İftiraya Uğramak Ne Kadar Kötü
İnsanlar gördüğüyle duyduğuyla yargılar
Düşmeye gör dillere bakmaya seyirlere Teselli eden olmaz artar durur kaygılar Yediğin her yiyecek dönüşür zehirlere Deprem olmuştur sanki kalmış toprak altında Verem olmuştur sanki boğar durur anında Eylem olmuştur sanki darbe olur yakında Meydan kalır zalime sömüren tacirlere Görüp de duymadığı vahşet değişir lisan Yeşerir birdenbire duayla masum iman Mevlam bir güç veriyor Ya Sabır diyor insan Rahatlıyor çektikçe derinden bir La havle Kısa süre sonraysa gerçek ortaya çıkar Hapse girerken şahıs ortalığı ne yıkar Ders alır mı şer bilmem yaptığından da bıkar Lakin dert anlaşılır açılır sır perdeler Saffet Kuramaz |
(Hem şaire, hem eleştirenlere, hem yönetime hem de dostlara... ( hepiniz üstüme gelmeyin, küserim ha...)
Eğer aşağıdaki eleştiriler (Of'lu üstadın yaptığı) kabul görüyorsa; -ki "şair" kabul ettiğini belirtmiş- hatalı yerlerin düzeltilmesi gerekiyor, eğer düzeltme kabul görmüyorsa, eleştirinin samimi olarak da kabul edilmediği sonucuna ulaşılmaz mı?? Bu saat ve dakika itibariyle bir düzeltme yapılmamış şiirde 17:20 itibariyle, ki eleştiri 14:25'de yapılmış.. Düzeltmelerin yapılmasını beklemek en doğal hakkımızdır.
Kafiye için kök ve gövde yeri gelir sadece redif için de kelime bulmakta zorlanılıyorsa;
http://atilasaraloglu.com/kafiye.aspx
https://tr.azrhymes.com/
bağlantılarından faydalanabiliriz diye düşünüyorum.Devir internet ve daha fazla kolaylık devri, kolaylık var diye de, bir çok mısrayı geçiştiriyoruz aslında.(şahsen)
Eğer eleştiri ve tenkit karşılık görmüyorsa veya cevap verilmeden veya şair şiiri savunmuyorsa eleştiriye karşı, üstünkörü geçiştiriliyorsa, en büyük saygısızlık; eleştirene yapılmış olacaktır, ondan sonra ki saygısızlık hece şiirini sevenlere gelir.
İnternet edebiyatında her beğeninin bir elektriği vardır, bu şiiri hece şiiri olarak beğenilerine alan dostlar da, Nfk'nın lanetine uğramalı..Ne diyordu üstat; bir yazının da, (mealen) ..mısra'nın laneti üzerinize olsun.
Hece şiiri, muhafazakar bir şiirdir efendim. Kuralları sever, kuralları değiştirmek istiyorsanız, ayetini, hadisini öğrenmelisiniz mecburen.
Eleştirinin kabul veya red konusunda ise,
Eğer eleştiri sizin düşüncenizde olduğu düşünülen birinden gelirse; kabul ediyorum;
Sizin düşüncenizden olmadığı düşünülen birinden gelirse; kabul etmiyorum demek , 1950-1960-1970 lerın ilmi ve kültür seviyesidir. 2020 yılındayız efendim.
Hani bir anekdot vardır bilen bilir; sizin düşücenizde olmayan birileri, bir yasa değişikliğine -evet- oyu veriyor, siz de sırf onlar -evet- dediği için -hayır -diyorsanız, burada fikrin veya yasanın özüne değil, önyargılarınıza ve kendine meçhul inancınıza yem olmuşsunuz demektir.
Şiirimizin ayak mısraları,
Düşmeye gör dillere bakmaya seyirlere
Yediğin her yiyecek dönüşür zehirlere
Meydan kalır zalime sömüren tacirlere
Rahatlıyor çektikçe derinden bir La havle
Lakin dert anlaşılır açılır sır perdeler
ise, 3. kıtanın 4. mısrası da hatalıdır.
zaten hataları mısraları alt alta koyduğumuzda görüyoruz,
seyirlere
zehirlere
tacirlere...... diye biten mısralardan sonra alttakiler
la havle
perdeler.... kelimelerinin yanlış kullanıldığı, yanlış yerde, eksik vb. görülüyor.
