YolculukŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Yol çıktım doğumla derdimi neden yaratıldığımı aradım ve neden yaratıldığımı bulunca buna derman aradım bu imtihana bu imtihanda yaşadığım dertlerim Öteki dünya için yanımda kar bu Dünya da yaşadığım zevki sefa dermanlar da zararım bunun için Fani dermanlar dünya zevkleri beni baki derde Cehenneme fani dertlerimin de yani geçici Dünyevi sıkıntılarımın da beni baki Cennete ulaştırırmış bunu anlarım..
Çıktığım yolda Allah’ın rızası için çıktım fakat öyle bir hale geldim ki nefsim için mi mücadele eder oldum. Yola hırsımı fazla mı koydum ki baki ahiret için mücadele ederken fani mi oldum hırsım beni benden aldı da ziyanda mı oldum. Allah biliyor niyetim halistir fakat gaflete düştüm de azimle çalışayım derken hırsıma mı yenik düştüm.. Neyi ben sahiplensem benim desem sen kimsin biz Sana ait değiliz der ve beni sahiplenmez.. Bizimle gelmeyecek hiçbir Dünyevi mal makam mevki bizim değildir. sadece bizimledir. Neyi Kendim için Yaptıysam Benden Bahsetmez Çünkü kendim için yaptığım benimle olmuyor Allah Rızası için Yapılandır benimle olan. NEY’ i Dinlesem Mevlana’nın Ney in hikayesinde bahsettiği gibi Ney Kendinden geç Allah ı Bul Sıkıntı Seni Pişirir Sen Yapar der ya hani işte NEY İ Dinleyen SENİ Bulur ALLAH ım!
Yola çıktım neden-niçin de derdimi aradım
Derdi buldum dertler içinde, derman ararım Bir İmtihan içinde derdim kar, dermandır zararım Fani derman baki dert, fani derdi baki dermanmış anlarım Yolum riyazeti mi yoksa nefsani mi bilemez oldum Yola hırsı fazla mı koydum, baki iken fani mi oldum Hırsım beni aldı da Rahmani den, niyeti zayi mi oldum Allah ım halisane dir niyet, azmi hırsa yenik mi oldum Neyime güvensem neyim sin diyor sahiplenmez Neyi kendim için yaptıysam benden bahsetmez Ney’ i dinlesem kendinden geç der fayda eylemez Ney’ le geçtim Kendimden, geçmeyen SEN’i bilemez Tekrarı yok için de bulunduğun şu anın Geçsin ister bir yan, kalsın der bir yanın Yaşanmamış sayar veya unutmak istenmez anın Geçti işte yazarken kıymeti bilinmez zamanın MUSTAFA EKİN |