Nerdesin anamŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Not : Değerli dostlar hepimizin yavruları var onları büyütene kadar çok sıkıntılar çeker onları her türlü tehlikeden koruruz ve hayata hazırlarız ama bazılarımız kız çocuklarını evlendirip gönderirken birazda düşüncesizce o evden ölün çıkacak sen çıkmayacaksın diyerek hiç tanımadığı bir eve gönderdiği masum yavrucağın bütün ümitlerini kırarak onu dönüşü olmayan bir yola itiyoruz , böyle bir sözü duyan yavrucak ta kocasının her türlü işkencesine, zalimliğine boyun eğmek ve o cehennem hayatına katlanmak zorunda kalıyor ve sonuçta bazen intihara kadar gidebiliyor.
Ben demiyorum ki kızınızı şımartın, onların kurduğu yuvaya her an müdahale edin! ama şunu unutmayın ki o sizin yavrunuz onu çaresiz kimsesiz bırakmayın, haklı olduğu yerde arkasında olduğunuzu bilsin ve haksızlığa uğradığında arkasında dağ gibi bir ailesi olduğunu hissetsin. Çocuğunuzu evlendirip gönderirken şunu söyleyin ’’Yavrum sen benim gözümün bebeğisin, şimdi seni hiç tanımadığın bir ortama yeni bir aileye gelin ediyoruz, orada eşine eşinin ailesine saygılı ol onları da bizim gibi ailen bil yuvana sahip çık kocanı başkalarının yanında küçük düşürecek hareketlerden kaçın ama sana haksız bir yere zülüm yapılırsa, Herhangi bir haksızlığa işkenceye uğrarsan kapımızın her zaman sana açık olduğunu da bil, öncelikle sorunlarınızı büyütmeden eşinle oturup konuşarak çözün şayet çözemezseniz eşinin ailesiyle konuş, gene çözülmezse bizi de haberdar et biz çözeriz’’ Yavrunuzu bu şekilde uğurlayın ki o arkasında güvenebileceği zorbaya karşı durabilecek bir ailesi olduğunu bilsin. Umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir. Birde kendini erkek sayan ve kendisine eşim diyen insana o allahın narin çiçeğine bu zulümleri gören erkek müsvettelerine seslenmek istiyorum; Unutma ki senide bir ana doğurdu seninde anan bacın var aynı şeyi senin anana, bacına yapsalar sen razı olurmusun elbette olmazsın peki sana eşim diyen, seni kendine hayat arkadaşı seçen, sana inanmış, sana güvenmiş bir insana neden eşkiyalık yapıyorsun unutma ki o eşkiyalık yaptığın da bir can taşıyor ya bir anadır yada ana adayıdır, senin gibi bir pisliği çekmek zorunda değil, sen ki bu zulümlere devam edip o insanı canından bıktırdığında o insan seni terkedip gidiyor budefa da kimse beni terk edemez diyerek eşkiya lığa başlıyorsun, adam olsaydın da eşin de seni terketmese idi demekki sen bir hayvansın ki eşim dediğin insana bunları yapıyorsun vallahi bunları bir hayvan bile dişisine yapmıyor sen hangi sınıfa giriyorsun onu bilemiyorum. İşte bu duygular içerisinde bu şiirimde çaresiz bir genç gelinimizin duygularını dile getirmeye çalıştım. Bütün dostlarıma sevgiler saygılar selamlar gönderiyorum.
***** NERDESİN ANAM *****
Neler ediyorlar nazlı kuzuna , Yetiş imdadıma nerde sin anam. Neler yapıyorlar yürek sızına , Yetiş imdadıma nerde sin anam. Eş diye verdiniz eşkiya çıktı, Kurduğum toz pembe hayali yıktı, O narin çiçeğin canından bıktı , Yetiş imdadıma nerde sin anam. Gelin oldum sandım köle olmuşum, Hayatım cehennem çile dolmuşum, Her gün saçlarımı tutup yolmuşum, Yetiş imdadıma nerde sin anam. Derdimi kimseye anlatıp demem, Göz yaşı sız bir gün bir lokma yemem, Allah düşmanıma versin istemem, Yetiş imdadıma nerde sin anam. Sövüp sayma dayak hepisi birden, Göz yaşım fazladır akan nehirden, Usandım vallahi her gün gahirden, Yetiş imdadıma nerde sin anam. Söyleyin bunları YARDIMCI duysun, Derlesin derdimi bir hale koysun, Tanıtsın zorbayı resmedip yay sın, Yetiş imdadıma nerde sin anam. 29.112020 Münire Çevik |