*
Bir kelime yüzünden, heceye değer verdiğini bildiğimiz bir üye arkadaşımız, (tanımam etmem) üyelik iptaline uğruyorsa, bunun da gün seçkisine bir yansıması olmalı, şiir, seçkiden indirilmelidir.
Hiç olmazsa; hece kazanır ve lanete uğramayız. Lanete inanıp inanmak kişiye kalmış. Lakin ben uğrayacağımızı düşünüyorum ne "hikmet"se.
Şahsen, sayın yazgı24'ün üyelik iptalinin geriye alınmasını istemem suç olabilir mi? Hiç olmazsa 1 hafta sonra iptali iptal ediniz. üslubunu beğenmesem de hece şiirine değer verdiği, hece şiiri için çırpındığını görüyorum, okuyorum.
Çünkü kullanılan kelime olayın vahametini, hece şiirinin düştüğü içler acısı durumu, dahli varsa da seçki kurulunun devamlı aynı hatayı yaptığı gibi anlam içeriyor diye düşünüyorum.
Bu arada otomatik seçki fikrini çok tuttum. Yani yapay zeka, Güzel Sitemizi bu konudaki bir çok tartışmadan kurtaracaktır.
Ki kaldı ki, devir; insan ile yapay zekanın bilek güreşine doğru gitmiyor mu? Bir an önce yapay zeka sitemize gelmeli..bu yeniliği de benim gibi çok kişinin beklediğini düşünüyorum..
*
Bu şiiri de aynı gün deftere eklenmesi babında, güne getirilmesini istiyorum.
Hiç olmazsa hece severler olarak içimiz soğur.
GÖLGE SAHİPLERİ
Gelişme boyun büktü, kendinden utandı hız
Haklıların zindana atıldığı noktada
Yarını ıskalayan bütün kayıplarımız
Aklımızın çirkefe itildiği noktada
Gönüllerde yer tuttu nice can üzen zanlar
Eşekten düşenleri eşekten düşen anlar
Hakikat yolcuları, ilahi kahramanlar
Develerin hamutla yutulduğu noktada
Tekrardan canı çıktı kalem ile silginin
Önyargımız, üstüne limon sıktı ilginin
Zoraki eğitimde kazanımı bilginin
Sorgulara sorgusuz katıldığı noktada
Tek ağaç budanıyor, budamak neyin nesi
Gölge sahiplerinin sesi çıkmıyor sesi
Köstekli demokrasi, eti bol olan besi
Zurnaların hipcisiz ötüldüğü noktada
Birinin yaptığını öbürü gelip yıktı
Ne ağalar usandı, ne de amele bıktı
İnsanlık tarihinde her zaman cıngır çıktı
Beyinlerin sıtmaya tutulduğu noktada
Çifci baba diyerek mahlası ekliyoruz
Biz bizimle birlikte biz bizi kekliyoruz
İşte hamur bu kadar gençleri bekliyoruz
Dedenin kandırılıp ütüldüğü noktada
03-08-2020
**
Çok şey istediğimin farkındayım.
Sürçi lisan olduysa...
Saygı huzur ve sağlık dileklerimle..
*
Madem gün şiirine yorum yazıyoruz; gündemi de ihmal etmeyeyim..
Efendim malum gündemimiz her şeyden önce sağlık-yani covid-cavid..
Haberleri takip ediyorsanız, bir çok ülkede covid, akciğerlere indiğinde verilen ikinci ilaç sıkıntısı baş göstermiş durumda sanki..Hiç olmazsa ortaasya'da..
kan sulandırıcı, e vitamini ilaçları biraz öncelikli gibi bir izlenim edindim..
sosyal mesafe, bıktırsa da hijyen- sadece su ile değil sabundur, deterjandır, çamaşır suyudur vb..
Yakınlarda 33 yaşında bir doktorumuz covid yüzünden vefat etti.
Benim öngörüm de öyle ki, 3 aya kalmaz bir dünyevi de yakalanacak bu covide... İhtimal atlatamayız.
Saygılarımla efendim.