Hani var ya onların her devirde tahtı sarayı piri, şeyhi, Şeyh-ül İslamı kendi aralarında fetva verirler paylaşırlar malı, mülkü, parayı!
Ağalar, beyler, işbirlikçiler dinci geçinen tarikat şeyhleri her şey kendilerinin olsun isterler!
Onların gelir hanesine yazılır halkın eliyle üretilen başarı saray içinde paylaşılır sadakayı çıkarmazlar dışarı; kan içinde kalsa millet yasla dönüp halka bakmazlar, arama vicdan, merhamet asla(!)
Onlar halkı ağlatır üzerler dün olduğu gibi bugün de hâlâ sıbyan mektebinde, öğrenci yurtlarında milletin çocuklarını düzerler!
Oysa Çanakkale’de İstiklâl Harbi’nde vatanı düşmandan kurtaran Halktır Atatürk’ün önderliğinde; kahraman Kuvayi Milliye erleri şehit düştü binlercesi cephelerde isimsiz düştüğü yerde toprak bedeni unutma, Kara Fatma’ları Nine Hatunları, halanı teyzeni dayı, amca, nine, dedeni!
Her karış vatan toprağı onların kanları ile sulandı ağaların beylerin değil, sömürülüyor isen kendi hatan!
Bilesin ki cennetvatan önce halkın malıdır her şey halk için; birleşip ele ele, önce halk kalkınmalıdır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HALK VE SARAY şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HALK VE SARAY şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.