(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
'ATEŞ KUŞLARI ' şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
'ATEŞ KUŞLARI ' şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
belki sabah hiç olmayacak dönüşsüz ateş kuşlarının gidişi yüreğim el açıp tanrıya bir demet yıldız için yalvaracak...içimden geçti bişeyler hocam.ateş kuşları için dilek tuttum.saygılar çok hoştu.
Şiirinin adı dikkatimi çekti ve nedir diye bakerken ilginç iki hikaye okudum ve ilginç olduğunu düşündüğüm için eklemek istiyorum ;
1---ates kuşu
Çok eskilerde limana yaklaşan gemiler kalın halatlardan yapılan ağlara takılır ve ilerleyemez olurlarmış. Halatlar rum ateşi ya da neft tarzı yanıcı maddelerle ıslatılmıştır, hatta halatların bulunduğu bölgede denizin üzerinde bu yanıcı maddeden bulunurmuş . Gemi ağdan kurtulmaya çabalarken, karadan bacaklarına ateşli bezler bağlanmış kuşlar salınırmış. Kuşlar ateşten kurtulmak amacıyla can havliyle suya inince her yer alev alırmış . Geriye ne gemi kalır ne de gemici kalırmış .
2---ateş kuşu
stravinsky'nin 1910 senesinde bestelediği bir bale.
aynı zamanda eski bir rus efsanesi, ölümsüzlük simgesidir. dünyaca ünlü koreograf maurice bejart ateş kuşunu "küllerinden yeniden doğan zümrüdüanka kuşudur. şair, bir devrimci gibi ateş kuşu’dur" şeklinde tanımlamıştır.
balenin konusu ise şu şekilde:alacakaranlık vaktinde katchei’nin krallığında başlar hikaye. uzaklarda büyük bir atlı görünür. Aslen sihirli elmalar olan gizemli ışıklar ağaçların üzerinde parıldar. bir tane muhabbet kuşu görünür, bir alev gibi ağaca doğru süzülür ve etrafında dönmeye başlar. yavaşça ve güzelce dans eder, kendisini yakalamak için çitin üzerine atlayan ıvan'ı fark etmez. kaçmaya, uçmaya çalışır ve kendisine özgürlüğünün geri verilmesi için yalvarır. ıvan onun yalvarışlarına dayanamaz. muhabbet kuşu uçar gider. ıvan kalenin içine doğru giden birkaç kız görür. bunlar, ölümsüz katchei tarafından esir alınan prenseslerdir. ıvan, kızları ele geçirmek ister, ancak kızlar öyle kıvrak ve hızlı olur ki ıvan’ın onları yakalama şansı yoktur. bununla birlikte, ıvan’ın güzelliği ve cesareti galip gelir ve ilk prenses ona güvenerek kaçırılmasıyla ilgili acıklı bir hikaye anlatır. ıvan kızları serbest bırakmak ister. güneş yükselir ve beyaz bir atlı sihirli bahçeden geçer. kızlar kendilerine gelerek ayrılır. katchei’nin büyüsünün tesiri altındadırlar. katchei’nin hizmetçileri, muhafızları, kurtadamları ve büyücüleri her yerde görünmeye başlar. sonunda, ölümsüz katchei ortaya çıkar. ıvan kaçmak ister, ancak katchei’nin muhafızları onu çoktan yakalamıştır. muhafızlar ivan'ı katchei'nin huzuruna getirir, tam taşa çevrileceği anda ateş kuşundan aldığı sihirli tüyü sallayan ivan ateş kuşunun imdadına yetişmesi sonucu kurtulur. ateş kuşunu gören katchei ve adamları cehennem dansını yapar, genç prens herkesi (daha önce taşa çevrilmiş tüm şövalyeleri) kurtarır ve mutlu dansın ardından mutlu sona ulaşılır.
Sanırım senin şiirin ikinci anlatımdaki mutluluk tablosuna daha yakın gibime geliyor ..
Kısa ama anlamlı bir şiirdi Şaban , kutluyorum, sevgilerimle ...
