Kalesinin önünde, yoncanın üstü kürtük; Al beyazgülleri de, ayazda diken çörtük; Ahımız kâr etmeli can siper gülizara, Zemheri karanlığa mum olmuş yanar Kerkük...
Karşılıksız aşkından bitap gönül uğrusu, Âşığından ah almış; Eden bulur doğrusu; Özgelik erzanından, sitem, şikayet derken, On sekiz kitap yazmış, o safdil gül kurusu...
* Uğru: Hırsız, karşılıksız yarar sağlayan. * Erzan : Yaptığı işe uygun düşen bela ya da ödül, müstehak.
ÖZDEN ESİN
Kumsala bastonuyla şiir yazan ihtiyar, Yazdığını rüzgârın bozmasından bahtiyar: Kumca tozan ömrünün özeti mısraları, Özden bilip kıskanan biri okumuş sayar...
GÜLÜN DİKENİ
Birbirine bakışık Nisan, Ekim ayları, Artıyor her nedense, cana canan cayları; Gülü hoş görmek gerek, o diken dil çiçeğin, Açarken ve solarken doğal bu "laylay"ları...
* Laylay: 1. Ninni. 2. Kendini naza çekmek ve kıskandırmak amacıyla söylenen mani veya tekerleme.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 12 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 12 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.