Sahiden cennet var da, biz miyiz sanki istemeyen? Hangi derbederdir o, ucuz yoldan giderim diyen? Bilseydim ki bir kez daha doğacak olsaydık orada; Donumu da bağışlardım fakire hemen burada! (HH)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Üstad Hayyam'ın ruhu şad'ola! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Üstad Hayyam'ın ruhu şad'ola! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kim demiş ki cennet yok; istemezsen isteme Ayrıca cehennem var; olan şeye yok deme İyice düşün taşın sen bu işin sonunu Boşuna çıplak kalıp bağışlama donunu Türkmenoğlu (Şükrü Atay)
Ömer Hayyam benim de çok sevdiğim bir rubai yazarıdır. Ezbere bildiğim en sevdiğim benim gibi Beşiktaşlı olanların da çok kullandığı dörtlüğü favorimdir.
Karanlık aydınlıktan, yalan doğrudan kaçar. Güneş yalnız da olsa, etrafa ışık saçar. Üzülme, doğruların kaderidir yalnızlık. Kargalar sürüyle, kartallar yalnız uçar. ÖMER HAYYAM Yazdığınız rubai 3. dizesi 17 hece, diğerleri 16 heceli, kendi cevaben yazdığım ise 14 (7*7) heceli. Gönülden kutluyorum tebrikler. Sonsuz selam ve saygılarımla.