Hayat SınavıŞiirin hikayesini görmek için tıklayın 17.06.2023 tarihinde ÖSYM tarafından yapılan "Temel Yeterlilik Sınavında" gözetmen olarak görev almıştım. Gençlerimizin "Dünya Geçimliği" için harıl harıl olarak çalışıp, ter döktüğü ve bu emeklerinin karşılığını alacakları bir sınava heyecanla gelişlerine şahitlik ediyordum. Sınav salonuna gelen gençlerin sınav evraklarını dağıtıp, sınavı başlatınca oturup onları izlemeye başladım. Onların canhıraş bir şekilde, zamanla yarışlarını görünce, bir an hafızama "Hayat Sınavı" kavramları geldi. Bu kavramlar ana fikrinde, hafızamda bazı cümleler kurmaya başladım. Geçici bir dünya hayatı için, binlerce suale muhatap olan ve kafa yoran gençlerimiz acaba; bitmeyen bir hayat olan uhrevi hayat için "Yanıtı Belli ve Basit" olan suallerin cevabını biliyorlar mı? Yada bu suallere kafa yorma gereği duyuyorlar mı? Bu duygularla dolan hafızamı, sınav bitiminde "Hayat Sınavı" adlı bu şiirimde dile getirdim. Okunup, tefekkür edilmesi dileğimle...
Gençlik ile başlar hayat sınavı,
Bir ömür boyu sürer meşakkati, Anlamışsan yaşamın hakikati, Sekeratta görürsün mükâfatı. Sırat-ı müstakimde daim yürü, Ahlâkı özüne; her zaman bürü, İyilikler yaparsan sürü sürü, Kabirde alırsın ilk mükâfatı. Eşref-i mahlûkatsın sen unutma, Nimetlere nankörlükte bulunma, Hiçbir zaman doğruluktan ayrılma, Sırat köprüsünde alırsın mükâfatı. Çalıştığına karşılık verilir, Helâlin kazancı bereketlidir, Haram malın semeresi ateştir, Mizanda görürüz bu hakikati. Her bir sınavın puanı bellidir, İyi puan alan; elbet sevinir, Kötü puan sahibini yerdirir, Ahirette yaşarız hakikati. |
*** HAYAT SINAVI *** şiirini, beğeniyle okudum. Nice güzel şiirlere diyor, Şair Arkadaşımı, içtenlikle KUTLUYORUM..