Bir gün olsun "yazgımdır" diyerek avunmadım Zaman aleyhimeymiş olamadım farkında Kesinlikle bildiğim Suat Zobu’yken adım Felek insaf etmedi ezdi beni çarkında - Ne sırtta çıban oldum ne de ayakta nasır Yeri geldi çalının çevresinde dolaştım Bazısında yün minder bendeki kuru hasır Kimi köşeyi döndü açıkçası çok şaştım - Ne işim düzgün oldu ne şansım yaver gitti Karşıma çıkar oldu çölde kutup ayısı Bugün yarın umudu ne yazık kötü bitti Yediğim kazıkların belirsizdir sayısı - “Kul hakkı fazla ağır, altından kalkamazsın” Böyle dedi büyükler “Kesinlikle ödersin” “İyi insan bilsinler yazanlar böyle yazsın Herkes ölecek yaşta kesin sen de gidersin” - “Ortalığı gererek gönül yıkmak gerekmez İnsan, insan olana saygılı davranmalı Hep haklıyım diyerek üste çıkmak gerekmez İmam için ağlarken Yezit’e de yanmalı*” - Suat Zobu - Kars yöresinin atasözü: İmam için de ağla, Yezit için de. Yani herkese eşit davran.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Çok Şaştım! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Çok Şaştım! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
FEVKALADE BİR ESER Kelamın bol kalemin kavi olsun Yüreğin ve hanen hep huzur dolsun Alperen bir nefersin ne kabuk nede çiğit İYİ OZAN derki bak sen bir yiğitsin yiğit
O kadar kendine has bir dili, üslubu ve ahengi var ki elit şiirin. Yazdıklarımı yanına bile yakıştıramadım bir türlü. Demek ki her şiire nazire yapılamıyormuş... dedim kendi kendime. Yüreğinin nehirleri hiç dinmesin abim. Biz de bu güzelliklerden yoksun kalmayalım. Gönül dolusu tebrikler, sonsuz saygılar kardeşinden...
Aslında mimardır benim gardaşım. Ama bu şiiriyle hayat muhasebesi yapmış. Alan hesap borçlu Veren hesap alacaklı. Sonuç: Sıfıra sıfır elde var sıfır. Hayat böyle bir şey. Yüreğine sağlık gardaşım.
Hissedilerek ve içtenlikle harika yazılmış ve öğütlerle bezenmiş muhteşem güzellikteki şiiriniz için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Kalemine ve yüreğine sağlık diliyorum. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Allah'a şükürler olsun ne siz, ne biz kul hakkından tutuklanmayız sanırım ruz-i mahşerde...en büyük şansımız da Allah'ını kitabını bilen asil Türk soyundan olmamızdı sanıyorum. onları da hiç haksızlık yaparken görmedim. bu konu en çok işlediğim bir konu idi ve beni hep buna riyakar yirmi yıllık adaletsiz ve talancıların ahlaki yapıları itmiştir. konu güzel, işlenişi mükemmel, okuması bir zevkti. tebrikler ve saygılar sunuyorum...
insanlık adına derin anlamlı vurgular altında duygu yoğunluğu içinde çok nadide bir gönül sesiydi dost kutlar esenlikler dilerim...