Şu “adil bölüşüm” dedikleri nedir? Zannedersem öğrendim bunca senedir. Fakir fukaranın payına düşeni, Zengine vermeye kurmuşlar düzeni. Zengine verirken adalet gözetmek, Adil bölüşüm sözü bu olsa gerek...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ADİL BÖLÜŞÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ADİL BÖLÜŞÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şu “adil bölüşüm” dedikleri nedir? Zannedersem öğrendim bunca senedir. Fakir fukaranın payına düşeni, Zengine vermeye kurmuşlar düzeni. Zengine verirken adalet gözetmek, Adil bölüşüm sözü bu olsa gerek...
Zenginde fakirde bir lokma ekmeyi bogazindan gecirirken bin kez düsünmesi gerekir,bir lokma ekmegide olsa paylasmasi gerek,zira ben öyleyim ve öyle düsünüyorum,fakir fukaranin rizkini zengine vermeyi layik görenler,ahirette rabbin terazisinden nasil kurtulacak,kimse kimsenin rizkini yemeye hakki yoktur bu dünyada,yetimin mazlumun hakkini yiyenlerin ahirette ne yatacak yeri vardir nede affi,bir lokma ekmegimizde olsa paylasmasini bilelim ve afrikada acliktan cocuklar ölmesinler,bir lokma bir can diyorum ve tüm tüm islam alemini duyarli olmaya davet ediyorum,hocamada cok tsk ediyorum,böyle mükemmel dörtlükleri bizimle paylastigi icin,sevgi ve saygilarimla..
Yıllar önce edebiyat öğretmenim bi hikaye anlatmıştı; ama şiir miydi öykü müydü bilmiyorum. Adliyeye gidilir demişti, zengin ve fakir varsa, adalet zanginden yana, eğer iki zengin varsa, mafyadan yana işler adalet. İki fakir varsa anca hak yerini bulur demişti. Şiir de onunla nasıl örtüşüyor. Zenginden yana işleyen adalet. Ve ekmek niyetine yenilen haklar. Sonu hayrola diyelim. Sevgiyle...
Zannedersem öğrendim bunca senedir.
Fakir fukaranın payına düşeni,
Zengine vermeye kurmuşlar düzeni.
Zengine verirken adalet gözetmek,
Adil bölüşüm sözü bu olsa gerek...
Zenginde fakirde bir lokma ekmeyi bogazindan gecirirken bin kez düsünmesi gerekir,bir lokma ekmegide olsa paylasmasi gerek,zira ben öyleyim ve öyle düsünüyorum,fakir fukaranin rizkini zengine vermeyi layik görenler,ahirette rabbin terazisinden nasil kurtulacak,kimse kimsenin rizkini yemeye hakki yoktur bu dünyada,yetimin mazlumun hakkini yiyenlerin ahirette ne yatacak yeri vardir nede affi,bir lokma ekmegimizde olsa paylasmasini bilelim ve afrikada acliktan cocuklar ölmesinler,bir lokma bir can diyorum ve tüm tüm islam alemini duyarli olmaya davet ediyorum,hocamada cok tsk ediyorum,böyle mükemmel dörtlükleri bizimle paylastigi icin,sevgi ve saygilarimla..