Hesap ettim, kitap ettim Düşüm ile hitap ettim Düşmedi elimden kalem Düşüncemi kitap ettim
Demir, bakır, kalay değil Cevher bulmak kolay değil Tek türküyle halay değil Semazence hitap ettim
Aşk uzun yol, sabır ister Gerçek doğru tabir ister Fesat kıskanç, kibir ister Aşktır benim hitabetim
Sabah duasında kuşlar Şafağa saygı duymuşlar Uçup karın doyurmuşlar Aşktır benim ibadetim
Bir ozanım geçiyorum Ektiğimi biçiyorum Aktaş idim göçüyorum Yoktur aşktan şikayetim!
Şaban Aktaş 26. 01.2019 -16.16
KÜPE
Benden sonra tufan diyen Görsün işte neymiş tufan Hortum savurup uçurdu Değer miymiş göğe kafan?!
İnsan ol be gel birazcık Konu komşuya ver az’cık Tek başına yiyip yutan İnsanım derse çok yazık!
Hırsın dünyayı götürdü Ne varsa sildi süpürdü Deprem ile tsunami Öfkesinden arz köpürdü
Sanmam ki mülk ile varı Bir insanın itibarı; El’ne, bel’ne dil’ne hakim En mükemmel, en kibarı!
Doldurmuşsun tepe tepe Pırlantayla altın küpe Aşık Aktaş da der ki bak Doğru söz kulağa küpe!
Şaban AKTAŞ 26.01.2019 - 15.19
PAZARCILAR
Pazarcılar uğramadı Tezgâhını kuramadı Sağanak ile sel bastı Kimse bir şey alamadı
Yazık olacak canlara Evinde aç kalanlara Bakıp böyle zamanlara İnsan ibret alamadı?!
Fırtına esti kudurdu Görenlerin aklı durdu Seraları hortum vurdu Kimse ürün alamadı!
Tüm emekler gitti boşa Yazık oldu kurda kuşa Bak dağdan kesilen taşa İnsan insan olamadı!
Şaban AKTAŞ 26.02.2019 - 14.12
ÖZGÜRLÜK SAVASI
Güneyden kuzeye akın akın karabulut Sağanak yağmur dolu Ardı arkası kesilmeyen ordu; Sanki düşman istila etti yurdu Havada bir savaş başladı ki Gümbür gümbür yıldırım şimşek; Özgürlük savaşı veriyor doğa Darmadağın edip her şeyi Kaldırıp savuruyor sağa sola "Özgürlük, fırtınalar ve sağanaklar içerisinde doğar, anlaşmazlıklar ve uğraşılar içinde yerleşir" Demişti bir düşünür, Ey insanoğlu, nedir bana yaptığın Bunca eziyet işkence Her yer beton, yollar asfalt, taş Tıkadın böceklerin deliğini Gökdelenleri diktin Anasını belledin yerin, yeter artık, "havada kuş, toprakta karınca suda balık" ne yiyip de ne içecek karşıdan kaşıya kedi köpek Ezilmeden nasıl geçebilecek Hep kendini düşündün Diğer canlıları düşünmedin Yaklaş, çekeyim kulağını yavaş yavaş Sen bitmeden asla bitmeyecek savaş!
Şaban AKTAŞ 26.01.2019 - 11.14 ANTALYA - TR
İBRET AYNASI
Bir ele bir kendine bak Benzemiyor hiç bir tırnak Hepsi birbirinden farklı Parmak izi parmak parmak!
Bak ibreti âlem için Alimlere kelâm için Yaratana selam için Gerçeğin farkına varmak!
Bu âleme niye geldin Sordun mu hiç, neyi buldun Saçını başını yoldun Ne yarardı yalvarmak?!
Doğa cana akıl verdi Akıl fikir zikir verdi Kiminin tek mal mülk derdi Bal yutuyor parmak parmak?!
Garibanı soyan ayrı Bir kenara koyan ayrı Var mı bu millete hayrı Böyle m’olur iş kotarmak?!
Her günü bir ayrı gündür Rahmeti var gümbür gümbür Keramet türlü türlüdür Kainatın gücüne bak?!
Aktaş bakar bakar şaşar Nedir bu ahvali beşer Bin bir keder bin türlü şer Bu mu hakikata varmak?!
