"Döngeri çiçeği"nden gençlik iksiri emsek Ve de Hızır-İlyas’ın bengi suyunda çimsek; Ah ne güzel olurdu, yâr yaranla birlikte, Kendimizin yerine ölümü gora gömsek...
SÜTEMPERE
Görünenin künhünden sual sağmakta fikir; O, bu, şu neyse ne de, öz neliğimiz nedir(?): Göbek kordonumuza ruhundan üfleyenin, Süt beyaz bir kağıda sütle yazdığı şiir...
ŞARTLI SENTEZ
İnsan şartlanmaya görsün, alkım gözüne batar; Güzelim ara renkleri zihninden silip atar; Görüşünü ak-karayla böylesi daraltanın, Varlığının çeperi de, esmerleştiği kadar...
* Alkım: Gökkuşağı.
SAY SAYINSAL MİR KELAM
Her işimize köstek had bildirme tıyneti, Kendini devlet sanan maaşlı zihniyeti; Kuyruğuna takılan makara etrafında, Dönmeyi görev bilir say sayınsal o kedi...
YALIM ÇALIM
Usandıran nazının her işvesi çerağlı; Canan, "söğüt-yaprağı" çakıdan daha zağlı; Ne ki, taşa çalımla körelip kütleştikçe, Kendini bileyerek tükenmekte zavallı...
* Söğüt-yaprağı: Bir tür Bursa bıçağı. * Zağlı: Yalımlı, keskin.
ESRİK ÖZLEM
İlk cemreyle düşsem Yâr, havalı düşlerine; Tanık olsam ruhunun aşk ürperişlerine; Isıttığım uykunda bulutları kışkırtıp Sezgimi şimşek kılsam, kalp gürleyişlerine!..
BU DÖRTLÜK EMSAL
Günümüze gülümserken olumlu hatıralar, Kimi kekik, kimi yosun, kimi de toprak kokar Ve onlara yuva yapan kuşların cıvıltısı, Şunca şiirleşiyorsa, bize her mevsim bahar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 28 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 28 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.