Bir an için dalıp gittim, yine derin gözlerine Gelip kâlbime parkettin, yıldız yağdı üzerine
Ortada simsiyah masa, ne keder kaldı ne tasa Üstünde kolun olmasa, san kar yağdı üzerine?
O gün günlerden Pazardı, gelmesen derdim azardı Sana kim şiir yazardı, dalıp dalıp gözlerine?!
Yüzünde bir ay tekeri, hüznümde pudra şekeri Geldiğin o günden beri, düştü gönül göz ferine
Gözün ışık ben pervane, aşkınla deli divane Kül olmuşum yane yane, uçtum düştüm izlerine
Aktaş bir an, her an oldu, gözler aşka ferman oldu Ateşiyle derman oldu, köz koydu söz üzerine
Kar yağdı köz üzerine...
Şaban Aktaş 09.08.2017 - 09.59
Ç/AKILTAŞI - 2
Ben bir çakıltaşıyım Kim anlatır bana öykümü; Hiç kimse?! Kim ne bilir beni Gökten yıldızyıldız Savrulup toz duman Milyonlarca yılda Dünyaya döküldüğümü?!
Haydi kolaysa bil Kaç dalga geçti üstümden Yüzümü yıkayan sular Derya kadar, tuz(l)u sebil!..
Kaç balık öptü beni Deniz kızları geldi Kıyılarda üstüme çöktü Erittiler, yamulttular Yine doğrulttular beni...
Şimdi bu haldeyim Yarın ne olacak kim bilir Bakarsın hiç belli olmaz Yerin altı üstüne gelebilir Ben kaybolur giderim...
Hayat bu şekerim Otur derler otururum Kalk derler kalkarım Taşlaşmış bir fosil gibi Al beni eline kaybolmadan Gel beni öp diye İnsan gibi yüzüne bakarım!
Şaban AKTAŞ 10.08.2017
KARDELEN GELİNİ
Elini koyup elime Yüreğini diline alıp Söylediğin bir çift kelime "Canım benim" deyişin Bamb/aşka bir güzellik Cana cansın sevgili!
Vardır elbet herkesin Bir sevdası yüreğinde Kimisi senli benli Kimisi sizli bizli Fakat benimkisi Senin tatlı dilinde gizli!
Gözlerinde sevecen Işık ile aşk Dokun tenime elini Erisin dağlarda kar Gel bir gece bana Kardelen gelini Sar beni sabaha kadar...
Şaban Aktaş 10.08.2017 - 17.16
HER DOLUNAYDA
Güneş suya teğet, ay ufuğa Sen doğar iken Ben elveda diyorum Bakmaya doyamadığım Adı yüreğimde saklı Yüzünde ay taşıyan çocuğa Aramızda koskoca dünya Boşlukta bir çember Sen ve ben iki aşık Ay’ın adı Arzu olsun Güneşin adı ise Kamber Aydan yüzlü gülçiçek Aşkın ile devran Kim bilir kaç yıl dönecek Ay’a bak, güne bak Her gün batarken bir kandil Kısılan fitili gibi sönecek...
Şaban AKTAŞ 09.08.2017
:::::::::::::::::::::::
"Hayatın boş, bomboş olduğunu bir kez daha, Facebook’da değer verdiğim bir büyüğümün vefatıyla anladım. Bu benim burada altıncı yürek çırpınışım. Görmezsiniz, etmezsiniz, sesini bile duymamış, elini bile sıkmamışsınızdır ama insan gibi insan olduğunu anlamışsınızdır. Ve bir gün..." Sevgi Ünal ::::::::::::::::::: Şiirli/yorum;
BU SON OLSUN!
Apansız kayar yıldızlar Olan olmuş, biten bitmiş Giden gitmiştir fakat Her yıldızın artık bir adı var Andıkça yüreğin sızlar Bağrına batmış gibi İçin cız eder Ağlama ağlama Göklerden böyle düşse de Yerden uçup gidenler Gökte bir yıldız eder; Işığı bol olsun ’Yattığı yer yol olsun’ * Her ne desek ölüm acı Madem bir yıldız kaydı Dilek tutalım; bu son olsun!..
