Evren dilediğim her şeyi verdi Olmaz diye bir şey yok bu evrende Bütün, parçasını elbet severdi; Çöz dilini, al, dilediğin sen/de!
Bu bir aşk dini, dili ise sevgi Gönül hanesinde herkese vergi Ne kutsal kitap ne ayet ne dergi; Kâlbin ona bağlı; sen ne dersen de!
Yaştır, damla damla akar gözünden Akar iken yakar derin özünden O bir nur damlası, o gül yüzünden Sevgi varsa akar istemesen de!
Aşktır, parça parça yakar kül eder Zerre zerre toplar, külü küll eder Topyekün evreni tek bir gül eder Her yol ona çıkar, sen kör isen de?!
Kör dediysem, âmâ yanlış anlama Bakarkör ile nanköre bu îma Gönül gözün senin açıktır âmâ Benim gibi âşık, Veysel isen de!
Aktaş’ım, kireçten yanmış harcım var Bana bir can vermiş, şükran borcum var Gökte yıldızyıldız ışık burcum var Bir gün yıldız gibi kayıp git sen de...
Şaban AKTAŞ 09.01.2020 - 21.56
Tablo: Şerife Arıkan 150×100 cm Yağlıboya Akrilik Ay Güzeli Sevda Seli adlı ilk şiir kitabımın kapak resmidir. ( Aralık 2014- Arkeoloji ve Sanat Yayınları)
İLİĞİNE KADAR
Sorun senin ile bende değil ki Olmaz deyip ayırandadır bizi Ne kadar çok sevdik birbirimizi Eli kolu bağlı koydular bizi
Gittin; hak vermiyor değilim asla Elde olsa olmaz, aşk ihtirasla Sevdiceğim başın göğsüme yasla; Böyle boynu bükük koydular bizi
Akşam ezanı bak okundu yine Çoktan döndü kuşlar, herkes evine Kimi gözü yaşlı kimi sevine Kapı önlerine koydular bizi
Hıçkırıklar alıp götürdü beni Gözümün önüne getirdi seni Bu sevdamın seli bitirdi beni Böyle gözü yaşlı koydular bizi
Yuttu beni sensiz karadelikler Bir karasevdayla tüm kahpelikler Gülüm ak göğsünü düğüp ilikler İliğine kadar oydular bizi
Bilmem suçla günâh var mıdır bende Varsa güzelliği sana verende Yitirdim kendimi ben bu evrende Ay ile güneşe say ikimizi
Şaban AKTAŞ 09.01.2020 -19.19
TELLİ KURŞUN
Telli kurşun geldi geçti Yüreğimi deldi geçti Bende iki can vardı Bir canımı aldı geçti
Tel tel saçın zülfü pare Selâm o gül yüzlü yâre Onsuz onulmaz bu yara Sol yanımı aldı geçti
Benden yâre aşk kelâmı Gelmez oldu hiç selâmı Elimde kurşun kalemi Çakmağını çaldı geçti
Gözün elâ kaşın kalem Ağlar yaşın yaşın kalem Yaşımı beğenmez âlem Daha genci aldı geçti
Elveda gülüm elveda O ne naz işve eda Tel tel oldu aksi seda Sazım seni çaldı geçti
Aktaş’ım bir yarım ozan Yüreğim bir kaynar kazan Candan bildi seni yazan Yâr yarımı aldı geçti...
Şaban AKTAŞ 09.01.2020
BEYİN YORGUNLUĞU
Çok yoruyorum beynimi, tıpkı bir bulaşık bezi nasıl sıkça kullanılır nasıl eskitilir ise, beynimi de öyle kullanıyorum arındırmak için dünyayı, insanları k/irinden!?! beyin ile bir bezin farkı yok sanki birbirinden..
Tabi ki eskiyen bez yıkanıp durulanmış kimbilir kaç kez asılmıştır güneşe; Işık kurutur, soldurur bez atılır bir gün çöpe, artık iş görmez; ne pisliklere bulaşmıştır temizler iken her nesneyi çöpte bulur bez bezginlikten kendini...
Bezin geri dönüşümü zor hiçbir işe yaramaz biz de işte öyleyiz beyin yıprandıysa iyice hiç farkına varamaz; beyin yorgunluğu beyim yalnız beyler için değil herkes için geçerli deyim; hayli yıpranmış haldeyim...
Şaban AKTAŞ 09.01.2019 - 23.12
NUR TOPU
Belki bir güç ışınlayıp kendini Uzaktan kumanda ile Değiştiriyor insan beynini; Onun için midir Güneş gibi yanması beynimin Bir kez yaşadım deneyimini...b
Ne hayâldi ne düştü Beynim yandı tutuştu Tıpkı bir güneş, daha parlak O andan itibaren "Tanrım!" dedim: Yalvarıp yakardım "Yeter bana bu kadar aşk!" Ne kadar süre geçti bilemem...
O günden itibaren Bana kötülükler yasaklandı Beyin gücü Düş hızı ile kanıtlandı; Delirmeye ramak Tanrıya yal/varıp varamamak...
