(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZAMAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZAMAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öpseydim,doyasıya Koklasaydım bir defa Sevişseydik meselâ Geçip gitseydin yine
Zaman en iyi ilaçtır der doktor eline reçeteyi tutuşturur her ne hikmetse hiç bir eczanede bulunmaz. En iyisi hastalanmamak ama günümüz şarlarında bu da mümkün değil... Güzel bir şiir, yürekten kutlarım sevgi ve saygı ile Ozan
Söyle bana "ey zaman" Böyle sessiz nereye Arkandan el sallamadan Çıkmadan pencereye
Zamana o kadar çok anlam yükledi ki kalemler... Her seferinde başka bir temada ruh bulan zaman ; işte bu şiirin pençelerinde canan olmuş kayıp giden. Acı bırakan bir gidiş Hüzün doğuran bir gidiş Sitem bırakan bir gidiş kayıp giden ve ardında onlarca yaralı keşke bırakan bir gidiş..
Söyle bana "ey zaman" Böyle sessiz nereye Arkandan el sallamadan Çıkmadan pencereye
Sence bu telâş neden Açık kaldı pencere Hatır,gönül sormadan Gitmeseydin acele
Öpseydim,doyasıya Koklasaydım bir defa Sevişseydik meselâ Geçip gitseydin yine
--------------------------------------------------------- Her nekadar zamana tüm suçu yüklesekte aslında nitelikli zamanı kullanamayan,en doğru kararları olması gerektiği anda veremeyen,planlı yaşamayı beceremeyen,ANI geçmeye muktedir o anı en doğru şekliyle yaşayacak derecede kendimizi yetiştirmiyen bizler suçluyuz.Günlük değil yarınlara dair planları olarak yaşamak bize sunulan kısıtlı bu zaman denilen meftumu stadik değilde en dinamik haliyle yaşamak zorundayız.Yoksa ahlarla ,vahlarla,keşkelerle dolu bir yaşam yaşamaktan öte gitmez yaşadığımız hayat. Sevgili dostum zaman gibi çok değerli bir konuyu ele almışsın.Yine okurunu düşündüren ve anlamlı bir şiir okumanın hazzını yaşadım sayfandan.Eksik olma. Mutlu ve ,umutlu ve nitelikli zamanlar da herdaim kalman dileğiyle.Sevgilerimle.
Zaman; Ne kadar da acımasızdın giderken İlerlediğin yolda, ardına bile bakmadın Bir mola olsun vermedin geçmişe inatla... Katıp gittin önüne ne varsa yaşananlara dair Sevgiden, aşktan, benden yana Katıp gittin acımasızca...
Şimdi; Her şeyimi alıp götürdüğünü sanıyorsun değil mi? Her şeyimi... Ama yanılıyorsun, yanılıyorsun zaman Giderken alıp götürdüğün benim Sadece ben, ben ve cansız bedenim Hatıralarım değil, şiirlerim değil Sevdalarımsa hiç değil...
Zaman... Yine muhteşem dizeler di yine sıcacık, yine maviceydi.. Evet bitanem zaman işte böyle bir şey, katıp kor önüne yaşananlara dair ne varsa... Sanki çok acalesi varmış gibi de ardına bile bakmaz giderken... Bende bu şiirimle aynen sen gibi, zamanın bu acele gidişlerine isyandan yola çıkarak zamana biraz kızıyorum, serzenişlerim ise yaşayamadığım gençlik yıllarımaydı belki de? Bir çok yaşıtlarımın hiç bir şeye aldırmaksızın, tadına vara vara aşklarını ve daha bir çok şeylerini yaşadıkları o yıllarda, geçip giden zamandan haberleri bile olmazken, benimse belki de bir eğitimci çocuğu olmamın da nedeniyle, okumanın dışında başka hiç bir şeye zaman ayırmadan yetiştirilmek ve bunların en başta gelen sebeplerinden birisinin de namus kavramıydı, Bırakın Aşk yaşamayı, bir erkek sözü bile geçtiğinde söylenen ilk söz ayıp kelimesiydi ve işte sonunda bu ayıp kelimesinden yola çıkarak, şiirimin zamana isyan dolu bir finalle son bulması. Ama finalini çok uzun olmasın diye buraya eklemedim sadece senin mısralarına ses getiren 2 kıtasını alıp ekledim. Zaman şiirimi yazarken aynı düşüncelerden yola çıkmamız bile bir mucize, biliyormusun bir kalem herzaman bu kadar benzerlikler gösteremez ama gel gör ki bizim kalemimiz sanki ikiz kardeş gibiler:))) Sevgilerimle kal can seni seviyorum...
kardelenim tarafından 7/16/2008 5:55:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
serzenişlerimiz hep çocukluğa ve gençliğe ... o yıllardaki duru duygularımız çok farklıydı...Büyüyünce sanki herşeyler küçülüyor gözde...Bir zamanlar dev sandıklarımız şimdilerde gözümüzde cüce... sevgimle arkadaşım...
Söyle bana "ey zaman" Böyle sessiz nereye Arkandan el sallamadan Çıkmadan pencereye
Sence bu telâş neden Açık kaldı pencere Hatır,gönül sormadan Gitmeseydin acele
Öpseydim,doyasıya Koklasaydım bir defa Sevişseydik meselâ Geçip gitseydin yine ............................................... HÜZÜNDÜ AMA YAŞAMA DAİR Dİ VUSLAT OLSUN DÜŞLERİNİZ CESURDU SAYGILARIMLA
Zaman göreceli dir.... insan ise haris...doymaz bir varlık.herşeyi versen bile bir anlık yoklukta herşeyi inkar eden...nankör .. .... Şair zamana sitem etmekte .....bu da daha doymamışlığın bir belirtisi... Suçlama...yok..insanlık hali... ...... Güzeldi dost. Mavilikler yüreğine.
yorum okuyucunun ancak şairin doyup doymadığı kişisel tahminde analiz yanlış olabilir kanımca...Şair her temayı işler, bunu sizde çok iyi biliyosunuz... saygımla...
tebrikler...öyle güzel olmuş ki...kısa ve öz bir anlatımla hisler ancak böylesine dolu dolu aktarılabilirdi...akıp giden, ellerimizden kayan zamana ve bizden götürdüğü her şeye güzel bir atıf...kocaman bir tebrikler bıraktım sayfana ve bu güzel dizelere... sevgilerle
Koklasaydım bir defa
Sevişseydik meselâ
Geçip gitseydin yine
Zaman en iyi ilaçtır der doktor
eline reçeteyi tutuşturur her
ne hikmetse hiç bir eczanede
bulunmaz. En iyisi hastalanmamak
ama günümüz şarlarında bu da
mümkün değil...
Güzel bir şiir, yürekten kutlarım
sevgi ve saygı ile
Ozan