Bir beyazgül için neler vermezdim Yağmur dolu vurmuş dallar gibiyim Ömrümü sevdayla yoluna serdim Gürül gürül akan seller gibiyim
Gezdiğ’miz yerleri sayarım yazık Gülmez kara bahtım yâr bağrım ezik Sazım düzen tutmaz, ayarım bozuk Göğsünde kırılmış teller gibiyim
Gayrı dokunmayın teline gelin Gelin olmuş gurbeteline gelin Estikçe kavuran yeline gelin Ateşten savrulan küller gibiyim
Mor dağlardan esen yeller sepserin Erimiş kar suyu sevdam tertemiz Gönlüm dolup taşan bir derya deniz Akdenize düşen güller gibiyim
Şaban AKTAS 14.07.2017 - 09.17
GÜL UYDUSU
Çelikten bir zırh bürünür Zaman zaman sessizliğim Kurşun atsan işlemez Sanırsın ki artık ben Kör, sağır, dilsiz birisiyim Hal böyleyken Düşlerinde sensizliğin Yedi kat gökten paraşütle atlamış gib s/üzülürüm Bir kuyruklu yıldız gibi hüzünlü Yüreğim Soyuz bilmem kaç Gül uydusu, Bir roket gibi güdümlü Kız/ıl Gezegen’e uçar gibiyim...
Git gide çoğalıyor yıldızlar Tarifsiz hüzünler içinde yalnız Yalıtımsız yanan tenim Yalım yalım sevda sızlar... Yansın boşver, bitti bitecek Varsa yeni düş ver Haydi düş önüme, düşüver Zaman tünelinde Samanyolu’ndan bir gülüş ver!
Şaban AKTAŞ 14.08.2017 - 11.47
SENİ GÖRMEZ İSEM RASTGİTMEZ İŞİM
Seni görmez isem rastgitmez işim Döner döner gelir bakarım sana Ben seni öyle bir uçuk sevmişim Her görüşte türkü yakarım sana
Bir gülüşün alır aklımı baştan Uçurumlar çiçek açmaz mı taştan Sarp boğazda bir yel eser yamaçtan Dağ ceylanı gibi bakarım sana
Çiçekler gövdene dal dal sarmaşık Döndü yine başım aklım karmaşık Yüzüne çılgınca vurgun bu âşık Her çiçekten çelenk takarım sana
Asmaların taze sürgün yaprağı Dal dal kol uzatmış ağmış yukarı Baktıkça bastırır gönül efkarı Sevda seli olur akarım sana
Asmalar ağarken sarmasık dala Ben de el uzattım tomurcuk güle Dönmez mi bir daha gülüm bu ele Hasret yağmur şimşek çakar insana
Şaban Aktaş 14.08.2017 - 20.41
YANLIŞ KUL/VAR?!
Çağdaş Türkiye diyoruz; tamam Bağımsızlık ve özgürlük; tamam Güçlü üretim, modern tarım Çağdaş eğitim öğretim, Milli ekonomi, o da tamam Milli birlik beraberlik; Bu da tamam Barış demokrasi, eşitlik, Özgürlük yok ama, Diyelim ki tamam; Gel gör ki küçücük bir ilçede Neredeyse Elliye yakın cami Bir o kadar da imam; Varsayalım ki dolup taşıyor Hepsi günde beş vakit zınga zınk Kalabalığı cemaatin Camilerin kapısından aşıyor Diyeceğim ki ona da O zaman o da tamam; Yok kardeşim yok, Bu kullara derdimi ben İstesem de bir türlü anlatamam; Söyleyin, bu ilçede kaç tane okul var, Kesinlikle yanlış yürüdüğünüz kulvar, Arapça’dan başka ne okurlar Ne öğretirler üretim için bunlar?!
Oysa gerçek anlamda din, Tanrı’ya yüreğinde varıştır derin En saf, en temiz, Yalansız ve yalın Huşu içinde Gürültü patırtı etmeksizin Gıptayla sessizce Bir yalvarış, bir yakarıştır O her yerde, her an Hazır ve nazır, Sen istediğin kadar birbiriyle İmamların nef(e)sini Minarelerin boylarını yarıştır!..
Kimse hakkını yemesin Alınteri dökmeden Üretmeden, bir diğerinin "Su kullananın, toprak işleyenin" At, binenin olmalı, iş bilenin Yoksa sonu gelmez Yoksulluk ile çekilen çilenin!
Şaban AKTAŞ 14.08.2017
Bir elin nesi var, iki elin sesi var Ellerini açıp baksan baksan Aşkla seven iki insan Bir an/ne nefesi var!
Şaban AKTAŞ 15.08.2017 - 08.04
KISA ŞİİR
Beyni ısınan telefon Ne diye surat ediyor; -Kapat gayrı, son! İnsan beyni de işte Aynen böyle kızar, O öfkeyle kalkar Kısa şiir yazar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR BEYAZ GÜL İÇİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR BEYAZ GÜL İÇİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin susmasın
________________________Selamlar