İşimi hep sağlama almak yegâne çabam “Taşı taş gibi tutun” derdi rahmetli babam Adımını atarken ileriyi görmeli Beğenmezlik etmeyip işe önem vermeli Helalinden kazanıp kanaatkâr olmalı Mevla insan yaratmış gene insan kalmalı - Yaşam katı kurallı ne yazıdır ne tura İki kere düşmezmiş eşek aynı çukura Yol yordamı öğrenir yalnız bir kez giderek Deveye yol gösterir kılavuzluk ederek Sabırlıdır her zaman yetinir az bir şeyle İşi olmaz ağayla uğraşmaz paşa beyle - Yol yaparken eskiden eşekleri salarak Eğimi bulurlarmış izlerini alarak Yormayan bir eğimle çıkarmış eşek dağa Ön sezili davranıp uğramazmış batağa Beladan uzak durur çalıyı dolaşırmış Ne bir boka bulaşır ne itle dalaşırmış - Eşek deyip geçmemek gerekir çoğu zaman İki ayak olandan aman aman el aman Eşeğe hakarettir onlara eşek demek Eşek olmak kolay mı gerekir çaba emek Harama el atmışsa olur hep çıban başı Versen bile doymazlar tüketir dağı taşı - İki ayaklı olan nice eşekler vardır Azgınlığı sınırsız hem de dağlar kadardır Kafasında yer etmiş eğriyi doğru görür Yazık ki fikri neyse ömrünce öyle yürür Seni beni beğenmez onunki sağlam yoldur Hasletleri sayılmaz kendince makbul kuldur - Öyleleri vardır ki kendini bir halt sanır Onu gören insanlar insanlıktan utanır Şaşırır maazallah bakmaz üç-beş akçeye Her şeyi yer bitirir dadanırsa bahçeye Arif olan arife gerekmez kurşun fişek Bazı sapıklar vardır hem de eşşoğlu eşşek - Suat Zobu - (Sevgili dostum Muttalip Taş ’ın "Eşek Destanı" isteği üzerine..)
DOSTLARDAN
At değil ki eşeği tımar etsen ne çıkar Eşek yine eşektir inatçının tekidir Gözlerinden döktüğün su değil gözyaşındır Sofranı kurduğunsa ekmeğindir aşındır Kıymet bilenlerden ol doğruluğa revan ol Örnek ol ki herkese en güzel yere kurul ..... Kardelen çiçeği
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Eşek Destanı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Eşek Destanı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirinizi beğeniyle okudum. Eşekle ilgili çok şeyler yazılmıştır, ben de yazdım. Şöyle bir söz vardır: ey eşekten olma katır/dinlemezsin ne gönül ne hatır. İki ayaklı eşekler için bu söz.
At değil ki eşeğe dizgin vursan ne çıkar Eşek yine eşektir inatçının tekidir Gözlerinden döktüğün su değil gözyaşındır Alnından dökülen ter ekmeğindir aşındır Kıymet bilenlerden ol doğruluğa revan ol Örnek ol ki herkese Rabbin katına kurul
hocam sanırım bu yorumumu sabaha karşıydı yaptım. Sonra beğenmeyip sıldim yeniden yaptım ama eskisini bir türlü silemedim ve olmayınca da öylece bırakıp yattım. Şimdi de aklımda kalalardan bir şeyler toparlayıp yazmaya çalışıyorum. Neyse uzatmayayım şimdi bile ayni şeyler olmaya başladı bu da silinmeden göndereyim😏 Tebrikler hocam. Sonsuz saygılar..
Hocam muhteşem bir şiir yani bir kaç defa okudum anlamayana davul az anlayana sivri sinek saz misali umarım bunu okuyanlar anlar sizi ve o insanı yüreğinizi yürekten kutluyorum saygılar sunuyorum
At değil ki eşeğe dizgin vursan ne çıkar Eşek yine eşektir inatçının tekidir Gözlerinden döktüğün su değil gözyaşındır Alnından dökülen ter ekmeğindir aşındır Kıymet bilenlerden ol doğruluğa revan ol Örnek ol ki herkese Rabbin katına kurul
hocam sanırım bu yorumumu sabaha karşıydı yaptım. Sonra beğenmeyip sıldim yeniden yaptım ama eskisini bir türlü silemedim ve olmayınca da öylece bırakıp yattım. Şimdi de aklımda kalalardan bir şeyler toparlayıp yazmaya çalışıyorum. Neyse uzatmayayım şimdi bile ayni şeyler olmaya başladı bu da silinmeden göndereyim😏 Tebrikler hocam. Sonsuz saygılar..
Kardelen çiçeği tarafından 6/4/2023 2:43:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Saygıdeğer üstâdım, Okuyunca "Destan da destanmış ha!" dedim, bundan daha güzel anlatılamazdı bazı şeyler, gönülden kutluyorum tebrikler. Önemine binaen bu anlamlı eser GÜNÜMÜN ŞİİRİ'DİR. Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah. Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Birde kendi samanı varken elin samanına aşık olan eşeklerimiz varki ne versen doymaz İlla ithal olacak.... Nede olsa ABD menşeli.. Tek becerileri mecliste birbirlerinin ..... neyse ayaklarını yalamak diyelim. Var ol Türk Var ol gandaşım
Canım gardaşım benim. Bu şiirini okuduktan sonraki halimi söyleyeyim mi? Önce kahkahalarla güldüm. Sonra; "Ne yapıyorsun Bedri Tokul? Bunda gülünecek ne var? Gardaşın insan olmayı eşek üzerinden ne güzel anlatmış. Ders alsana" dedim kendi kendime. Güldüğüme utandım. Evet eşeklik etmiştim.
Sen sadece mimar değilsin, aynı zamanda da toplum mühendisisin. Senin gibi bir dostum olduğu için gururluyum. Öperim o engin yüreğinden, usta kaleminden...
Saygı ve selamlar.