TRAFİK KAZASINDAN SONRASINA"DİKKAT!"Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Değerli Arkadaşlarım sizlerle başıma gelen olumsuz bir tabloyu paylaşmak istiyorum.
Yaşanmış bir hadise! Keşke yaşanmaz olaydı! 2021’in Ekim ayı içerisinde, Talihsiz bir küçük hasarlı trafik kazası yaşadım. Yer İstanbulun bir semti, Cadde öyle kolay kolay sıkışan bir cadde değil, Trafik hızı vezir vezir çalışan bir yer değil, Azami hız yapan araç 50,60 km yi geçmez. Bu yola çıkan,sağ tarafında cadde boyunca hepsi dik yokuşu olan yaklaşık,20 ye yakın sokak var. Sokaklar o kadar dik ve sarp ki durduğunuz an aracınızı geri geriye kaçırmamak büyük bir beceridir hatta imkansızdır. Bende bu sokaklardan birinden,söz konusu caddeye çıkarken, Önümde ve arkamda sokaktan caddeye akım yapan araçlar vardı, Önümdeki araç caddeye çıktı çünkü caddede seyir halinde olan 16 plakalı bir araç çıkmasına izin verdi yol vererek, Bende hemen onun arkasından çıkayım derken ,beni gördüğü halde bu 16 plakalı araç sahibi bana yol vermedi. bende yokuşta olduğum için,duraksayamadım ve hafif hasarlı bir kaza yaşadık, yani kusurun büyük bir bölümü benim oldu. Benim aracımla söz konusu araç sağ ve sol far bölümünden burun buruna geldi. HER NEYİSE karşılıklı TUTANAKLAR TUTTUK, Arac sahibi araçta değil,aracını emanet olarak bir arkadaşına vermiş. Üzerinde Ruhsat var araç sahibinin ve kendisinin üzerinde, ne kimlik var ne ehliyet var. Üstelik Mapusdan da yeni çıkmış. Delikanlı bir genç. Telaşta ve yalvarırcasına, abi ne yapacağız şimdi dedi? Trafik gelirse bende sabıkalıyım şartlı tahliye oldum dedi. Her neyise Ruhsatını ver bakıyım dedim baktım araç sahibi istanbul da kaza yapılan yere yaklaşık 5,6 km. bir yerde. KAZANIN OLDUĞU BÖLGEDE,benim bir hemşerimin,arkadaşımın iş yeri var,kaportacı,her neyise araçların fotoğrafını çektik ve araçları kenera alarak o arkadaşın dükkanında tutanakları yazdık. Aracı kullanan delikanlıya insanlık olsun diye, Araç sahibiyle de görüştü onun ehliyetinin işledik zaten araçta kendisinin. Aracının kaskosu yok lakin zorunlu trafik kaskosu var. Benimkisinin ise her iki siğortası var. Tutanak sonrası eğer kusur %100 Resul’un olursa yada büyük bir oranı onun olursa senin hasarınıda karşılar dedi iş yeri olan arkadaşım karşı tarafa. Velhasıl kelam ben aracımı kaskom ile karşıladım, o zat ne yaptı onu bilemiyorum. Derken,aradan yaklaşık 1 sene sonra, 9 eylül 2022 tarihinde beni icraya vermiş muhterem zat! Gerekçesi,Aracın yatış halinde iş kaybına uğramış. Yanlış anlaşılmasın,Araç yük aracı değil,servis aracı değil, Aracın tipine bakarsan bi kılığa benzetemezsin Meğer aracın işlevini soruşturup,araştırdığımda, öğrendim ki, Rallilerde kullanılan g*tü yire yakın, lüks arabalar sıfatındayımış. ve benden Araçın tamirat esnasında yatışından dolayı iş kaybı yaşamış benden onu talep ediyor. Bi tabir var ya onu kullanmak istemiyorum. ".......... ......... sabahamı bırakırsın!" Bu ülkede hiçmi alın teriyle kazança meyil eden olmayacak. İtiraz ettim İcra dairesine benim böyle bir borcum yok, şahsıda hiç tanımam, böyle böyle diye bir hafif hasarlı kaza yaşadık hepsi bu diye dilekçe verdim. O dilekçenin sözde cevabı bugün geldi (23 ocak 2023 de) bizzat telefon ile icradan arıyorum diyerek. Benden istenilen para miktarı,2 katına çıkmış,eğer uzlaşırsam önceki istediği meblağa razı olacakmış! Vaay be ne kolay insan yolmak! Memleket ne hale gelmiş! Sinirlerim allak bulluk oldu. Açtım ağzımı yumdum gözümü, Öfkem dağ gibi gün görmedik küfürler ile yankılandı. Bu işlerden böylesi dalaverelikten anlamam. Belâ musubetten ödüm kopar,mahkeme mapus nedir bilmem. Fitnelik,şerefsizlik,usuülsüzlük nedir bilmem. İşi bilen siğortacı ve Avukat birkaç dostum, ne yapmam gerektiğine dair fikir beyan etselerde, Asabım allak bullak oldu. Ülkemiz de o kadar çok şerefsiz adi alçak var ki! Çiğeri peş para etmez bu karektersiz insanlar, İnsanın insana karşı içinde olan sevgiyi hoşgörüyü de kaybettiriyor. Biz böyle değildik bize ne oldu bilmiyorum. İnsanın başına gelmedik olmaz olaki yaşadınız, Bu hadise bir örnek teşkil etsin sizinde başınız yanmasın diyorum. Aman dikkatli olun diyorum. Bakalım iş nereye varacak Açıkçası ne yapacağımı da bilmiyorum. Çünkü böylesi hırsızlıklarla ahlâksızlıklarla hiç işim olmadı olmazda. NE YAPMAM GEREKTİĞİNİ İŞİN UZMANI ARKADAŞLAR VAR İSE, TAVSİYE VE ÖNERİLERİNİ DE DİNLERİM. Atalar der’ki; olacağınan,geleceğin önüne geçilmez! Eylerse Mevlâm eyler o ne güzel eyler..