Şaban AKTAŞ 26.01.2019 - 09.17
YAĞMUR SONRASI
Sağanak yağmur sonrası Ne kir kalmış ne pas kalmış Bütün caddeler pırıl pırıl Tertemiz idi ortalık?!
Kokuyordu şehir kirden Hava çok değişti birden Ne kadar pis imiş bu kent Yağmur sonrası anladık!
Yağ yağmur yağ yine yağ Dere tepe yıkansın dağ Pisliğiyle insanların Ne dağ kalmış idi ne bağ?!
Akan çayı liman yaptık Parayı din iman yaptık Dağ taş kaya kestik attık Bir çekilmez zaman yaptık!
Dereler kurudu gitti Kurdun kuşun yurdu bitti Ne arı ne çiçek kaldı Yeryüzünde huzur bitti?!
Her canlının yaşam hakkı Tanrının koynunda saklı Açgözlü tüm nankörlerin Gelsin bir bir başa ak’lı?!
Daha neler olur hele Görürüz yakın günlerde Dipten vurunca zelzele Gökdelenler yatar yerde?!
Nüfus arttı limit bitti Fırınlarda simit bitti Doğa ana bilir işi İnsanlıktan ümit bitti?!
Çok şeyler var çok ters giden "Çoğalınca bina, zina Kıyamet kopar bu yüzden" Der idi dedem eskiden!
Vallahi haklıymış dedem!
Şaban AKTAŞ 27.01.2019 - 07.48
ZEUS’UN HIŞMI
Az evvel sağanak yağmur da başladı bir şimşek çatladı ki; gök yarıldı baştan başa’..
Uyarıyor Zeus; ey insanoğlu aklını başa al başa ben bağışladım size dünyaları haddinizi bilin, Semele’yi yaktığım gibi bir hışımla hepinizi yakarım alır bebeklerinizi baldırıma sokarım!..
Kıymayın canlara her çocuk bir dünya; yeni baştan yaratırım dünyalarını!!
Şaban AKTAŞ 26.01.2019 - 00.45 Şaban Aktaş, yeni bir fotoğraf ekledi. 17 saat · LÂK LÂK DA LÂK LÂK !
adamın aklı hesap defteri iyi ki karşılaştık bugün (!) bir selam verdim neredeyse boçlu çıkacaktım(!)
kime kime ne zaman ne verdi ne aldı kimin kime borcu kaldı sen sor o söylesin tam bir envanter çenesinin kapatmak bilmez anlatır da anlatır!
’be kardeşim yeter artık, bi sus kapat şu çeneni paradan başka şey düşünmez misin?!’ demek geçti içimden fırsat vermedi bir türlü?!
kime torpil yapmış kimi ne zaman nerede işe katmış hangi sınav sorularını nasıl almış, kime nasıl vermiş kimin peşine kimi takmış kim kimden hangi daireyi kaça almış satmış üffff, marifetlerini bir bir anlattı!
sen olsan yerimde böyle adamı dinler misin, karşısındakinin de dinleyecek zamanı var mı yok mu, anlattığın hiç ilgisini çeker mi sormadan lâk lâk da lâk lâk adamın böylesini defterinden silmez misin?
restoranda bugün tesadüfen karşılaştık varmasam yanına ayıp diye düşündüm öğle yemeğini birlikte yedik çaylarımız da içtik hâlâ anlatıyor, baktım tadı iyice kaçtı dayanamadım kalktım; ’kusura bakma ben biraz rahatsızlandım yürümem gerek!’ dedim kendi haline bıraktım!
fakat o oldukça mutluydu bana teşekkür etti aklına geleni anlatmaktan büyük keyif aldığı belliydi gözlerinden kendini ucuza değil pahalıya sattı (!) giderken elini gülümseyerek uzattı! ... taaa yıllar öncesi yüksekokuldan tanırım kendisini..
Şaban AKTAŞ 25.01.2019
SÖNDÜRMEZ BU YANGINI KAR
Dışarıda kar havası İçerimde bir yangın var Yoktur derdimin devası Söndürmez bu yangını kar!
Bu yangın bir gül yangını Ciğerimde çöl yangını İçten içe kül yangını Söndürmez bu yangını kar!
Yanardağlar ateş kusar Kül ile dumanı basar Ecel gelir dil de susar Söndürmez bu yangını kar!
Aktaş yandı küle döndü Suyu tutan kile döndü Tuz eridi göle döndü Söndürmez bu yangını kar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HESAP KİTAP şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HESAP KİTAP şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.