(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
49 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yazdığım hiciv şiirleri hakkında düşüncelerini dile getiren okuyucularımın görüşlerine saygı duymakla beraber şu hususları da özellikle belirtmek durumundayım:
Bir kere benim bu ve diğer bir iki şiirimde anlatılan ulan,manyak, eşek,rezil vs. müşahhas bir kişi değil;mücerret bir varlıktır.
Herhangi bir kişinin adına yönelik olarak yapılan bir hiciv değil, adı geçen kavramlara ve olabilecek benzerlerine karşı kanaatimdir.
Şahıs ismi yazmadığım için de ulanlardan,manyaklardan,eşeklerden, rezillerden başkasının bu tür şiirlerden rahatsız olması söz konusu olamaz. Eğer bu özellikleri taşıyan bir ulan,manyak,eşek, rezil varsa, o zaman da üzülmemize ve şiiri yadırgamamıza gerek yoktur;çünkü söz ve şiir muhatabını bulmuş demektir.
Bir kere daha söylüyorum:
Ben müşahhas bir insandan değil mücerret bir varlıktan hareketle eşekliğe,manyaklığa, pisliğe,rezilliğe karşı sadece benim tavrımı dile getiren en tabii tenkit hakkımı ve görevimi kullanıyorum.
Ulan falanca manyak,ulan filanca pis herif,ulan veya falan eşek ,rezil diye isim,şahıs adı belirterek yazsam, o zaman insanı yıpratarak şiiri yükseltmeye kalkmış olurum ki bu yanlış olur.
Elbette ben de biliyorum ki şiirin ve her türlü yazı faaliyetinin amacı insan denen varlığı veya varlıkları iyiye, güzele davettir.
İnsan ve topluma, iyilik,güzellik ve doğruluğun etkileyici,sihirli ve tesirli gücünden yararlanarak güzel hedefler göstermek, mutlu yarınlara yelken açmalarına yardımcı olacak bilgi ve birikim sunmaktır.
Ancak kavram olarak manyaklığın,eşekliğin, pis herifliğin, rezilliğin ne kadar kötü, gereksiz, zararlı ve çirkin olduğunu dile getirmek de bir güzelliktir. Gençlerin bu tür olumsuzluklara daha bu yaşlarda kapılmamaları için bu kavramların çirkinliklerini de bilmeleri gerekir.
Ben bu tarz şiirleimle gençlere yanlışlığı,zararlıyı gösterip onların bunlardan uzak kalması gerektiğini anlatarak bizzat gençlere iyilik yaptığıma inanıyorum.
Buradaki güzellik, çirkinliğin tasvirini yaparak insanları çirkinliğe bulaştırmak değil aksine çirkinliğinin, kötülüğün, faydasızlığın,eşekliğin,manyaklığın ne kadar kötü olduğuna dikkat çekmektir.
belki bir eleştiri belki kinaye yada ders bilemem ama uslup çokta hoş değil kıranlara kızgınlığınızı kırmaklamı anlatıyorsunuz biraz daha esnek olabilirdi kırmak çözüm değil değerli şair taş atana gülle yanıt verebiliyormusunuz işte erdem bu sanırım şiir güzel kutlarım ama çok fazla kırıcı gibi yada örnek değil bu sitede şiir okuyan gençlerde var saygımla.
MERHABA..DEĞERLİ HOCAM SİZİ İSİM OLARAK BİLİYORDUM...ŞİİRİNİZ ÇOK GÜZEL DE KEŞKE SON MISRALAR" SUS ULAN, SUS ARTIK SEN" YERİNE DAHA FARKLI BİR SİTEM SÖZCÜĞÜYLE BİTSEYDİ SANIRIM DAHA GÜZEL OLURDU...BEĞENMEDİĞİMİ SANMAYIN LÜTFEN...BU ARADA SN.KAYMAKAMINIZ HAKINDAKİ YAZINIZA DA BİR YORUM BIRAKTIM...BİLGİNİZİ RİCA EDERİM...TEŞEKKÜRLER..TEBRİKLER SN.HOCAM...SEVGİ VE SAYGIMLA....SELAMLAR...
Yağ bağlamış kirlerle,
Konuşma çar- çurlarla,
Sus ulan, sus sen artık!..