Kadim Töre’den kopuş, toplumun sayrılığı; O’nu güncelleyende dert etme gayrılığı !.. Yargı, Hükümet, Meclis uyumlu gerek amma, Adaletin ön şartı, kuvvetler ayrılığı...
* Sayrılık: Hastalık.
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK
Evin eşya düzeni gel-geç bana uyar da, Çoluk çocuğa göre hergün oynak ayarda; Hane halkına müjde, yerleşkeye son nokta: "Artırılmış gerçeklik", mümkün bilgisayarda !..
ÇIKARCININ İÇTENİ
İnsanı çözmek zor da, korkma sevip sayandan; Ürkmelisin sureta menfaat ummayandan !.. Hesabî kişiler de hasbelkader hasbîdir, Güven duy böylesine, candan olmazsa yandan !..
* Hasbelkader: 1. Kader gereğince, kader icabı. 2. Kişinin kendi gayreti ve çabası olmadan. * Hasbî: Bir işi karşılık beklemeden Allah rızası için yapan.
BETER BEYİN TANISI
Belagat şehvetiyle hitabı deli-dolu; Beden dili de öyle, tedirgin sağı-solu; Beşikte bebek görse, bağırdağı parçalar; Belli ki, Beter Bey’in, bilinçaltı defolu...
* Bağırdak: Düşmesini önlemek için bebeğin üstünden geçirilip beşik altına bağlanan enli kuşak, beşik bağı.
SÖZDE MERTLİK
Ecel ünvanın Mevta, makamını abartma; Özge başarısını horlayıp eksik tartma !.. Şu Dünya sınavında, meramını düz söyle, Sözü eğip bükerek safdilleri ayartma !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 2 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 2 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.