İnsan isem bana çok çok iyi bak Yabana atılmaz yanlarım vardır Aklına her zaman bir de soru tak Belki hiç bakılmaz yanlarım vardır!
Sanma insan sessiz ıssız tünektir Kimi iki yüzlü, arsız dönektir Biri biniciyse biri binektir Çıngıraklı yılan çanlarım vardır
Adım atsam insan başına değer Güzel ise gözle kaşına değer Merhametle vicdan yok ise eğer Semer vurulacak yanlarım vardır
Kimi horoz hindi gibi kubarır Dalgalı bir deniz olur kabarır Aklı olan sakin, menzile varır İbret alınacak yanlarım vardır
Kuşun adı bile Kuyruksallayan Cahil anlamayan, arif anlayan Kâmil olmaz kora düşüp yanmayan Yakılıp yıkılan hanlarım vardır
Sütten ağzı yanan yoğurdu üfler Par yüzü görmeyen oflayıp püfler Yağcının dilinde vah ile tühler Tepemden sıçrayan kanlarım vardır!
Gerçek zannedersin, oysa sahtedir Namuslu görünür kalleş kahpedir Sözlerim kulağa inan küpedir Vurgun yemiş acı/yanlarım vardır
Sabrın sınırı var an gelir taşar Öfke geldiğinde söz dilden düşer Hamdır insanoğlu aşk ile pişer Yunus Emre gibi canlarım vardır
Şaban AKTAŞ 14.01.2018
BİTMEDİ, GERİSİ GELECEK :)
BOZUK ATMAK
-I-
Gök gürlemeye başladı uzaktan Bulutlar üstümüze geliyor Belli ki yağacak Hep böyle zamanlarda Derin derin düşlere dalar da Kapanır kalırız odalarda...
Fırtınalar kopar Gümbür gümbür Sağanak altında yazılır En duygulu, romantik şarkılar Dere tepe sel olur, Rengi değişir suların Akar bozbulanık deryasına Dalga dalga vurur kıyıları Akdeniz...
Başladı saçaktan Oluk oluk akmaya sular Nerede bir gökdelen var Orada bir paratoner Kopar kızılca kıyamet!
-II-
Yüksek minareye yıldırım düşer Beş vakit ezan okur müezzin "Tanrı uludur, Tanrı uludur" Uzadıkça uzar sesi, Türkçeyi, Almancayı bilirim Eh İngilizce de az çok Arapçayı pek anlamam...
Hava bugün hayli bozuk Hâlâ duyuluyor uzaktan Çakan şimşekler ile Ardından gök gürlemesi Felekçe ben de arasıra Felemenkçe değil, Bozuk atmak isterim, fakat Yakıp yıkamam Ortalığı onun kadar, Evren bilir işini!..
-III-
"Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?"
Bazısı günde beş kitap okur Bazısı beş vakit ezan, Tanrı’nın ilk emri; - ’ikra! Oku’ Tanrı indinde kitap okumak Bence de daha makbul...
Kuru kuruya ne din olur ne iman!..
Şaban AKTAŞ 13.01.2018 - 16.18
DÖRTLÜK
"Aşağı tükürsen sakal Yukarı tükürsen bıyık" Böyle anlayış var iken Bu halk ezilmeye lâyık!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
CAN SIKINTISI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
CAN SIKINTISI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.