KİTABIM SÖZÜM SANAKİTABIM SÖZÜM SANA İYİLİKLER SUN BANA Sev kitabı vatanı Uyandırın yatanı Asla hiç affetmeyin Memleketi satanı Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Kötülüklerden kurtar Beni kollarınla sar Sen ruhuma sahip çık Hiç bırakma beni dar Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Sevincime sevinç kat Senle olalım rahat Huzur bulup coşayım Gerçekleşsin her murat Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Zevklendir nurları saç Çocuk gence ruhu aç Hoş geldin de gençlere Bizi bırakma kıraç Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Bizleri kucaklaştır Bütün zorluğu aştır Bu günlerden yarına Hep çağlara ulaştır Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Esenliği sun bize Görev düşüyor size Cahilliği at içten Siz son verin krize Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Al bizi kollarına Gelelim yollarına İnan sana hayranım Yüzünün allarına Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Bitmez tükenmez aşın Yükseklerdedir başın Yetişmezsen bu nesle Gözlerden akar yaşın Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Şu canımı eğlendir Sözü söylerim bir bir İnsanları yükselten Sanat ilim ve fendir Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana Geçmişimi yurdumu Hele hele merdimi Hasan sözü söyleyen Hep unuttur derdimi Kitabım sözüm sana İyilikler sun bana |
Okuyan insan;gönül bahçesini sürekli çiçekli kılan,yürek bohçasını güzelliklerle dolduran ve sözü kendi kınında paslanmaktan kurtarandır.
Okuyan insan,düşünen insandır.Düşünen yani aydınlığa kavuşandır.Kavuşmak için durmadan kulaç atandır. Kalbini daha hassas, kanını daha sıcak, zekasını daha işlek, ruhunu daha huzurlu kılandır.
Okumak; içimizdeki ve dışımızdaki mechul alemi anlamaktır, hakikatin karşısına dikilen barikatları aşmaktır. Işıklı, ölçülü, ökçeli düşüncelerle sığda kürek çekmekten kurtulup sonsuza açılmaktır.
Okumayan insan, olayları irdeleyemez.. Olayları birbirleriyle kıyaslama melekeleri kaybolmuştur. Kafa için ihtiyaç, gönül için bir zevk ve beyin için gerçek bir spor olan okumadan nasibini almayan kişi uyuşur,uyandırmazsan daldığı uykudan uyanacak gibi değildir.
Okumayan fertlerin geçen her zaman içerisinde sinir hücreleri daha hızlı bir şekilde azalır,eksilir ve artık diğer doku hücreleri gibi yenilenmez.
Okuyan insan, çok lifli bir düş urganı olan zamanı, kalbini harita, gözlerini pusula yaparak değerlendirir.Demirden bir dağı delerek boynuna asmaktan farksız ağırlıkta olan "sorumluluk" denen erdemle donanmıştır.
Elbette okuyan insanın huzur kaynağı,bilgi kaynağı umut kaynağı kitaptır.
Kitap; vakti bilgiyle buluşturmak, insanı ruhuyla konuşturmaktır. Yönünü kitaba çeviren insan çevresini daha iyi görür.Mukavemet gücü yüksektir,yüreklidir.
İnsanın içindeki canavarı, dizginleyen kitaptır.Kitabı sevmeyen insan, düşünceyi sevmeyen insandır. Düş kuramayan, düşünemeyen, dolayısıyla kültürel açıdan hiç gelişemeyen insandır.
İnsan,kitaptan korkmamalıdır. Kitaptan korkan insanın mesuliyet hissi kalmaz. Mesuliyet hissi kalmayan kimsede ruh başka alemlere göçer.İşte bundan dolayıdır ki,çağı yakalamak,çağlar öncesini anlamak için;yüreğimizi sevgiye ayarlayan,kini ve nefreti Kaf Dağı'ndan da ötelere kovalayan,bize istediğimizi seçme imkanı veren ve zekayı kibarlaştıran kitaplara yönelmemiz gerekiyor.
Bu duygu ve düşüncelerle sizi kutluyor, şiirinizi vetemiz yüreğinizi en içten duygularla alkışlıyorum.
Hoşça veher zaman şiirle kalınız efendim.
Saygılarımla...