Padişah tahttan indi ve yaklaştı Behnaz’a: “Güzelliğin bu gece medh u senaya sezâ.”
“Dilerim eğlenirsin, hüznünden eser kalmaz.” “Mutlu olasın diye versem sim u zer kalmaz” “Şunun şurasında ne kaldı ki terk-i cana.” “Varsa bir arzun söyle şimdi fani babana.” Behnaz koluna girdi, yürürken padişahın: Ve dedi ki:“Yoktu ki tac u tahta tamahın.” “Babacığım cenneti olsun Allah’ın lütfu” “Kötülüğü nehyedip emrederdin marufu.” “Cabilka’yı hikmetle, hukukla imar ettin.” “Zalimlere dağları topraktan mezar ettin.” “Dolaşıyor sayende, beraber kurtla kuzu.” “Vicdanın elindeydi hep kantarın topuzu.” “Halkının nazarında muteberdin daima.” “İçten tebbesüm ile müzeyyen idi sima.” “Kaşların çatık halde görmediler bir defa.” “Katiyyen eylemedin, halkına cevr u cefa.” “Herkes senden razıdır, Rabbim de razı ola.” “Yürüdün doğru yolda, sapmadın sağa, sola.” “Amin,” dedi padişah, Behnaz’a tebbesümle. “Beraat etsem yeter, o gün affa hükümle.” “Hadi gidelim, bekler, bizi güzide zatlar.” “Okunuyordur şimdi, methiyeler, naatlar.” “Bu gece senin gecen, eğlen sabaha kadar.” “Bahtiyar olacağım sen olursan berhudar.”
“Kapıyı git aç!” dedi padişah hizmetkara Onlar çıkarken hadim, çekildi bir kenara
Gözleri kapıdaydı meraklı mihmânların Yüzlerinde makesti, manası sühânların Hiç görmemişti gözler böyle bir mehpâreyi Muhtemel mah sanırdı hiç bilmeyen hâreyi Beyaz elbisesiyle arz-ı endam eyledi Misafirler de ona, çok ihtiram eyledi Sesi duyuluyordu neyin, udun, deflerin İncileri döküldü, kalp denen sedeflerin En güzel sözler vardı sazların tellerinde Raksediyordu güzeller elleri bellerinde Velakin Behnaz’daydı, misafirlerin gözü Gülmüyordu yine de kızın hüzünlü yüzü Bu dikkatini çekti sultan-ı Hindistan’ın Hoşuna da gitmişti güzelliği Mugan’ın
Kapkara gözlerinde, maha döndü çehresi Değişti birden aşk ve güzellik mefkuresi
S / ÂYE 26 HAZİRAN 2018 / CABİLKA Kelime: Sim u zer: altın gümüş Mihman: konuk Berhüdar: Mutluluğa erişmiş olan, ongun, mesut, bahtiyar. Mefkure: Düşünce
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FİRUZ ❤ BEHNAZ / 6 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FİRUZ ❤ BEHNAZ / 6 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kapkara gözlerinde, maha döndü çehresi Değişti birden aşk ve güzellik mefkuresi ..konusu ve anlatımınız harika Hocam yüreğinize kaleminize sağlık mükemmel bir eser olmuş kutlarım selamlar saygılar...
Yorumunuza ve iltifatınıza çok teşekkür ederim Sadık Bey. Umarım yazdıklarım edebiyat açısından bir şeyler ifade ediyordur. Bu tarz kafiyeli ve ölçülü şiirler yazmak hayli zor. Kurgusu, konusu ve uslubunu oturtmak hayli zaman ve emek istiyor. Şiirlerimi takip ettiğiniz için teşekkür ederim. Selam ve saygılarımla.
Bir kitap haline gelecek şekilde konu, mekan ve karakterler yönünden zenginleşecek inşallah. Umarım güzel hikaye çıkar bunun sonucunda. Hicran hanım ilginiz için teşekkür ederim.
Kutlarim güzel şiiri...