Sorsan çoğu insan İçlik nedir bilmez, Bilse bile satın alıp Benim gibi Pantolon altına giymez!
Havalar daha da ısındı biraz Yaylalar yemyeşil Diz boyu çayır çimen Bağ bahçe Güllük gülistanlık Çiçeklendi dalında kiraz Yaban eriklerini Ahlat ağaçlarını görsen bir Gelin olmuş sanırsın Kar yağmış gibi bir hâl; Tepeden tırnağa bembeyaz!
Neşem yerine geldi Bu iyiye işaret Bugün 17 Nisan Altıma giydiğim Mevsimlik içliğimi Nihayet çıkarıp attım, Yoksa ayaz Donduruyordu kanımı iliğimi...
Kanım kaynayıp ısındı İlkyaz sıcaklığını güneşin Üşüyen tenimde tattım, Bu yıl ilk kez dün gece Balkon kapısını Açık bırakıp yattım!
Şaban AKTAŞ 17.04.2018 - 22.34
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ Sagalassos Antik kenti / Ağlasun Burdur Rakım 1600 m
DÜDÜKLÜ TENCERE
Gün düşerken ufuklara Sarkınca ışık batı pencereye Fakir fukara Ne koyacak tencereye Düşünüyor kara kara; Sağlıklı büyütebilmek için Ne yedirecek çocuklara?!
Ne yiyeceğini şaşırdı millet Haliyle ucuza tav Mahallede yan yana Üç büyük büyük market Köşebaşında manav Ara sokakta bakkal Bir de haftada bir gün Perşembe Pazarı var!
Markette kredi kartı Alabildiğin kadar al Bakkal ile manavda Peşin alışveriş şartı Küçük esnafın Market zincirleri gibi Dayanma gücü mü var?!
Öğrense vatandaş Üç harften oluşan G.D.O.’nun ne olduğunu Manav ile bakkal Daha çok satar kesin, Ucuz diye G.D.O.lu ürüne tav olmaz Kanserojen ürünlerin Pençesinde av olmaz; Yerli doğal ürün satın al Doğal beslen, Sağlıklı gıda ye, sağlam kal!
Bilmiyorum farkettin mi Çoğu büyük marketin Ortakları yabancı Ürünleri dıştan güzel Özü, sahte, yalancı; Sen sen ol G.D.O. lu ürüne yaklaşma, Var git başımdan Bre mikrop, bana bulaşma Defolup gitsin emperyalizm Bu memleket, bu topraklar Taşıdığımız can bizim!..
katar katar vagonlar her durakta birkaç yolcu biniyor inen yok hiç yaklaşıyor bana doğru; her tren düdüğü acı bir çığlık hades yolculuğu?!
raylar üstünde bir uğultu kara bir boa yılanı sanki dalıyor düşe geceleyin ezici bir duygu bu; geliyor göç mevsimi vakit varken henüz tutarken elim ayağım, derlenip toparlanma vakti şimdi
gözüm açık gitmesin yarım bırakmadan hiçbir işimi, göçüp gitmek isterim, çekilince siyah perde ’hayatro’ bitecek kapanacak seyir defterim...
ben sustum sen de sus gülüm, ’sen konuş ölüm bitecek mi dersin senin ile dertlerim?!’ deyip sormak isterim fakat hiç de bilen yok, bir bilene sorsan kim ne bilsin görmeden?! gidip gelen yok geri, kimsenin kimseden dünyadan öte yok haberi...
Şaban AKTAŞ 16.04.2018 - 22.46
BİR FOTOĞRAFIN ŞİİRİ
Dünkü çocukların Çocukları var bugün Gülün çocuklar Gülebildiğiniz kadar gülün Günü gün edin geceyi gece Hayat bir yol Uzun ince Gönlünüzce mutlu olun Ömür biter, yol bitmez Yaşanacak bugün var Yarın belki doğmaz güneş Karanlık basar ani İnsanoğlu fani...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
TEN SICAKLIĞI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
TEN SICAKLIĞI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.