Kaynağı Türkler... Ben demiyorum. İngiliz kaynakları diyor.
Araştırın bakın. Yalnızca günü farklı. 21 Aralık Gün Dönümü kutlamaları. NARDUGAN Günü. Nardoğan (Ateş doğan) yani. 21 Mart’taki Yeni Gün kutlamalarına, 21 Eylül Koç katımına bir şey diyen yok tabii. 1600’lü yıllara kadar bizde kutlanırken her şeyin “zinhar günahtır” a dönüşmesinden sonra kutlamak azalıyor. Yabancılar kutluyor.
Bizler kutlayıp da ne yapıyoruz?
Taa çocukluğumdan hatırlarım, birkaç aile bir araya gelip sohbet muhabbet. Şimdilerde o da yok. Ailecek oturup televizyon izliyoruz. Çay kuruyemiş falan.
Ne Noel kutladık ne Noel Baba bekledik. Hoş Noel Baba bile bizden araklanma ya! AYAZ ATA.
Bakın şair; “…. Yılbaşını kimisi, "bir yılın başı" diye! Kimisi, "yeni yılın, bir mihenk taşı" diye! Kimisi de, "İsa’ nın, başlayan yaşı" diye; “Nasıl başlarsan öyle, gider” deyip kutluyor…” Halil Şakir Taşçıoğlu üstadımız böyle diyor.
İsteyen istediği şekilde kutlasın. Kimseye bir zararı olmayacak şekilde elbet.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Noel mi Yılbaşı mı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Noel mi Yılbaşı mı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
çok teşekkür ederim Suat bey... benim yurdumda bir duruma yobazlar gavur icadı dedi mi o hareketin en alasını yine onlar yapar...Bisiklete şeytan vapuru diyenler şimdi gavur icatlarından bir saniye inmiyorlar...bence en güzel söz; it ürür, kervan yürür...nerelerinden tutarsanız elinizde kalır çünkü çürümüş ve kokuşmuş fikirlerle ayakta kalabiliyorlar... selam ve saygılarımla...
Konuya açıklık getiren anlam dolu yürek sesinizi gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım. Sevdiklerinizle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur içinde nice yıllar ve hayırlı ömürler diliyorum. Sonsuz selam ve saygılarımla.
yılbaşı adına hak ve hakikatlere vurgu içinde temenni dolu duygu ve anlamlar yüklü çok harika bir paylaşımdı dost kalbi hislerimle kutlar esenlikler dilerim...
benim yurdumda bir duruma yobazlar
gavur icadı dedi mi o hareketin en alasını
yine onlar yapar...Bisiklete şeytan vapuru
diyenler şimdi gavur icatlarından bir saniye
inmiyorlar...bence en güzel söz;
it ürür, kervan yürür...nerelerinden tutarsanız
elinizde kalır çünkü çürümüş ve kokuşmuş
fikirlerle ayakta kalabiliyorlar...
selam ve saygılarımla...