(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
AH İNSANLAR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
AH İNSANLAR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Size katılmamak mümkün değil. Aslında sözüm burdan dışarı insanlar en cani ve acımasız canlılar. Hayvanlara zarar veren onlar, insana zarar veren yine insan. Dolandıran insan, cana kıyan insan ve saymakla bitmez...
Gerçekten insanca yaşayan saygı ve sevgiyi bilenlere saygılarımız sonsuz tabiki...
aslında insanlar arasında ki tek sorun iletişimsizlik. yanlış anlamalar.
aşk konusuna gelince.
Gurur muydu neydi, bu bizim yaşadığımız Ortalıkta vardı ama, dile gelmiyordu aşkımız Çekilmez oldu artık, bu öncelik savaşımız Aslında yeterliydi, aynı anda adım atmamız
Sen geldikçe ben kaçtım hırçınlaştın Ben geldikçe sen kaçtın hırçınlaştım
(hırçınlaştık)adlı şiirimden bir bölüm. böyle oluyor ki...aşk oluyor.
İnsan var , insancık var kiminde insanlık var kiminde azıcık var ... Var da kimin işine yarar . İnsanın kendine hayrı dokunmaz. İnsanlığın kitabını yazanlar da hep azan /lardır. Az /anlar... Say/gı, saygılar... Kutluyorum efendim . Çok güzeldi.
Değerli şairim şiiriniz çok güzel tebrik ederim. Bir sınıflandırma daha var aklıma gelen " İnsandan doğan ama ne insan nede hayvan olmayı beceremeyen bir garip mahlukat " Örneğin hayvan bile kendi yavrusunu korurken, kendi yavrusunu taciz eden,veya sokağa salan veya aç bırakıp işkence yapan, bilmem ne bilmem ne... çok örneği var... Kutlarım.
Her şey "zıttıyla" vardır. İnsanları anlamak kendimizi anlamakla başlar. Ama insan olmak en güzeli olsa gerek. Düşünen ve hisseden hatalarını gören sonra pişman olan. Pişman olur özre gelen..
Sn Cengiz bey... Gaip'in kelime anlamına baktım... 1-Göz önünde olmayan,hazır bulunmayan. 2-dilb-(eskiden)Üçüncü kişi. 3-Görünmez alem. ...... Eğer doğru yazılmışsa..şiir ile bir uyumu ,anlamı yok. yada ben bulamadım.Acaba garip olarak mı yazılacaktı.? ..... Şiir,diğer yönüyle güzel. Kaleminize sağlık.
Sevgili arkadaşlarım, şiirdeki ifadem yanlış anlaşılacak diye aklım çıkıyor tabir caizse . Hayvanları hakir görmek gibi ya da her kötü tavır hayvana yakışır gibi bir ruh halinde değilim. Tamamen kıyaslamak ne bileyim, aklı ve fikri muhakemesi olan insandan umulmayacak kabalıkları görüp izaha çalışırken yapılan bir vurgu sadece.
Tüm arkadaşlarıma iyi geceler, sevgim ve saygımla. Cengiz...
Hani bir söz vardır insanları tanıdığımdan beri hayvanları daha çok seviyorum diye... Bir köpeği beslediğin zaman dizinin dibinden ayrılmaz ve seni canı pahasına korur sen yokken ağlar ve dedikodusu bile yoktur...Biraz sevgi biraz yemek... Ama ah biz insanlar ah...! ağzımızdan çıkanı duymayız bazen...bir kelimemizle kimbilir günlerce farkında olmadan kimleri kırmışızdır birde bilerek kıranlar varki cam çerçeve yıkan cinsidir... kutlarım şiir dostu... saygımla... maviler yüreğinize....
“Gel” der biri Gelmez biri Anlamazlar birbirini İnsanlar
Ne kırıcıdır bilseniz Ne kabalar İnsanlar
Hayvandan doğar hayvanlar İnsandan doğar insanlar
Ah! İnsanlar-insanlar,
Harikaydı sayın cengiz kutlarım eh biz insan olmanın özelliği de bu olsa gerek, düşünme yeteneğine sahip bize sunulan olgu bu iyi olmakla beraber hayvanlar daha da şanslılar demek geliyor içimden en azından olaylar karşısında tepkisizler üzülmüyorlar kötülüğün nerden kimden geleceğini bilmiyorlar sadece geldiğinde canları yanıyor bizim gibi hem beyni hemde canı yorgun düşüp yanmıyor kutluyorum hocam şiiriniz belki kısacıktı ama felsefeye sürükleyecek kadar da uzun ve derin bir içeriği vardı tam benlik bir şiirdi tebrikler...saygılar...
“Gel” der biri Gelmez biri Anlamazlar birbirini İnsanlar
Ne kırıcıdır bilseniz Ne kabalar İnsanlar
Hayvandan doğar hayvanlar İnsandan doğar insanlar
Ah! İnsanlar-insanlar, ******************************** heralde sizi bayağı üzmüşler ki bu kadar kızmışsınız... haklısınız fakat l,tfen herkesi aynı kefeye koymayın... aşka gelince o da doğru kimi kaçar kimi kovalar hayatın gerçeği... ellerinize sağlık...