Şaban AKTAŞ 10.01.2020 - 00.41
YENİ HÂL
Çocukluk , gençlik ve ihtiyarlığın Erken orta bir de geç dönemi var Hangisinde gerçek bahtiyarlığın Geçip gitti yıllar, ne önemi var?!
Bir karakutu en başta kafada Bilinçaltı, üstü, hep o kutuda İlk, orta, liseyle yüksek okulda Hayat mektebinin çok dönemi var!
Al kalemi yaz başına geleni Yolda gelip giden, kalıp öleni Pay ile paydayı, ortak böleni Ölüm en zor hesap, kaç, sene mi var?!
Hayat öyle yeni bir hâl aldı ki Çarşı pazar eski neler kaldı ki Kimi toptan kimi yoktan öldü ki Ağlayan yüz ise, bir gülen mi var?!
Çoğunun hayata ermiyor aklı Yalnız felek ile dönmüyor çarkı Bilim, teknoloji, insanlık farkı; A/salak insanın ürünü mü var?!
Sağ ayağın, sol pabuca girmiyor Bakarkör olanlar bunu görmüyor Kâlp temiz değilse ilham vermiyor Zalim hak bilmez/de/ve kini mi var?!
Kâlbin güzelliği yansır yüzüne Bakma bir insanın yalnız sözüne Yakar çıranı düşersin közüne Dost ile düşmanın bir beni(?) mi var?!
Dedemin gittiği mektep medrese Taşınıyor yeni yeni adrese Aktaş sen de kulak versen herkese Saz ile sözünün tek ünü mü var?!
Şaban AKTAŞ 10.01.2020 - 10.37
REHBERDEN MANİDAR MANİLER
Turu tura ekledim Yolda uzun bekledim Kolay değildir işim Harçlığımı denkledim!
*** Bu gün yok yarın değil Mesafe sorun değil Para pul biriklerim Yarısı kârım değil!
***
Rehber neyi düşüne Harcamam hiç boşuna Yaz bitti mi iş bitti Kalan para kışına!
***
Eldekini dağıtma Değirmende öğütme Bile bile verip de Bir de peşinden gitme!
*** Dost diye dillenirsin Ardından bellenirsin Keyfin kaçar boşuna Habire dellenirsin! ;)
***
O dostun adı.................. Dur yapma, dur,.dur...ay Dostluğun tek adı var Nurlu doğsun yeni ay!
*** Omuzladım küfeyi Meysiz buldum kafayı Bu ay çok garip bir ay Gevezelik lâf ayı!
*** Devamı belki gelir Hisseni al ki gelir Gelirden çok giderin Ben delirmem sen delir! :)
***
Her kim ki bir "Alo" der Rehber oraya gider Her konuğum memnundur Bana teşekkür eder...
Şaban AKTAŞ 08.01.2020- 23.50
Almanca Profesyonel Ülkesel Turist Rehberi
KÜÇÜMSEME KENDİNİ!
Hiç de öyle küçümseme kendini Çalışıp çabala büyür gidersin Gecikme, çabuk işe sür elini Ekip diktiğin her ürünü yersin!
Elden kaçan fırsat gelmiyor geri Yeşillendir çimdir sula her yeri Vakitli vakitsiz, kuşluk, seheri Bakarsan bağ olur, üzümü yersin!
Nerede hareket or’da bereket Toprağa su getir, işle arık et Alet işler, elde asıl marifet İşlemezsen elin körünü yersin(!)
***
Ele el açmak gibi adet mi var El etek öpmeye icazet mi var Yoksa saltanat mı hilâfet mi var Kapı kullarına sürü mü dersin?!
Tanımam bilmem ben kula tapmayı Parsel parsel ele vatan satmayı Çal şimdi davulu, vur şu tokmağı Ağaya paşaya " Yürü!"mü dersin!?
Haydi yürüyelim şölen şenlik var Meydanlarda ne sen ne de benlik var Gündüz bayramgece çok yarenlik var! Davul zurna ile yer gök inlesin!
Şaban AKTAŞ 08.01.2020 - 17.20
BÜYÜK HAVAN KÜÇÜK HAVAN
Boşa çiğnediysen sen bu hayatı Önce kendine bul tüm kabahati Ömrünü yol edip geçen sen misin Can deyip de geçme, koru sıhhati!
Kimi atlı kimi yürüdün yaya Çobanı sen misin sürü dünyaya Can giderse gelmez öbür dünyaya Son yolculuğun tek yön seyahati!
Tek yön kesilmişken ömür bileti Kırıp geçiriyor zülüm milleti Zorbalar yüzünden her tür illeti; Çizmeden yukarı çıkmasın haddi!
"Sağlam kafa sağlam bedende olur" Sağlam düşünmeyip giden de olur Kim dert icadetti, eden de bulur Görür cümle âlem son kıyâmeti!
