Oyy oyyy Patlayan bomba değil gürleyen gök değildi Herkes kan uykusunda henüz sökmemişken tan Kıyamet koptu sanki yerler gökler eğildi Evler barklar binalar sarsıldı dört bir yandan - Gece ayaz mı ayaz sabahın seherinde Anadolu bağrında Sütçü İmam şehrinde Koptu büyük kıyamet Altı Şubat behrinde Gümbürtüler peşinden etraf oldu toz duman - Asi yorgun kahrolmuş köpük köpük akmıyor Ana baba gününde kim kimseye bakmıyor Enkazların altından çoğu canlı çıkmıyor Yıkıldı Urfa Kilis mahvoldu Adıyaman - Oyy Kara yazılı başım zehir ekmeğim aşım Günüm gecem karanlık dinmez oldu gözyaşım Elbistan harap olmuş kan kusuyor Maraş’ım Osmaniye virandır Yüce Rabbim el aman - Dizim tutmaz el yetmez tükeniyor fer bende Kâbus mu görüyorum boncuk boncuk ter bende Oyy Bu gudubet günlerde tükenmiyor şer bende Ciğeri yanan yandı koştu Can Azerbaycan İmdat imdat el aman, aman aman oy aman - Hatay hepten yıkılmış İskenderun yerle bir Bilmem tarif etmeye nasıl bulunur tabir Bir yerlere öfke mi hala o lanet kibir Gün birlik gerektirir mevsim yaman mı yaman - Pazarcık damlarında bacalar hiç tütmüyor Çoluk çocuk perişan yemek ekmek yetmiyor Herkes can-baş derdinde beylik para etmiyor Sökmüyor kıdem rütbe yetmiyor şöhretle şan - Türkoğlu’nda dondu su akmıyor şakır şakır Adana’da binalar yıkıldı takır takır Yıkıldı Gaziantep yıkıldı Diyarbakır Nice canlar göçükte yıkıntıda nice can - Yunanlı kurtardığı çocukla ağlamada Malta bile yetişmiş gelmiş küçücük ada Araplar nerde acep adı yok piyasada Allah muhtaç etmesin hani sizde din iman - Fırsat doğdu haine puslu olunca hava Marketler yağmalandı gitti tencere tava Bizden değil, ipucu; hayat tümden bedava Yani yan gelip yatan yani hazıra konan - Göçükteki dedeler kundaktaki bebeler Yıkılmış okuluna gitmiyor talebeler Anneler yavrusunu bulup da nasıl beler Kolon kiriş kırılmış beton çökmüş kocaman - Malatya’dan bir ucu Elazığ’a uzandı Çoğu kişi olayı gösteri yeri sandı Bazısı maalesef geç de olsa uyandı Her şeyden çok önemli önemli elbet zaman - Yayladağı uzakta ordan hiç haber gelmez Samandağı sapadır orayı kimse bilmez İslahiye Nurhak’ta insanın yüzü gülmez İmdat Allah’ım imdat yardım eyle Yaradan - Çoğunun gıyabında namazları kılındı Maalesef çok yere yazık ki geç kalındı - Deprem şehitlerimize Fatiha.. - Suat Zobu .
DOSTLARDAN
Acıktım diyemiyorum. Üşüdüm demeye yüzüm yok. Utanıyorum. Yüreğim el vermiyor açamıyorum televizyonu. Bakamıyorum. Şimdi Defterde kelimeler yanıyordur diyorum. Okuyamıyorum. Off...Off...Off... Oyy... Oyy... Oyy... Bu ne böyle? Ağıt mı? Yürek yangını mı? Acıların destanı mı? Bu ne böyle? Yazarken ağladın mı? Ben okurken ağladım. Yunus musun sen? Sümmani misin? Karacaoğlan mı? ......... Bedri Tokul / Teşekkürler
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kahrolduk - Kahroluyoruz! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kahrolduk - Kahroluyoruz! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
vefat edenlere Allah gani gani rahmet yaralılarımıza acil şifalar versin inşallah bir daha böyle acılar yaşamayız duyarlılık içinde anlam ve duygu yüklü çok harika bir paylaşımdı dost kutlar esenlikler dilerim...
