Kimimizin içinde Boynu bükük bir sefillik hüküm sürer Bu hayat böyle Kimimiz yüzeyde kimimiz dipte yaşar Gafil’iz mi desem cahil mi Zor ve çetrefilli Uyanık olanlarda adalet ne gezer
Adil olamadık Olması da mümkün değil nefsin Her zaman kendi özüne yontar Benciliz bencil Rahatı arar dururuz Hak ve hukuk kimsenin umurunda değil Kimimiz asil kimimiz katil ruhluyuz Kötülüğümüz içimizin derinliklerinde kol gezer
Hiç kimse imeceye hoş bakmaz İllaki dosttan gelen namertliğin altından kalkılmaz Yaşarken her şeye ters bakan gözümüzü Kara toprak bile doyuramaz
Tatlı dil kafi değil güler yüzüyle İllaki birinin eli mutlaka olacaktır Birinin cebinde Güllerin hüküm sürdüğü yerde Bir prangalı mahkum gibidir bülbüller
Kısmet bu yağmur gibidir eşit yağmaz Kimimiz tekrar yeşerir dal budaklanırız Kimimiz bir çorak toprak gibi Çatır çatır çatlarız Kulun yüzü hep çıkarına dönük Dönmez Yaratanına Gelecek akla gelmez hep bakıyoruz anımıza
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Bu hayat böyle… şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu hayat böyle… şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli şair şiirinde; "...Kimimiz yüzeyde kimimiz dipte yaşar Gafil’iz mi desem cahil mi Zor ve çetrefilli.." diyerek günümüzde yaşanan gerçekliğe nokta atışı yapmış ancak bir de işin kaymağını götüren bir grup var ki onlara diyecek söz bulamıyorum. Tebrikler kalemin daim ilhamın bol olsun. Muhabbetle.
Gönül Pınarı tarafından 7/22/2023 8:32:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gönül Pınarı tarafından 7/22/2023 8:33:30 PM zamanında düzenlenmiştir.
çok güzeldi,çok acıklı, çok doğru, sevda ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarım
u dünya hayatı bir sürgün ve bür ızdıraptan başka birşey değildir kıymetli dost.. Şiiriniz Dünya hayatında başımıza gelen sıkıntıların ve dertlerin hayat boyu var olduğunu ve olacağını anlatıyor bizlere.. ''Güllerin hüküm sürdüğü yerde Bir prangalı mahkum gibidir bülbüller'' dizelerine takıldım manası çok derindir bana göre... güzelliklerin varlığına rağmen, bazen içinde hüzün ve acının da yer aldığı gerçeğini yansıtıyor bizlere... Bülbüller, güllerin arasında bile hapis gibi hissediyor olabilir kendini. Bu, bazen güzelliklerin altında yatan acı ve kederin farkına varmamızı hatırlatan bir metafor olabilir. Bazen de direk gizelliklerle sarhoş olup asıl gerçeği görmemizi engel bir sur da olabilir.. Şiirde, güzelliklerin yanı sıra hayatın zorluklarını da kabul etmemiz gerektiğini anlatmışsınız... Dolayısıyla, doğanın güzelliklerine ve onların yanında var olan gerçeklere, iç içe geçmiş olan yaşamın karmaşıklığına dair bir düşünce ve hissiyatı yansıtırken. doğanın zenginlikleri ve aynı zamanda içinde barındırdığı zorluklar ve acılar karşısında okuyucuyu düşünmeye ve manevi bir yolculuğa çıkmaya davet ediyor. tebrik ediyorum selam ve saygılarla..