Sonbahar gelir bülbül döner birgün gülzâra Dillere destan saray dönmüştür boş mezara Hâk ile yeksân etmiş, seher vakti zelzele Zaman ecel mührünü basmıştır her gazele Etrafı dolaşmaya başladı şeyda bülbül Onu görünce yüzü saklamak istedi gül Nazarından kaçayım dedi ama olmadı Sonunda pes eyledi; kör inadı kalmadı Başını kaldırınca son yaprak da döküldü Sanki bülbülün kalbi birdenbire söküldü Dağılıp gitmiş yerde gülün taç yaprakları Gazel olmuş, çürümüş, kırmızı yanakları Çirkinim diye hicab etti bakan bülbülden Pek nâdim oldu ona reva gördüğü zülden Bakmamıştı yüzüne, onun temiz özüne İnanmamıştı onun “seviyorum sözüne” Gül görünce bülbülü gülerdi istihzayla Garibi çok üzerdi »naz« denilen ezayla Kuş, yaklaştı çiçeğe: “Nerede eski kibir?” “Azaldı dökülünce taç yaprakların bir bir.” “Sana gönül vermiştim sen de gülüp geçmiştin.” “Bir tane yeterken »her çeşmeden« su içmiştin” “Dindi mi bari ey gül, susuzluğun ağyara” “Kapanmaz sanıyordun ama kapandı yara.” “Sana meylim kalmadı; hevesi geçti gönlün” “Aşk yoksa, güzelliği beş para etmez gülün.” “Aşağıya bak hele yapkrakların gazeldir.” “Seven için sevgili, her haliyle güzeldir.” “Ama sen göremedin bu cevheri özümde.” “Ehli şarab, câhili kabuk görür üzümde.”
֎֎
Gül, sözünü kesti ve dedi ki bülbüle: “Sen zül ile karşılık veriyor isen züle.” “Beni hiç sevmemişsin, demektir işin özü.” “Hârımdan beter oldu seven dilin her sözü.” Kuş uçup dala kondu: “Aşktır asıl beteri.” “Kanlı gözyaşlarımdır gönlümün alın teri” “Se ne diyorsun, sevda kolay bir şey değildir.” “Mecnun’un içtiği mey bildiğin mey değildir.” “Ben gidiyorum gayri, Sülüne selam söyle.” “Gelip gönlünü alsın boynundaki bir tüyle.” “Ne de olsa vermiştin gönlü güzel tüyüne.” “Gerçek âşık asla meyl etmez ipeğe, yüne.” “Herkes şahsını daha güzele layık görür.” “Şu ot bile kendini pembe şakayık görür.” “Daha iyisi yoktur, boşuna hiç arama.” “Seni seviyorsa sev onu olsa da âma.” “Hoşça kal ey güzel gül! Kendine çok iyi bak!” “Ben gideyim olmadan gözlerim kandan çanak.” Bülbül bir süre sonra geri döner gülzara Mutluluğa dönüşür hazün dolu manzara Gagayla yerden toplar, yaraklarını gülün Ve öter: “Bunlar için sevmedi ki bülbülün “Ne al rengine ne de cemaline âşıkım.” “Bir tek gülüşünedir, ebedî iştiyakım.” Nazlı gül dile gelir:“Hep sana güleceğim.” “Kanatların altında, yaşayıp öleceğim.” “Gel istersen şimdi kur dalıma âşiyânı.” “Sırtta taşırım beni, kalbinde taşıyanı.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÜLÜN🌹BÜLBÜL / 3 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÜLÜN🌹BÜLBÜL / 3 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu ne zarif okumasi ne keyifli ve düşündürucü bir siirdi böyle.Günümüz asklarının yaninda ne derin kalmış. Hele de daha iyisi yoktur boşuna hiç arama Seni seviyorsa sev onu olsa da ama Bu iki misra sayfalarca yazılacaklari özetleyivermis.Sonu hüzünlü bitecek diye üzülürken mutlu sona ermesi gul ve bülbulun cok sevindirdi beni.Ne guzel bir kalemsiniz siz şairim çokça sevgilerimle saygilar
Hele de daha iyisi yoktur boşuna hiç arama
Seni seviyorsa sev onu olsa da ama
Bu iki misra sayfalarca yazılacaklari özetleyivermis.Sonu hüzünlü bitecek diye üzülürken mutlu sona ermesi gul ve bülbulun cok sevindirdi beni.Ne guzel bir kalemsiniz siz şairim çokça sevgilerimle saygilar