Hayat nedir kim ne yaşar bilinmez Göz pınarı akmaz gözyaşı kurur... Acı iz bırakır kolay silinmez Yüzlerde geçmişin izleri durur...
Yaşlanmak doğaldır bilen çekinmez Her doğru olan söz hemen söylenmez Üstesinden gelmek zordur gelinmez Dertler beli büker, dizleri vurur...
Acılar her zaman peş peşe gelir Birinin yerini diğeri alır Bütün dertler zaten çekeni bulur Acıyı başka bir acı susturur...
Sakin bir havada fırtına vurmaz Gelecekse kurşun adresi sormaz Acılar her zaman bir yerde durmaz Rüzgar alır başka yere savurur...
Her dost mert değil ki düşman da kalleş Kırılıp kırdıysan hemen helalleş Dert dolu yürekte yanıyor ateş Düştüğü yerleri yakar kavurur...
Güzel vatanımın bitmez kederi Bir acı yaşansa kaplar her yeri Her gün gelir yeni şehit haberi Yüreğe acılar gelip oturur...
Her gün dünyamızın başka yerinde Mazlum yüreğinde kalır derinde Hesabı sorulur günün birinde Zâlimler zulümle hep kan kusturur...
Bekler her Firavun gelir Musa’sı Elinde denizi yaran asası Türkmenoğlu der ki; Hakk’ın yasası Analar yine bir Musa doğurur...
Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
DOST YÜREĞİNDEN SÜZÜLENLER (Sonsuz teşekkürlerimle)
umudun vapuru yüzer denizde ruhu bandırmadır sevmeseniz de büyük gelir lokma aç mideniz de Yüce ATATÜRK’le yaşanır gurur ______ Müslüm BAYRAM
Ecdadımın emâneti bu vatan Onu korur, kollar bağrında yatan Düşman çok olsada yardım Allah’tan Kökü sağlam olan ayakta durur. ______ Nuriye AKYOL (HİCRANÎ)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GEÇMİŞİN İZLERİ 👣 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GEÇMİŞİN İZLERİ 👣 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şairim sayfanızda beğeniyle okuduğum bu güzel eseri yazan kalemi ve yüreği kutluyorum kalemin daim ilhamın bol olsun selam saygı ve sevgilerimle kal sağlıcakla
Kanaviçe tadında o ilmek ilmek işlediğiniz şiiriniz harika tüm şiirleriniz gibi kutluyorum seni şairim kalemine yüreğine sağlık kal sağlıcakla selamlar saygılar sunuyorum efendim nice şiirlere
Dünyada insana verilmiş en değerli nasip Vatan aşkı ve Millet sevgisidir. Türk Milleti bu uğurda ne sevgililer feda etmiş, nice ev ve gönüllere kor ateşler düşürülmüştür. Ancak Milletimizin kötü kaderi başımıza seçtiklerimizi çok kez bu duygu ve düşüncelere uzak olanlardan seçmiş, bir koca asrın bir kısmından sonra medeniyetin, teknolojinin en altında yaşayan milletlerin sonuncularına denk hale getirilmişiz. Bir zamandan sonra yaşayışımıza baktığımızda; maalesef bu yaşantıya lâyık olduğumuz duruma düşürüldüğümüzü görüyoruz. Bu konularda söylenecek çok sözleri bir yana koyup; özetle şunu söylemek durumundayız: "Ey Türk Milleti. Titre ve Kendine dön!.." Çıkış yolumuz budur. Güzel şiirinize duygu ve düşüncelerim (özetlersek) böyledir Muhterem Şükrü Bey. Sağlık ve selamlarımla Allah'a emanet kalın. (Aksakal)
Hislerime tercüman olan haklı sitemlerle yazılmış muhteşem güzellikteki yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. "Ey Türk Milleti. Titre ve Kendine dön!.." Çıkış yolumuz budur. düşüncenize aynen katılıyorum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam, saygı ve hürmetlerimle. Ellerinizden öpüyorum. Sağlık, mutluluk ve huzur içinde hayırlı ömürler diliyorum. Allah'a emanet olun.
Onur veren değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Değerli yorumunuz ve muhteşem güzellikteki dörtlüğünüz için sonsuz teşekkürler efendim. Eklemekten mutluluk duydum. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam ve dua ile. Allah'a emanet olunuz.
Her zaman ki gibi harika duygularla zengin kelime hazinesi ile yazmış olduğunuz gönül sesinizi beğeniyle okudum; Gönlünüze gelen ilhamınız sel olsun taşsın, yazan kaleminiz daim, yüreğiniz dert görmesin, Allah'a emanet olun...
Onur veren değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler diliyorum.
Çok güzel.. 2023 hep kötü izler bıraktı bizim için ve benim için. Değerli gönül dostu Şükrü bey,ne kadar güzel Anlatıyor şiir izi kalan olayları. Okudukça şiiri ister istemez kendinden de bir şeyler buluyor insan şiirde. Çok güzel'di şiir.Kutlarım,sonsuz saygı ve sevgiyle esenlik dilerim.
Değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürler üstâdım. Sayfama değer kattığınız için sağolun varolun. Sevdiklerinizle birlikte sağlık mutluluk ve huzur içinde hayırlı ömürler diliyorum. Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. Esenlikler dileğiyle.
Gönül şelalesi hep aksın Hocam her daim. Muhteşem dizeler okudum tebrik ediyorum sizi ve emeği. Güzellikler diliyorum şiir, türkü tadında Sevgiyle Saygıyla kalın Iyi günler efendim 👏💯
tana canımda feda ,,canlarda... Çok güzeldi,çok acıklıydı,çok doğru, Allah razı olsun sevgi ve özlem vrdı, Hakikat vardı,ı ,va o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla