UZAMAZ BU KOL SEVDİĞİM
UZAMAZ BU KOL SEVDİĞİM
Çıkmaz ayın Onbeşinde Gel bana köşebaşında Hasret akan gözyaşımda Çıkmaz sana yol sevdiğim Gül olsa sürgün verirdi Dalda gonca gül verirdi Soluncaya gün görürdü Uzamaz bu kol sevdiğim Benim aşkım çıkmaz sokak Beni tek başıma bırak Başının çaresine bak Sen mutlu ol gül sevdiğim Gül olsa sürgün verirdi Dalda gonca gül verirdi Soluncaya gün görürdü Uzamaz bu kol sevdiğim Bakma benim gözyaşıma Boş hâyâlime düşüme Gölgem gibi düş peşime Aşk güneşi ol sevdiğim Aşka güneş ol sevdiğim Gül olsa sürgün verirdi Dalda gonca gül verirdi Soluncaya gün görürdü Uzamaz bu kol sevdiğim Şaban AKTAŞ 25.01.2021- 19.41 Bestesini dinlemek için linki tıklayınız; /saban.aktas3/posts/10219121145999724 AŞKSIN SEN! Hava ateş su ve toprak Güle döndü yaprak yaprak Geceyi gündüz yaparak Evreni döndüren sensin Aşkla dönen Samanyolu Sana bana zaman yolu Aşkın özü ateş dolu Âlemi döndüren sensin Bir gülde bin devr-i âlem Gözün güneş kaşın kalem Aşkla küle düşen kelâm Yakıp da söndüren sensin Aşk ateştir ezelinden Sen güneşsin ben gezegen Ayrı düştüm gözlerinden Dünyamı döndüren sensin Çölden çöle kuraklıklar En yakıcı sıcaklıklar Işık yılı uzaklıklar Gökleri deldiren sensin Beline düşen belikler Gözünde karadelikler Esin perisi melekler Ağlatıp güldüren sensin Gözlerinde büyüdü aşk Kainatı bürüdü aşk Sonsuzluğa yürüdü aşk Boşluğu dolduran sensin Yandırıp da söndürenim Beni küle döndürenim "Ol!" deyip de olduranım Hak’kımı bulduran sensin! Şaban AKTAŞ 24.01.2021 - 09.49 AB-I HAYAT Madem gözyaşlarım sebil Sebeplensin tüm yoksulllar Gözlerin umuda kefil Yesin içsin öksüz kullar Gül yüzünün bir busesi Öksüz kâlbin elbisesi Aşkın sıcak hediyesi Üşümesin yetim kullar Aşk bir çıra yanar tütmez Gözler üzüm şıra pekmez Anlatmaya dilim yetmez Rahmetle yağsın gönüller Ay Güzeli Sevda Seli Yüreğimin gonca gülü Şakıyınca bülbül dili Seni beni ansın diller Aktaş selde bitap olur Kâlbin sesi kitap olur Dilden dile hitap olur Sevdayla çağlasın diller Ab-ı hayat sunsun diller.. Şaban AKTAŞ 25.01.2021- 11.00 ... Çocukların rüyâsı, geleceğin dünyasıdır. Şaban AKTAŞ 25.01.2021- 10.11 .. AĞ/AÇ İNSANLAR! "Eskiden bu da yoktu ya!" deyip Haline şükrediyor garip Tam gün ekran karşısında!? Oysa gezilip görülecek Ne çok yerler var Kutuplardan ekvatora?! Fakat cepte para yok Ağaç olmuş insanlar Aynı yerde dura dura! Gözü açık gideriz, Zevkine doymadan Şu güzelim dünyadan! Eller gider tatil yapar; Bizimkiler katil yapar!.. Şaban AKTAŞ 24.01.2020 - 15.54 SESSİZLİĞİN SESSİZ DİLİ Sessizliğin içinde Ses geliyor senden bana Sessiz sessiz gözlerin hep Sesleniyor candan cana Sessizlik sese dönüyor Gözünü kâlbe gömüyor Aşk hiç ben yokum demiyor Gözlerin hep benden yana Gözlerinde ışık seli Lebaleb aşk ile dolu Gözden kâlbe aşkın yolu Aşkla gönlüm senden yana Bir sevda seli ki gözden Aydan güneşten yıldızdan Kâlbimde kor alev közden Kül oldum ben yana yana... *** Gözlerin bir aşk dolusu Tuz gölünden yaş dolu su Gözden akan yaş doğrusu Hıçkırıkla sesleniyor Sessizliğin sessiz dili Saçının zülfünün teli Sazımda tel tezeneli Türkü türkü sesleniyor Tezenesi tele küskün Gönül esen yele küskün Selâmı sabahı kestin Gözün sessiz sesleniyor Aşkla ne varsa özünde Hepsi nazlı yâr gözünde Gözün eriyen tuzunda Gönül güle yaslanıyor Şaban AKTAŞ 25.01.2021 08.48 SABAH SABAH HANGİ RÜZGAR?! Hangi rüzgâr attı seni buraya Gel otur yanıma gel kahvaltıya Otur/masan/da gel boş tabureye(?) Düşümde ol benim ile yanyana! Hayâlin ile bir şöyle başbaşa Bakıp doyasıya göz ile kaşa Çayımı sen doldur süzerek aşkla Hasretinle buğul buğul can cana Tatlı dil güleryüz badem ezmesi Çaya şeker atıp seni süzmesi Hayâlin ay gibi suda yüzmesi Hasretinle buğul buğul can cana Şaban AKTAŞ 25.01.2021 - 09.00 TIRNAK BATMASI Derince kesmeye gör, Uzar iken tırnak Kıyısından batar cana, Battığı yerde iltihap İşkencedir insana (!) ; Uzayıp, iyileşene kadar... Bazan anlaşılmıyor Dıştan bakınca İltihap görünmese de Sol elin yüzük parmağı Acıtıyor battıkça; Çaldırtmıyor bağlamayı!.. Neresi acırsa insanın Oradaymış can, Faşist işkenceciler Boşuna tırnak sökmüyor Konuşturmak için Acımasız yakıyor canı! !.. Şaban AKTAŞ - 01.14 24.01.2021 Gülümseyen Esintiler MAYDONOZLU KÖFTELER Hele bak yediğin ete Kemiğini attın çöpe Yedin bedene can geldi Doyamadın öpe öpe Can boğazdan gelir derler Etini budunu yerler Çiğ köfteyle kadınbudu Etli sütlü tüm hünerler?! Süt nereden çıktı şimdi Et pişerken sütü taştı İçime munzurluk girdi Aklım ete dolaştı Sağlıklı kalmaksa erek/siyon Dengeli beslenmek gerek Çadırı sağlam kurarsın; Yıkılmaz hiç ortadirek/siyon ?! Bedenimiz et ile kemik Yanlış bir şey mi dedik Canımız et çekti biraz Kadınbudu istedik ?! Şaban AKTAŞ 25.01.2019 - 02.17 25 Ocak 2019 · YAŞARSAM SENİNLE?! Yaşarsam seninle, öl de öleyim Ağlarsam seninle, gül de güleyim Her gün böyle d/olsun isterdi gönül Feleğin işini ner’den bileyim?! Yine akşam oldu sensiz Gün batıp gitti nedensiz Sofralar kuruldu bensiz Gönlümü nasıl eğleyim?! Bana deli diyen sözünde haklı Bütün deliliğim gözünde saklı Gözüm gece gündüz gözüne baktı Gökte kaç yıldız var ner’den bileyim? Yine akşam oldu sensiz Gün batıp gitti nedensiz Sofralar kuruldu bensiz Gönlümü nasıl eğleyim?! Aç yatıp tok kalkan biri var mıdır Bülbülü tok tutan gül-i zar mıdır Güle figân tutan dili nâr mıdır Bülbül dilini ben ner’den bileyim?! Yine akşam oldu sensiz Gün batıp gitti nedensiz Sofralar kuruldu bensiz Gönlümü nasıl eğleyim?! Şaban AKTAŞ 25.01.2019 - 19.00 25 Ocak 2019 · SÖNDÜRMEZ BU YANGINI KAR Dışarıda kar havası İçerimde bir yangın var Yoktur derdimin devası Söndürmez bu yangını kar! Bu yangın bir gül yangını Ciğerimde çöl yangını İçten içe kül yangını Söndürmez bu yangını kar! Yanardağlar ateş kusar Kül ile dumanı basar Ecel gelir dil de susar Söndürmez bu yangını kar! Aktaş yandı küle döndü Suyu tutan kile döndü Tuz eridi göle döndü Söndürmez bu yangını kar Şaban Aktaş 26.01.2019 - 20.42 ENKAZ-2 Ne oldu ne bitti; "net bir bilgi yok" Ben deyivereyim; dert bin, ilgi yok Başa geçen cebini dolduruyor Halkın bin derdine bir tek silgi yok! Kanal İstanbul deyip tutturdular Yalanı gerçek diye yutturdular Yeni dertle dünü unutturdular; Bunlar kadar kurnaz, hırsız tilki yok! Bugün Elazığ’sa yarın başka il Felaket cehalettendir bunu bil Sıra sana da gelecek İstanbul Bu kafayla doğru çözüm bil ki yok! Sanki geçmişinden bir ders mi aldın Söylenen doğruyu hep ters mi aldın Çalıp çırpmak bitmez, hırsla inadın Dalga dalga gelir deprem, ilki yok! Aktaş dertli dertli vururken sazı Gör diyor halini, gör şu enkâzı Döşedin boruyu, patladı gazı Boş beyinde işe yarar bilgi yok! Şabsn AKTAŞ 24-25.01.2020 - 00.11 25 Ocak 2020 · ENKAZ -1 Ne yatıyorsun sen daha Her yer göçmüş darmadağın Kalk ayağa bak etrafa Kalmamış hiç sağlam yanın! Ortada sağlam bina yok İmam çok sapık zina çok Çalışan aç, soyanlar tok Kalmamış hiç sağlam yanın! Ortalık toptan tozduman Ne din kalmış ne de iman Feleğin şamarı yaman Kalmamış hiç sağlam yanın.. Bina üstüne yıkılır