(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TARİKAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TARİKAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Deyişiniz çok güzel. Tarikat kelimesine saldırılar gördüm yorumlarda. Mana da ilerlemek isteyenlerin,yetişmişleri takip ettikleri öğreti yolu.Ekoldür tarikat .Ancak tarihimizde cahil halkın suistimalinden dolayı neredeyse nefrete varan düşmanlıklara sebep olmuş,kötüleri ayıklarken iyilere doğrulara da zarar verilmiş.derin tartışma alanı. Hakikata giden yolu arayan kim ki.kavgası yapılır.şeriat bile saldırılara muhatap yapılıyor.İnanmayı bile suç sayanlar var.Ne yazık.Tarih insanlığın bu kadar maneviyata düşman olduğu bir dönem yaşamamıştır.Ateşe tapıldığında bile allah bilinci vardı da ateş veya put o'na giden yolda vesle sayılıyordu.Bu çağda ise bilim yaratanı ve yaratılanı kabullendiği halde cehalet kol geziyor.Tanrı tanımazlık din olmuş. Allah arayanlara hidayet versin.
Varılmaz ki hakikate , çekilmezse meşakkat ... Yoldur ; hakikate giden kısacası Tarikat .
Ekmek bile çiğnemeden yutulmuyor. Cennet ve Allah rızasını kazanmak da kolay değil. Kuran ve Sünnet rehberimiz. Rehberini doğru seçen, doğru yoldadır. Selamlar şaire.
Tarik Arapça'da 'yol' demektir. Tarikat bu kelimenin çoğuludur ve 'yollar' manasına gelir. Mezhep kelimesi Zehebe (Gitmek) fiilinden türemiş olup anlam olarak benzemektedir. Tarikat tasavvuf için yol, mezhep ise şeriat için yol demektir. Tarikat keşfe ve ilhama dayanırken, mezhepler nakle (kitap, paygamber) dayanır.
Sayın şair en güzel tarikat Allaha giden yoldur, kullar sadece bir araçtır...Şeyhe, Şıha, şuna buna tapmak yol değildir...Eğer şiirinizde islamda ki tarikatlar kastediliyorsa bu şiirinize katılmıyorum...Tek bir yol vardır o da Allah yoludur...Tapılacaksa yalnızca Allaha tapılmalıdır...ve en güzel inançta Laiklik te olduğu gibi dinin siyasete alet edilmemesidir...Laiklikte her şeyi bulursun özgür inancı, cumhuriyetin yaşanılası erdemlerini, ve her şeyden önemlisi yüce dinimizin siyasete alet edilmemesini bulursun ve doğrusu da budur kısacası herkes düşüncelerini istediği gibi yaşamalı ve dayatma olmamalıdır...bu Demokrasinin bir gereğidir de .Eğer tarikattan kastın Allah yolu ise katılıyorum...Bunun dışındaki tarikat kelimesini ise çok tehlikeli ve cahilliğin bir ürünü olarak buluyorum...Saygılar
EVVELA , DEĞERLİ YORUMLARINIZ İLE BİZLERİ YALNIZ BIRAKMADIĞINIZ İÇİN AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM ÜSTADIM , TABİ Kİ TEK KASTIM ALLAHA GİDEN YOL MANASINIR ...YANLIŞ ANLAŞILDIM İSE ÖZÜR DİLERİM DEVRİMİZDE GERÇEK ALLAH DOSTLARINI BULABİLMEKTE BİRAZ ZOR ZATEN ... VARMIDIR , VARDIR ÇÜNKÜ KIYAMETE KADAR YAŞAYAN EVLİYALAR MUTLAKA OLACAKTIR . AMA BULABİLBESİ ÇOK ZOR ...O YÜZDEN HİÇ BİR TARİKATA GİRMEDİM , ARADIM BULAMADIM ...KENDİ KENDİME NEFSİMİ TERBİYEYE ÇALIŞIYORUM ELİMDEN GELDİĞİ KADAR . İSTEKLERİMİDE YALNIZCA ONDAN DİLİYORUM ALLAH C.C DAN İNŞAALLAH BİZLERİ MERHAMETİ İLE YARGILAR DUALARIM TÜM İNANAN MÜ'MİNLER İÇİN ... ESSELÂMÜ ALEYKÜM AZİZ DOSTUM ...
