Nefsi emmare daim kötülüğe sürükler, Lanetli şeytanlar da destekleyip körükler, Müslüman şuurunda olanlarda, sönükler, Aklı selim Vahiyle buluşunca kadükler. Ömer LÜTFİ ERSÖZ
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nefsi Emmare Daim Kötülüğe Sürükler şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nefsi Emmare Daim Kötülüğe Sürükler şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Nefsi emmaredeyim deyip kendini kötülüğe yönlendiren ahmaklar da var. Emmaredeyim yalanına sığınıp her rezilliği yapıyorlar. O kadar da ağır değil nefsi emmare. Şımarıklığın edepsizliğin adı nefsi emmare konmuş, her haltı yiyorlar. Nefsi safileştirmeye zaten niyeti yok ki onun. Günahlar lezzetli geliyor. Boşversene emmaredeyim deyip iyice dalıyorlar. Emmare memmare değil o, bildiğin ahlaksızlık.
Söylemek istediğim bunları biliyor, Emmare varmış demek ki ven ondan böyleymişim deyip kendini geliştirmeyi düşünmüyor bile. Emmaredeyim ben deyip kabahati nefsine atıp her haramı işlemeye devam ediyor. Allah böyle yaratmış deyip Allah'ı da suçuna ortak ediyor. Nefsi temayül umurunda bile değil. Halinden gayet memnun. Böylesi insanlara ahmak denir. Allah muhafaza etsin şeytani melekelerini marifet sananlardan.
Kardeşim Müslüman Aklı melekesini Vahiy ile buluşturup nefsini emmare, levvame, mülhime aşamalarını geçerek en azından nefsi mudmainne derecesine yükseltmeli, sonrası nefsi Razıye, Nefsi marzıyye ve nefsi kâmiledir. Önemli olan kötülüğü isteyen emreden nefs ve şeytana KARŞI AKLI MELEKEMİZİ KULLANIP VAHİYLE BULUŞUP KORUNMALIYIZ. İnsan eşrefi mahlukattır. İnanır ve gereğini yaparsa Meleklerden üstün olur, nankörlük edersede hayvanlardan aşağı duruma düşer.
“Ben nefsimi temize çıkarmam, çünkü Rabbimin merhamet ettiği hariç, nefis aşırı derecede kötülüğü emreder. Şüphesiz Rabbim çok bağışlayandır, çok merhamet edendir” dedi. (Yusuf Sûresi âyet:53)
" (Ve o gün, Allah, cennetlik olan Mü’min kimseye hitaben şöyle buyurur:) “Ey mutmain olan nefis! Sen O’ndan (Allah’ın verdiği bütün mükâfatlardan) razı, O da senden razı olarak Rabbine (O’nun manevi huzuruna) dön. (Razı olduğum sâlih) kullarımın arasına katıl ve gir cennetime." (Fecr Sûresi âyet:27-309)
Emmaredeyim yalanına sığınıp her rezilliği yapıyorlar.
O kadar da ağır değil nefsi emmare.
Şımarıklığın edepsizliğin adı nefsi emmare konmuş, her haltı yiyorlar.
Nefsi safileştirmeye zaten niyeti yok ki onun. Günahlar lezzetli geliyor. Boşversene emmaredeyim deyip iyice dalıyorlar.
Emmare memmare değil o, bildiğin ahlaksızlık.