Guldane Dal tarafından 9/7/2008 6:51:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Güldane; Kısa şiir denince akla Melih Cevdet Anday gelir.Kısa şiiri yakalayabilmek şiir yazma tekniğinde önemli bir merhaleyi katetmiş olmak demektir.Çünkü yoğunlaştırlımış bir çok konu kısacık dizelerin içine ustaca sığdırılması gerekir.Bu şiiri yazarken Ateş kuşu imgesinin bir başkası tarafından kullanılıp kullanılmadığı sorusu aklımı kurrcalamadı değil.Kullanılmış olma olasılığının yüksek olabileceği şeklinde bir varsayım aklımdan geçti.Ancak bunu araştıracak vaktim olmadı. Dünkü şiirimi okurken aslında bu şiiri onun devamı gibi düşünebileceğim bir kanı uyandı önce.Ancak şiir yayınlandıktan sonra üstüne ilavede bulunmak yerine ayrı ve yeni kısa bir şiirde karar kıldım.Bu şiirde isterseniz uzatmaya açıktır gibi görünse de bu haliyle (En yoğun ve en kısa) bitmiş olduğu kanaati bende uyandı. Ateş kuşu imgesine yüklediğim anlam öncelikle gökte dönüp dolaşan ışık saçan yıldızlardır.Bir an gökte turalayan dönüp duran kuş sürüsü düşünün farklı yüksekliklerde, gökyüzünü derinliklerinde döner dururlar.Bu haliyle sürekli deveran halindeki evren ile Akşamın oluşuyla birlikte yıldızlar birbiri ardına göğü ışlıklandırır.Ve kısa bir süre sonra da adeta göğü tutan bir ateşten bir kuş sürüsü gibi hareket eden yıldızlar görürüz.Ve sanki sabah daha büyük bir alıcı kuş( Güneş ) gelince korkudan daha küçük gibi gözüken,(daha doğrusu aydınlanma ve uzaklık ile ilgili teorilerin ışığında) yıldızlar bir bir yuvasına çekiliverir...Ancak bu imge romantik boyutuyla ve felsefi boyutuyla ele alındığında herkesin hayal gücü ,bilgi birikimi seviyesine bağlı olarak çok daha değişik yorumlara açık bir imgelem alanı doğurur.Şiirime yaptığınız araştırma ve yorum ve katkılrın için candan teşekkür ederim. Ben de bu arada yeni bir şeyler öğrendim yazdıklarından.Çok teşekkürler. Selam sevgi ve saygımla...
eski bakırlar ve kalaycılar yok artık şehirlerde:) ve ineklerimizin doğal sütüde yok ki bakırın zehirini alsın...ay ise şimdilik şahitliğine devam ediyor...çok güzel bir şiirdi ve ustacaydı...sevgilerimle..
şiir,içinde sevgi ve umut olunca bir başka güzeldir.. umut vardı... kısa ömüre maviler sığdırılmış gibi.. emeğini kutluyorum dost selam ve sevgilerimle..
Az sonra çıkacak ay Önce bakır sonra kalay Havalanacak Yüreğimde ateş kuşları Sabaha dek Göyüzünde alay alay... ......................................... GECEYİ KALAYLARA KALAYLARI ALAYLARIN GİZEMİNE İNDİREN BİR ŞİİR USTA KALEMİN YÜREGİNDEN BİR İNCİ GECEYİ SABAHA TAŞIYAN İMGELER
Az sonra çıkacak ay Önce bakır sonra kalay Havalanacak Yüreğimde ateş kuşları Sabaha dek Göyüzünde alay alay... ********************************* Bakınca şiir çok kolay. Ancak içeriği alay alay.. Tebrikler efendim... Saygıyla.
Az sonra çıkacak ay Önce bakır sonra kalay Havalanacak Yüreğimde ateş kuşları Sabaha dek Göyüzünde alay alay... ********************* ATEŞ KUŞU=PHOENİX _ ZÜMRÜDÜANKA
Phoenix, zorluklardan yılmamanın, yenilgilerden yeniden doğacak zaferin simgesi olan kuş.. baır ve sarı renkler karışımında. YÜREĞİNİZE UMUT OLSUN ŞİİRLERLE... ÇOK GÜZELDİ KISA ŞİİR DE ÖZ ANLAM İÇEREN DİZELERİNİZ. KUTLUYORUM SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
kisa siir pek okumamistim sizden dost...
devamini diliyorum.......
sevgimle.....