Cüz'i iradenin o yetkinin sınırı ne mi...
Cüz’i iradenin o yetkinin sınırı ne mi...
İmtihandan münezzeh değiliz.Külli irade bizi dener...ama cenneti seçecek sebeb olacak yetkisine sahibiz.İradeliyiz "İrci’"emri müşrike ve muvahhidedir...Muvahhidden Allah razıdır...müşrikten razı değildir ama ikisi de döner biri cennete diğeri cehenneme döner...ceza yerine döner dünyadan... cüz’i irade insanın kendi yaptıklarıyla kaderini belirlemesidir. cennet-cehennem seçimi yapma yetkisidir ancak.Külli irade ise Allah’ın belirlediği kaderdir şeytana Allaha esmaya ortak olma denk olma hırsı var...işte bu hırs zararlı hırstır...cennete kulluğa hırs faydalı hırstır adı da aşkullahtır... Evet...İmtihandan münezzeh değiliz.Külli irade bizi dener...ama cenneti seçecek sebeb olacak yetkisine sahibiz.İradeliyiz İyi olmayı muvahhit olmayı seçme yetkiliyiz...İyi olmalı seçenden Allah razıdır..."Kilise bunu kastederse"Oğul İsa"derken bu şirk olmaz...ama Vahhabi beyin kimyasal mantığa bakışa ölçüye sahib değil yani eksik bir beyindir ve "Oğul İsa"iddiasında üreme parça olma iddiası ortak olma ve denk olma iddiası mevcut...ve sanki "Oğuldur İsa"dersek şirk oluşmaz...kuvvetli bir bağ vardır kastedilmiştir çünkü Habibullah inancındada bu iddia var çünkkü...de.Vehhabi beyninden üstün ol beyince... Vahhabilik de 73 fırkadan biridir.Kimyasal farkları nesheden bir mantıktadır.İyi insanla kötü insan Allahta yok olan da müşrik der Evet...Kimyasal farkları nesheden bir mantıklıdır Vehhabilik.İmam muvahhiddir.Allahta yok olmuştur.İmamla müşrik farklı de Vahhabilik Türklerin Natoyu seçmesini eleştirmeyi görev edinmiş ama bu zararlı bir tercihtir...ehven-i şerdir Natoyu seçmemiz...dinimizle Natodayız biz...Allahın esmasından kopmadık Natoyu seçmekle... Nato ve AB yi seçmeliyiz ama inancımızla böylece ticaretimiz de zarar görmez.İslam ilim sandığımız yanlışlara da düşmeyiz... Yalanlara hilelere...sarıldı Vahhabiler...İftiralara saptı...Siyasal İslam 73.fırkadır ehl-i sünnet...ehl-i sünneti korusa yeter...laikliği de seçse halkımız ehl-i sünnettir... Ne şiş yansın ne kebeb...deme...biri yanacak çünkü ehven-i şerri seçmeye mahkumuz...Osmanlı güçlüydü o gücü elde etmeden ehven-i şerri seçmeye mahkumuz... İşte"Hoş geldin ramazan diyen bir halk var" ve hep var olacak da...ey vehhabi kafa...Biz ehven-i şerri seçtik İslamdan geçmedik.İslam içindir bu seçimimiz de...ve Batan batının hızırı olacağız...bu görev bize düştü... Putlara düşmanız ey Vehhabi kafa...iftiracısınız...Hz Muhammed de hz isa da İnsanlığın imamlarıdır...Kullarıdır... Cihadı kaybeden bir ümmetiz...ve tevbeli de değiliz..."El-Galib"Asa verdi musaya ve Firavuna galip getirdi...inşaallah bu ümmete de bu lütuf nasib olur Allah VEHHABTIR ama takdir "El-hakim"sıfatıyla da alakalıdır... Ey Vahhabi kafa..Arab bize ihanet etti...eski düşmanlarımızla AB ile dostluk ehven-i şer oldu o şartlarda...İşte günümüzde Gazzeliyi de terk etti Arab ülkeleri... İlahi adalet zalimleri birbirine musallat etsin Mehdilik gibi hayrımıza olur bu kader...