Noel ve yılbaşı çığırtkanlığıŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Noel ve yılbaşı çığırtkanlığı
Bir ülkeye atom atsanız bukadar tahrip edemezsiniz.Örneğin japonlara atıldı fakat kültür ve geleneklerinden alfabelerinden ayrılmadılar.Rusyada, Çinde , devrimler oldu, Alman imparatorluğu yıkıldı, hiç biri kültür ve yazısından vaz geçmedi...Bizdeyse tam tersi zühür etti, istilacı haydutları kovduktan sonra onların adet ve kültürlerini, yazı ve kanunlarını, takvimlerini ,moda ve çürümüş ahlaklarını,almamız;asıl bir milleti emperyalizmin kültür emperyalizminin kucağına atmakla kalmamış, Yegane hayat nizamı olan İslam`dan soyutlamıştır...Noel ve yılbaşı yaklaşince Türkiyede Sokaklara bakarmısınız, Roma`dan, Berlin`den , Moskova`dan,bir farkı sadece minareler Avrupada yaklaşık 10 milyon Müslüman yaşar, Andoluda asırlardan beri hıristiyanlar yaşamaktadır, hiç bir hıristiyan şu müslümanların kurbanını bizde kutlayalım diye kurban kestiğini ,veyahut Hicri yılbaşı kutladıklarını, aşure günlerimize aşure yapıp dağıttıklarını duydunuz mu? Bırakalım hıristiyanları müslümanların bile büyük bir kısmı Hicri yılbaşının ne zaman gelip geçtiğinden bile haberi olmuyor.. Ey Müslüman kendine gel ! senin dört başı mamur Dinin kültürün var...Sen Putperest Pagan adetlerini,tahrif edilmiş dinlerin adet ve bayramlarını,ibadetlerini kutlayamazsın.Kutlarsan ne mi olur ? “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa, o da onlardandır.” (Ebû Dâvud, Libâs, 4/4031) Ebu Said El-Hudri –radıyallahü anh- Rasûlullah –sallallahü aleyhi ve sellem-’in bu ümmetin adetlerinde, siyasetinde ve dininde geçmiş ümmetleri taklit edeceğini haber verdiğini haber veriyor. Muhakkak ki ümmet okun tüyünün diğer tüye benzemesi gibi her şeyde onlara tüm konularda benzemeye uğraşacak. Sonra da bu benzemeyi ve tabi olmayı pekiştirmek için eğer geçmiş ümmetler, darlığı ve karanlığına rağmen keler (kertenkele)deliğine girseler, bu ümmet de girmek için çaba sarf edecek. Sahabe kendilerinden önce ile kimlerin murad ettiğine açıklık getirmesini istedikleri zaman –radıyallahü anhüm- onlar Yahudiler ve Hıristiyanlar mı? Evet diyerek cevap verdi.
Aklını başına al ey Müslüman
Sen ona buna yem olamazsın, Bizleri yücelten imandır iman Yılan başlarına dem olamazsın ! Mustafaoğlu ilyas Okuyup yorum ve eleştiri yazan tüm dost ve forumdaşlara, saygılarımı bırakıyorum |
2023 senesinin size, bize, cümleten insanlığa daha fazla kulluk şuuru ve aile huzuru getirmeye vesile olmasını Mevlâmdan niyâz ediyorum.
Saygılarımla
Selâmetler diliyorum.