TRAFİK KAZASINDAN SONRASINA"DİKKAT!"
Dikkatsizlik ile olan hadise Sen sen olda başı boşa ağrıtma Zaman aşımına dolan hadise Sen ben olda başı boşa ağrıtma Otuz yıldır direksiyon sallarım Kendimden önce ben eli kollarım Aynaları gözetlerim hallarım Sen tan olda başı boşa ağrıtma Çaylak acemiyi yolladın yola Kız gibi aracım döndürdün dula Sarhoş desem değil vermişsin kola Sen an olda başı boşa ağrıtma Yirmi beş ekimde benle tıkıştın Genişce yoldayken dara sıkıştın Tutanak tutuldu hızla savuştun Sen dün olda başı boşa ağrıtma Bir yıl sonra kimden akıl aldın de? Gıt aşı ben yiyemedim gel sen ye Bak fetbaz kul hakkı çıkar senden he Sen fon olda başı boşa ağrıtma Yol vermedi inat etti kakıştı Acemi çaylaktı dik dik bakıştı Cadde düzdü sokak ise yokuştu Sen gen olda başı boşa ağrıtma Emzade çıkcanlı durağı eksik Emanetmiş araç kıvrağı eksik Tutanak tutuldu evrağı eksik Sen gün olda başı boşa ağrıtma Üstüme çullanma maraban ile Çamura bulaşan çorabın ile Götü yire yakın araban ile Sen fan olda başı boşa ağrıtma Borç çıkarmış icra ile zıt akıl Eğlence istersen bara git takıl Be utanmaz be arlanmaz düş yıkıl Sen şen olda başı boşa ağrıtma Sen beni bilmezsin bir bilene sor Adam ol dürüst ol uslucana dur Önce adaleti vijdanına kur Sen gen olda başı boşa ağrıtma Haksızlığı yapar arsız yüreksiz Asla kazanç olmaz tersiz küreksiz Mahkemeyi meşgül etme gereksiz Sen ün olda başı boşa ağrıtma Belâ istiyorsan nefse uy yeter Yokuştan yokuşa durmadan iter Alma bedduamı olursun beter Sen kin olda başı boşa ağrıtma Etrafa çevrene güzellik doku Şeytanlar aklını çelmesin oku Tertemiz ruhuna bulaşır boku Sen cin olda başı boşa ağrıtma Resuli der; yasalar var sen değil Muhatabın siğortadır ben değil Şaşırmışsın yönün doğru yön değil Sen yen olda başı boşa ağrıtma ...........25.01.2023 Resul Civcik"Ozan Resuli" - Ayrancı/Karaman Fotoğraf;Anonim "Kula belâ gelmez,Hak yazmadıkça, Hak belâ yazmaz,kul azmadıkça! - Atasözü" Bu Şiirim yaşadığım,talihsiz bir küçük hasarlı, Trafik kazasından bir yıl sonra karşılaştığım, bir acayip hadise bir arsızlık,bir edepsizlik neticesinde, Karşı tarafın beni İcra ile borçlu gösterip, yani alacaklıymış gibi,hak talep etmesi sonucunda yazılmıştır. Gerekli merciye itiraz dilekçemi yazdım ve sonucunu beklemekteyim. Muhtemelen konu mahkemeye de taşınabilir. Bakalım adalet işleyecek mi? Göreceğiz. Ben yada o zat,eğer maduriyetlik yaşamış ise, Siğorta şirketi muhatabımızdır.Ben yada o zat değil. Umarım bu Şiiri okuyanlar böylesi hadiseler yaşamaz, yaşarlarsada dikkatli olsunlar derim. Şiirimi Okuyup Hisseden Gönül Dostlarıma Selâm olsun |