İnşaallah. İnsana verilen cüz’i iradenin kiminde daha güçlü kiminde daha zayıf olması yaratılıştan Cüz’i irade nimetidir Allahın...Yaratılışımız da ayna olmak içindir esmaya...ama ortak olmak istemek hırstır...şeytanda bu hırs bu kibir vardı cehennemi seçti tevbe etmedi cehennemden cennete...İlme...nimete tevbe etmedi şeytan..."HAŞİYE: İman, o cüz-i ihtiyarîyi, Allah namına istimal ettirip, her şeye karşı kâfi getirir. Bir askerin cüzî kuvvetini devlet hesabına istimal ettiği vakit, binler kuvvetinden fazla işler görmesi gibi..." (Sözler, On Yedinci Söz, İkinci Makam.) "Koruyup kolladıklarımıza"dinimize vatanımıza ırkımıza zarar vermek olur...ehven-i şerri seçmezsek.Osmanlı Faizi nesh etti..."ehvenişerri seçti...ehven-i şerri seçmeliyiz ey Vehhabi kafa... Evet...sadece duadır...cüz’i irademiz...Tetbir bizden dua bizden takdir "El_hakim olan Allahtandır...zaten Allahın şeytandan beklentisi azdır çünkü hırs kibir yani ortaklık arzusu duası da verdi şeytana.Melekte sıfırdır bu dua...Peygamberlerde yok gibidir...bu dua bu arzu...Şeytan adaletin tecellisi gereği ortak olmayı arzu eder Allahla birlikte yönetmek ister varlığı...ortaklık ister...üstünüm demesi de bundandı...İnsandaki bu irade duygusu yaratma ve icat noktasından aciz ve kısadır. İrade sadece kesp yani istemek ve talep etmek kabiliyetindedir. İnsan iradesi ile ister kudret-i İlahi ise bu talep ve isteği yaratıp icat eder. Evet...İrade de mevcut olmayıp, itibari bir şey olmasından dolayı, kula verilmiştir. İrade mevcut olsa, cebir lazım gelir. Madum olsa, zaten olmayan bir şey olur. O zaman, mevcut ile madum arası, itibari ve nispi bir emirdir denilmiştir. İmam-ı Maturidi, meyelanı, itibari olarak kabul ettiği için, kula vermiştir. İmam Eşari ise, mevcut nazarı ile baktığından, kula vermemiştir. Ancak, meyelandaki tasarrufu, itibari gördüğü için kula vermiştir. Dolayısı ile her iki imam da iradeyi kabul etmişlerdir. Aradaki fark, lafzi ve içtihadidir. Allah insanı verdiği yük kadar mesul tutuyor. Ve her insana aynı ve eşit yükü vermediği aşikârdır. Yani Allah her insana farklı kuvvette ve derecede kabiliyetler vermiş ve ona münasip bir sorumluluk yüklemiştir. Öyle ise basit ve avam bir mümin ile Hazreti Ebu Bekir (ra)’in irade kuvveti müsavi ve eşit değildir. Birisi zayıf ve basit iken diğeri kuvvetlidir, lakin imtihan ve sorumlulukta buna göredir. Yani Allah Hazreti Sıddık’ın ağır sorumluluğunu basit bir mümine yüklemiyor. Öyle ise herkes çekerince tartar. Eşitlik her zaman adillik olmaz, her hak sahibine hakkını vermek adilliktir. Evet...ey Vahhabi kafa her iradeli farklı hırs ve kibirde yani Allaha ortak olma arzusu duası farklı verilmiştir...Kilise de bu dua çok.bu arzu çok.Ortak olmak arzumuz yok biz muvahhidiz.Hz Muhammed de "Habibullah" yani rızaya aşık ortaklığa aşık kilise...benzer değiliz...örtüşmüyoruz ne kiliseyle ne de havrayla...Muvahhit Allahın esmasından razı imamlığa aşıkız biz.İlahlığa değiliz Allahın ilahlığından razıyız biz...bu farkı gör... |