Bal rengine çalan göz mavişinden fermanlı; Muşki miras bakışlar sanki çifte zamanlı; Yarışın birincisi Van Kedisi Güzeli, İsmiyle çelişirken oldukça sıcakkanlı...
* Muşki: Eski çağda kedileri ilk defa ehlileştirerek veba illetinden kurtulan Güneydoğu Anadolu kavmi. Ön-Türkçede "muş" kedi demektir.
TEĞET PAS
Dalga geçmesi normal dibi göremiyorsa, Sözüm başına yastık kulak veremiyorsa, Şuara meclisinde yerini sorgulasın(!), Şuncağız pasa rağmen topa giremiyorsa...
KALEMİ RASTIK
O ki, yerinde saygın, ihtiyat kumkuması; Sabit imladan mahrum lügat paralaması; Bir mısrada beş hata, dörtle çarpmaya değmez, Sakalımıza boya, hiciv karalaması...
* Rastık: Kaşları ve saçları siyaha boyamak için kullanılan makyaj malzemesi.
TİRYAK
Sitem bağımlısıdır, yok sözünün tehiri, Yine de, benden umar âhına panzehiri; O canana düş olmak, kavi tahammül ister, Cana cefa her sabır, ona vuslat mehiri...
* Tiryak: Panzehir.
ŞİFA OCAĞI
Alevisi, Sünnisi yek ahenk Dede, İmam; Arınıp kemal bulmak isteyenler berdevam, Erzincan Kemaliye Ocak Köyü’ne gitsin(!), Ruh banyosuna hazır güneş fırınlı hamam...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 18 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 18 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.