Acıktım diyemiyorum. Üşüdüm demeye yüzüm yok. Utanıyorum. Yüreğim el vermiyor açamıyorum televizyonu. Bakamıyorum. Şimdi Defterde kelimeler yanıyordur diyorum. Okuyamıyorum. Off...Off...Off... Oyy... Oyy... Oyy... Bu ne böyle? Ağıt mı? Yürek yangını mı? Acıların destanı mı? Bu ne böyle? Yazarken ağladın mı? Ben okurken ağladım. Yunus musun sen? Sümmani misin? Karacaoğlan mı?
İşlerine karışınca kızıyorlar. Bu şiirden öte ağıtı güne getirseydiniz olmaz mıydı? Olsun be SUAT'ım; Edebiyatı bilenler seni biliyor. Şiiri bilenler seni biliyor. Yüreği olanlar seni biliyor. Ben de biliyorum seni. Ve... Seni öyle çok seviyorum ki...
Merhabalar kadir şinas kalem. Böylesi günler değil mi şairi nasıra basılmış gibi feryat ettiren ve tüm gerçekliği de dillendiren adem kılan. Elbette gidenler geri gelmeyecek, Kalanlarsa her birimizin sorumluluğunda. İçimizdeki o kara nefis yok olmadıkça, manzaranın çok değişebileceğini düşünemiyorum. Azmanlaşmış ve eğitimden, karakterden, insanlıktan kısmetini almamış bir zemin de var bu ülkede bir de yukarıdaki cehalet ve kibir. Bunları aşamaz isek, ahval pek değişmeyecek ve yine yas tutacağız o alışıldık vaziyette. Eğitimdeki ve bilhassa da değerlerdeki o koca deliklerin bir an önce kapatılması ve insanlara bedel karşılığında bir yerlere gelebileceklerinin, bir şeylerin sahibi olabileceklerinin en katı şekilde öğretilmesi gerekiyor. Bunlardaki ucuzluk, görünen manzaraları doğuruyor, doğuracak. Yüreğiniz var olsun diyorum. Milletimin başı sağ olsun! Saygı ve selamlarımla.
Kahramanmaraş Pazarcık’ta 7,7 ve ardından Elbistan’da 7,6 şiddetinde depremler oldu. Depremlerin birçok artçısı bile 6 şiddetinden fazla gerçekleşti. Ülkemiz olarak çok büyük bir sınav veriyoruz. İnşallah el ele bu büyük afetin yaralarını bir an önce sarmayı başarırız. Depremde vefat eden insanlarımıza Allah’tan rahmet diliyorum. Rabbim yaralılarımıza acil şifalar versin. İnşallah şuan yıkıntılar altında olan çok sayıda vatandaşımızın kurtulmaları mümkün olur. Rabbim beterinden saklasın. Milletimizin başı sağ olsun.
Uyumautga yemek yemeye utandığımız günlerdegyiz 100 yılın felaketini utaşıytoruz Allah yardım etsin enkazdakilere orda yaşaysn herkese. Kaleminize ytüreğinize sağlık
çok güzeldi,çok acıklı, çok doğru, sevgi ve iözlem vardı, Hakikat vardı, o çok güzel yüreğine sağlık Üstadım , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla
On vilayetimizi kapsayan ve tüm ülkemizi yasa boğan deprem felaketinde canlarını kaybeden yurttaşlarımıza Allah’tan rahmet, sevenlerine ve Türk milletine baş sağlığı diliyorum...HŞT
Duyarlı yüreğinize ve kaleminize sağlık diliyorum. Artık sözün bittiği yerdeyiz! Allah yardımcıları olsun inşallah. Depremde hayatını kaybedenlere Allah'tan rahmet diliyorum🙏 Milletimizin başı sağolsun. Yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Cenab-ı Hak bizleri felaketlerden uzak eylesin. Sonsuz selam ve saygılarımla.