Kutlarım güzel deyiş gibi beyitinizi. Bu bir bektaşi söyleminin farklı dile getirilişi olmuş. İlk kapı olan Şeriat kapısından sonra, Dört Kapı Kırk Makam inanç ve felsefesinde ruhsal takamülün ikinci kapısı olan Tarikat Kapısı, Hacı Bektaşi Veli’nin deyimiyle ‘ikrar verip bir yola girme‘ kapısıdır Marifet kapısı, ilahi-aşkın dervişin gönlünde tutuştuğu, ve Kamil İnsan mertebesine kadar kendisine mürşitlik edeceği ruhi ve manevi bir tekamül aşamasıdır. Sırrı Hakikat Kapısı, Hünkarın deyimiyle, ‘ Tanrıyı kendi özünde bulma‘ makamıdır. Bu kapıda, gönül gözünü perdeleyen perdeler bir bir açılmış, hakkı da batını ve zahiri dünyayı da görür olmuştur. Bir insana baktığında onun bulunduğu makamın derecesini hemen anlar vaziyete gelmiştir. Hallacı Mansurun ‚‘Enel Hak‘ diye seslendiği kemalet makamıdır. Bu makam her canın muradıdır.
Hararet nardadır sacda değildir Keramet baştadır taçta değildir Her ne arar isen kendinde ara Kudüs’te, Mekke’de, Hac’da değildir. Hacı Bektaşi Veli
Hakikati insanda görmüştür ünlü fikir adamı Hacı Bektaşi veli. Bir başka sözünde de Benim kabem insandır diyecek kadar insanın ve insani değerlerin önemine dikkat çekmiştir. Bu yazıyı yazmama sebep olan iki satır ama çok yüklü dizeler için size teşekkür ediyorum.
Teşekkürler üstadım, dostum bazılarına küçücük gibi , yada anlamsız gelen şu iki mısra üzerine sayfalar dolusu şeyler yazılabileceğini ne de güzel göstermiş oldun .Allah razı olun sizden anlayanlar anladı şairin yüreğini ... Tekrar teşekkür ederim üstad , yorumlarınız ile bizleri yalnız bırakmadığınız için... sevgi , saygı ve muhabbetle selamlar Tokattan ...
Yaradanla arama kimseyi koymam şahsen ben... arkadaşların dediği gibi yol birdir ...yaradana ve resulune ulaşmak için neden araya benim gibi bir insan olan birini koyayım ki ?
Anlaşılmaz bir yolda yol tarif etmek çok zor olsa gerek dileğim bu yolları daha anlaşılır hale getirmek ve ardında bişiler aramamak olsun, bu çok önemli bence herkes bir birini anlamaya çalışsaydı zaten bu fikir uyuşmazlığı diye bir şey de olmazdı o yüzden yorumumu sildim bu yorumumun sayfanıza yakışmadığını anlatır eleştirinizden sonra kalmasına gerek görmedim ama yazdıklarımın yanlış anlaşılırlığınada doğrusu ben çok üzüldüm sizin tarikat sözünüzle hiç bir alakası da yoktu, tarikatın anlamını da çok iyi biliyorum açıklama gereği duymanızı ve Atamızın bu sözünü bu kadar çok kaleye almanızıda doğrusu ben anlayamadım ve ben laiklikten de hiç söz etmedim sanırım sizin de duyduğunuz rahatsızlık bu olsa gerek ve laiklik inanın dine zarar vermez öyle olsaydı, bugün din adına konuşuyor ve yazıyor olunmazdı ve dinsizlik bir çığ gibi büyürdü, şükür Elhamdürüllah ki ben hala bildiğim ve inandığım dindeyim ve hala müslümanım ve müslümanlığımlada gurur duyuyorum, yani laiklik benim dinime engel olamadı henüz, keşke herkes bunun bilincine varabilse ve her yazılan, söylenilenler laiklikle eşleştirilmeseydi saygıyla...
kardelenim tarafından 5/23/2008 5:08:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tarik ; anlamı yoldur tarikat ise yol kateden anlamındadır ... Bu yolda meşakkatler vardır yol Allaha çıkar , bir Yunus Emreden , bir hacı Bektaşi Veliden , bir Hacı Bayram Veliden kime zarar gelmiş anlayamadım doğrusu ...Allah'ın Veli kulu olmak Rabbi anmanın zikretmekmenin Allah dostlarının arasında olmanın korkutucu yanı nerede ...İnsanlar Allah'ı zikrederse rejimmi tehlikete girer , yoksa Cumhuriyet mi yıkılır ...yorumunuza anlam veremedim bu kadar korkuya ürkmeye gerek yok . Laiklik var diyenler, anlamını bilmiyor bence ... teşekkürler ....
saygılar sunuyorum.