Türk’ün devlet adabı, dillere destan mertlik, Adalet ve dürüstlük, bilgelik ve cömertlik; Erk adap üzereyse, kut alır öz budundan, Halka kuş tüyü gelir icrasındaki sertlik...
ŞAİR VE ŞİİR
Dilin hakkını verdikçe tefekkürümüz incelir; Her kelime bir kapıdır biz açarsak esin gelir; O meltemin kokusunu özgeler tam duyumsamaz; Şiirinin değerini Şair bilmezse kim bilir ?.!
YASAK ANDAÇ
İşvesine payan yok, nazını dümen eyler; Sevenine yön verip aşka kölemen eyler; İsminin harfleriyle bin şiire çok demez, Mest olarak dinler de, ithafını men eyler...
MÜFETTİŞ
Tecrübe kumkuması, örselenmiş her işte; Buna rağmen boşlukta, reytingi hep inişte; Yine de hayat dolu ve kendince görevli, Algı yönetimini günübirlik teftişte...
GIYABINDA MECAZEN
Bizi kim sevip sayar ömrübillah şad olsun; Giriştiği her işte, ön alsın, başat olsun!.. Kim de gıyabımızda bir dolap çevirirse, Çarkına dil kaptırıp mecazen haşat olsun !..
DÖRT KÖŞELİ
Turpun en irisini taşır da heybesinde, Tafrasından geçilmez muhabbet peykesinde; Kısır döngü konuyu dostlar tartışadursun, O keyfinden dört köşe hengame gölgesinde...
GINA SUYU
Denginin kapısına can yükünü yıkmış da, Teselliye karnı tok beklemekten bıkmış da, Hatır gönül bilmiyor, kır, dök yola gelmiyor, Sabrının gına suyu zıvanadan çıkmış da...
BİTAP HATUN
Sosyetenin gülü ya müzayede kovalar, Seramik hevesinden evde çamur yuğalar; Koca dersen bigane, sormaya gerek duymaz, Fitnes salonlarında sırtını kim ovalar ?.!
MERHAMET HAKGETİRE
Ciğeri körük olmuş nefsinin ateşine, Dünyayı dar etmekte rakibi henteşine; İnsafın zerresi yok, hele düşmeyegörsün, İlk tepik ondan gelir özbeöz kardeşine...
AROMALI ÇİŞ
Bu koku nerden deme, rüşvetin lavantası; Kaynak pabuç kutusu ya da seyis çantası; Otlandığı batma’ya işeyen beygirlere, Tavlada zar tutanın arpalık avantası...
HEVAYA PERDE HEVES
Dünya düzdür deyince partizan bir avane, Üstüne üştü hemen onca deli divane; İlme tezat amacı gündemi saptırmaksa, Araştırmaya değer, bu heveste, heva ne ?.!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 1 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 1 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.