Büyük havan küçük havan yanyana Havan elim ile can verdi bana Ezenle ezilen bir ise sana Bu da sonun olur en nihayeti...
Şaban AKTAŞ 08.01.2020 - 15.49
Görsel: Şaban Aktaş
EVİMİN TABANI
Eledi tabanı bir ağaç kurdu Altın/dan girip de üstünden çıktı Tabanın yok ise kim korur yurdu Elin oğlu viran eyledi yıktı!
Hele bak iyice neresi delik Neredeyse delik, or’da ibnelik Say bak hazinede kaç bin metelik Saman altından su yürüten çıktı!
Or dediğim koordinat merkezi Merkezin altından görür herkesi Eser gürler çıkmaz muhalif sesi Sessizlik ardından fırtına çıktı?!
Bu güzel yurdumun sonu n’olacak Aç kurtlar mı yesin, kuzu/n’ olacak Herkes ağrı sızı dert mi bulacak Faturayı millet sırtına yıktı!
Soruşturma yasak; hep sümenaltı Usulsüz ihale çok samanaltı Üsküdar’ı geçti alanın atı Aktaş dilin hırsız demekten bıktı...
Şaban AKTAŞ 1O.01.2020 - 12.41
HAK DEDİĞİM
Hak dediğim yer ile göğün yüzü İçinde gecesi ile gündüzü Zaman mekan ile bir sonsuzluktur Her şeyin aslı bir ateştir özü
Ey gönül gıdanı nerden alırsın Gördüğün fidanı gül mü sanırsın Ay güneş olmasa neyi bulursun Dünyanın aslı bir ateştir özü
Şaban AKTAŞ 09.01.2018 - 17.23
BİTMEDİ
VOLKANİK BİR TÜRKÜ
Kâlp yanardağ fokur fokur Yazdım seni kimler okur Uzakta bir bülbül şakır Dili güle meram olsun!
Kâlbimde bir gül serçesi Cana batar aşk sırçası Her sözüm bir lâv parçası Sana candan selam olsun!
Bu ayrılık niçin diyor Kâlbi için için yiyor Aşkın acı perçinliyor! Kâlpten sana kelâm olsun!
Bak kâlbimde gül dikene Acısı ödül, çekene, Yaş gözüme tuz ekene; Böyle tatlı belâm olsun!
Aşkın göze serap oldu Tenim bir küp şarap oldu İçim dışım harap oldu Kâlp kanayan yaram olsun!
Sensiz hayat haram olsun!
Aktaş’ım ben gül şairi Yok kâlbimde başka biri Bu kâlp yalnız aşkla diri Gül yok ise selâ’m olsun!
Şaban AKTAŞ 09.08.2020 - 10.27
Görsel: Şaban AKTAŞ (Dr. İbrahim Akkaş evinden)
SABIR TÜRKÜSÜ
Elde Kuran, dilde din, iman bayrak Tarihe nam saldın arsızlığınla Cehennem senindir cenneti bırak Salmazlar kapıdan hırsızlığınla!
Diyorlar ki Sırat kıldan incedir Nasıl geçeceksin halin nicedir Mahşerin sorusu ince incedir Baktın mı aynaya nursuzluğunla?!
Haydi kabul ettik taptığın yalan Fakat bir gerçek var yaptığın talan Çalar mı gerçekten müslüman olan Çık işin içinden yolsuzluğunla?!
Az zamanda nasıl bu kadar gelir Ateş yoksa s/is dumanı mı yükselir Dinsizin hakkından imansız gelir Seni de gömerler sessizliğinle!..
Adalet önünde el pençe divan Sorgu sual yok mu ahlâksız adam, İlahi adalet ilahi nizam Hesap vereceksin densizliğinle!
Ah çekenin ahı yerde mi kalır Niye bunca soygun zulm ile kahır; Sabır yaradanım ya Allah sabır Aktaş del’olma sabırsızlığınla!
Tek işleri oyun Öyle Harmandalı Zeybek filan sanma Okey; taş üstüne taş, Büyük oynayan da var!
Hepsi kumarbaz Hepsi arkadaş Ta sabahtan başlayıp Geceyarılarına kadar Çıkmaksızın dışarı...
İşte yurdum insanı Ne büyük bir enerj(?) Böyle çalışkan Böyle haşarı(!) Yok başka bir ülkede Böyle yüksek başarı(!)
Ne zaman ki birinin Tepesi attı iyice Bir kavga bir gürültü Mutlaka biri hile yaptı; Ötekinden taş yürüttü Kopar kızılca kıyamet; ... - Ver paramı, paramı ver Poliiiiis poliiiis!!! ...
Hay Allah belânı vere Mahalleli ayağa kalkar Çıkar gece yarısı Balkonunda evinin Bir sigara yakar Sesten yana bakâr..
*** Yeni değil bu alışkanlık Kumar böyle pis hastalık Ta öteden beri var Ne oluyorsa birdenbire Meclise döner ortalık!...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EVRENSEL AŞK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EVRENSEL AŞK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.