KULUN HAKKI VARSA ALLAH AFFETMEZBana yaptıkların yürek dağladı Açtığın yaralar kabuk bağladı Düştüğüm durumu gören ağladı Zalimler sırtımdan çıkar sağladı *** Göz görür hakkın yer asla şükretmez Helalmiş harammış demez gözetmez Ahrete kul hakkı kalsa ödenmez Kulun hakkı varsa Allah affetmez *** Haklı çıkmak için ortalık yıkar Kırdığın insanlar huyundan bıkar Kimin hakkı varsa olmaz sana kâr Eninde sonunda muhakkak çıkar *** Akgülüm diyor ki kul hakkı yeme Sırrını saklı tut kimseye deme Deli tavuk gibi gezmeyin seme Kulun hakkı varsa Allah affetmez 24.08.2023 |
Şiirde şair, bana yaptıkların yürek dağladı diyerek, kendisine yapılan haksızlıkların onu çok üzdüğünü söylemektedir. Şair, açtığın yaralar kabuk bağladı diyerek, kendisine verilen zararların izlerinin kaldığını belirtmektedir. Şair, düştüğüm durumu gören ağladı diyerek, kendisine acıyan insanların olduğunu ifade etmektedir. Şair, zalimler sırtımdan çıkar sağladı diyerek, kendisini sömüren kişilerin varlığından yakınmaktadır.
tedir.
Şiirde şair, göz görür hakkın yer asla şükretmez diyerek, kendisine haksızlık yapan kişilerin vicdansız olduğunu söylemektedir. Şair, helalmiş harammış demez gözetmez diyerek, kendisine hakkını yiyen kişilerin ahlaksız olduğunu belirtmektedir. Şair, ahrete kul hakkı kalsa ödenmez diyerek, kendisine kul hakkı yiyen kişilerin ahirette hesap vereceklerini ifade etmektedir. Şair, kulun hakkı varsa Allah affetmez diyerek, kendisine kul hakkı yiyen kişilerin Allah'ın affına sığınamayacaklarını söylemektedir.
YÜREĞİNİZE SAĞLIK...
nejat hoca tarafından 8/26/2023 1:14:50 PM zamanında düzenlenmiştir.