Dinin imanın ..kilir Başına Aktaş dikilir Kalmamış bir sağlam yanın... *** Her olana kader denmiş Yeter artık yeter denmiş Akıllı kaderi yenmiş Kalmamış bir sağlam yanın.. Suç kabahat hükümette Çıkar mı hiç selâmete "Binmişiz bir alâmete" Kalmamış hiç sağlam yanın! Azrail bir tırpan vurur Felek vurdu mu tam vurur Vuracağı ortam bulur Kalmamış sağlam a/damın! Batar gibi gölde suya Dalar gidersin uykuya İndirirler kör kuyuya Aktaş yok bir sağlam yanın! .. Şaban AKTAŞ 25.01.2020 - 14.19 HAKKIN SESİ KÂLP İÇİNDE İçten içten sessiz sessiz Seslenir kâlbe birisi Her dediğini yazarım Yazdıkça gelir gerisi Ekrandaki tuşlar gibi Uçup giden kuşlar gibi Hayâlimde düşler gibi Seslenir esin perisi Ses benim sesim değil mi Aşktır hakikatın ilmi Hak sevgisi aşk değil mi Yok mu ki bilen birisi? Sapıttı insanlar yolu Her yanımız sapık dolu Be Allah’ ın sersem kulu Yanlış mı senden gayrısı? Yandaşlara göz yumarsın Hiç şans yok, büyük k/umarsın Piyangodan ne umarsın; Boşverdim kalsın gerisi? Çok şımardı tek başına Bakmaz halkın gözyaşına Göz diker bilet şansına Halka çıkar amortisi!!! Vay be büyük ikramiye Eşe dosta ikram diye Faiz halka haram niye(!) "Kâr payı" der yer birisi? Hakkın sesi kâlp içinde Akla yaraşır biçimde Aktaş yok başka işin de Bir ölüsü bir dirisi.. Şaban AKTAŞ 25.01.2020 SERÇE YÜREK YARALAR bir yarayı olgunlaştırıyorum uç verecek kanlı hüzün gülleri hep hayâlin geçecek sabah serçeleriyle penceremden acılarla sayfa sayfa çözümsüz denklemler bıraktın nasıl boşanır ceriham; ben ağladım, kalem aktı göğüs cebimde silinmez leke vurdum sazın tellerine göğsüne kuş uçurdu türküler mızrap düştü ellerine... Şaban AKTAŞ 13.10.2000 25 Ocak 2020 · DENİZ FENERİ Dost dostu canından çok seviyorsa Elden gelen her imkânı verir Yok hesabı üçün beşin dostlukta, Evini barkını dükkanı verir Can cânân uğruna verir canını Düşman ise gelir alır canını, Arsız uğursuza verme kanını Yanar döner kaypak bir kanı verir! Dost kadrini bilmek erdemli hüner Yapılan iyilik geriye döner Deniz feneri (?) bir yanar bir söner Yanıp sönen, döner(?) bir kanı verir(?) Vampirler, sülükler kan emiciler Soysuzlar hırsızlar can emiciler Bu halk bıktı sizden tam emiciler Hiç üretmez, elde olanı görür!.. Şaban AKTAŞ 25.01.2020 18.41 25 Ocak 2020 · Herkese Açık ile paylaşılıyor İSRAF Tüketim arttıkça Tükeniyor doğa da Tükeniyor besin enerji kaynakları! Pişirdiğim tencerede Yiyeceğim kadar, Artanı bayatlıyor Ziyan olup gidiyor... Ne çok şey atıyoruz Pisipisine çöpe Yazık oluyor ateşe Ocaktaki tüpe... Ah diyorum keşke Tüm insanlar Tutum ne bilseler; İsraf etmeseler?! Çöpe giden besin Kaç kişiyi doyurur, Ölçülü pişirelim Açlar da yesin! Şaban AKTAŞ 25.01.2020 25 Ocak 2020 · Herkese Açık ile paylaşılıyor Saçlarına kına yakmış Tel tel dökülmüş gerdana Halesiyle bir ay çıkmış Işık saçılır her yana Gamzeli gül yanakları Koşa badem dudakları Kaşı gözü kirpikleri Ay güzel çıkmış meydana El eli atar üstünde Bir tutam tel kar göğsünde Ay doğar güzel yüzünde İnciler saçmış her yana Gecede ışıklı yüzü İçimde karanlık hüznü Gülümseyen iki gözü İnciler dökmüş meydana *** 2. seçenek Saçın dökülmüs gerdana Kınalar yakmış gibisin Halesiyle bir ay doğmuş Göklere çıkmış gibisin Gamzeli gül yanakların Koşa badem dudakların Kaşın gözün kirpiklerin Ok yaydan çıkmıs gibisin Düğümlenmiş ak göğsünde Bir tutam saç kar üstünde Işıl ışıl gözlerinle Uzunu yakmış gibisin Gecede ışıklı yüzün Içimde karanlık hüzün Gözümde ilkbahar gözün İnciler dökmüş gibisin Şaban AKTAŞ 25.01.2020 |