Şaban Aktaş 10.08.2017 - 20.38
ASLIMIZ IŞIKTIR BİZİM
Aslımız ışıktır bizim Gökte yıldız dizim dizim Kimi ayva turunç nardır Kimisi mor salkım üzüm
Göklerde Tuğba dalları Yıldız yıldızdır dalları Sorma başımda halları Bir gün tutmaz olur dizim
Yer göğe, gök yere ayar Ağaçlar göklere ağar Gün olur bir yıldız kayar Yanmaz olur söner közüm
Gündüz giyinmiş alları Gecenin siyah şalvarı Böyledir hayat kulvarı Yanıp sönen devran özüm
Yıldız gibi çiçekçiçek Her çiçek solup gidecek Cümle âlem bir göçecek Bir olacak dağım düzüm
Aktaş bu dünyayı gördün Aslını neslini sordun Hep boşa mı kafa yordun O’nun için ya/nar özüm!
Şaban AKTAŞ 10.08.2017- 21.14
DİK Mİ DÜZ MÜ?!
Sen dimdik değil Dümdüz yürüyorsun Gözünde at gözlüğü Ne sağı ne solu, Tek gittiğin, Göz diktiğin yolu görüyorsun!..
Tınlayan dinleyen Kaale alıp Kılına takan Var mı dünyada seni?! Dik adam Onuruyla diktir Alnı ak, yüzü pak; Al eline aynayı bir Önce yüzüne gözüne bak!
Sen çok basiretsiz Çok basitsin Bey değil Beygir gibisin Bas geri, hassitttir; Kişneme ikide bir!..
Anladın mı şimdi Dik nedir, düz nedir Gece nedir, gündüz nedir; Dik yürüyen Adam gibi adam Dünyanın gözünde Senin gibi alçalmaz, "İstikbal göklerdedir" Ata’m gibi Yerden göğe yükselir!
Şaban Aktaş 09.08.2017 - 07.59
DÜSTUR İLE DESTUR
Onu en iyi filanca tanırdı, Ona sormak lâzım, O da yok şimdi, Ah hayat Çok kötüsün, Sormadan Beğendiğini İstediğin gün İstediğin yere Alır götürürsün O, şu, bu Falanca fılânca Hayatın üslubu Azı gerçek, çoğu yalanca...
Şaban Aktaş 09. 08.2017 - 00.09
ŞAFAK SAYAR BİR HALİM VAR!
Kıydım bir güzel saçıma Ak düşmeden gel başıma Ayrılık ölümden beter Ay gibi doğ gel karşıma!
Saçımda yeller estirdim Sen yoksun diye kestirdim Öten bülbülü susturdum Gonca gülüm gel karşıma!
Nidem sensiz saçı başı Akıttın gözümden yaşı Bastırdım bağrıma taşı Dikilmeden gel karşıma!
Aşk hasreti ne zalim yâr Gelmez isen vebalim var Şafak sayar bir halim var Haydi hemen gel karşıma!
Elvedasız niçin gittin Yok mudur hiç merhametin Aktaş’ı sen Mecnun ettin Leyla gibi gel karşıma!
Şaban AKTAŞ 08.08.2017 - 20.11
LEYLİ ZAMAN, HAYLİ ZAMAN
Leyli zaman, hayli zaman Hayâli yaman sevdiğim Saçın buğday başak harman Savrulan saman sevdiğim
Çarkıfelek elde kirmen Sabrımı büküp eğirmen Dünya büyük bir değirmen Su gibi zaman sevdiğim
Hasretle başa çıkılmaz Gözlerimden yaş çekilmez Ateş yoksa su dökülmez Dağlarda duman sevdiğim
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YAŞ GÜNÜ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YAŞ GÜNÜ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.