Göreni kör eden Her şeyi yakıp yıkan Bir parlak ışık Ateş topu bir bulut Mantar gibi yükseldi O sabah Hiroşima’dan Ne olup bittiğini Anlayamadan daha Akla gelen her nesne Kül ve duman Yandı tutuştu Savruldu havaya Hiçbir şey kalmadı Birbirine karışmayan; İnsanlık tarihinin En parlak zekası Albert Einstein Ürünü buydu işte En acımasız vahşeti Parçalanan atom Uranyum; U-235 Hiroşima, Nagazaki’de En korkunç dehşeti 6 Ağustos 1945 Saat Sekiz Onbeş’te...
Şaban Aktaş 06.08.2017
DÖNER DEVRAN GÜN DEVRİLİR
Döner devran gün devrilir Gece gündüze çevrilir Güzel var güneşe bedel Gece gündüz o sevilir
Bütün ömürce sevilir
Sana sevdam kor ateşten Koparcasına güneşten Bıkmadım hayâlden düşten Ay gerdanda gün devrilir
Ay yüzünde gün devrilir
Gelip geçen ömür gibi Yanıp geçen kömür gibi Yüzün kutsal emir gibi Yönüm yönüne çevrilir
Şunu gördüm gitgide Geçmişte yazdığım şiirler Adeta su sızarcasına Sızmış kâlbine toprağın Yem olmuş, Çayır çimen gibi Kuzulara koyunlara, Ne mutlu bana Ot gibi beslemiş Sağmal inek gibi Emzirmişim hayatı...
Beğenen almış dizelerimi Kendi sözünü yazarcasına Bir kalıba koymuş İçini düşlerimin Kabak gibi oymuş Oysa bazıları ne kadar katı Ne kadar cimri; Ben oldukça cömertim Sözümü hayata esirger isem En büyük namertim!
Bu günden yarına Yüreğini ortaya serenler gider Düşlerini insanlık uğruna Karşılıksız verenler gider Pir Sultan Abdal, Hacı Bektaş Veli Yunus, Mevlâna, Karacaoğlan Hakikat sırrına erenler gider...
2)
Bana kalırsa, Şaban’a "Vatan kurtaran" diyen de haklı "İnek" diyen de haklı; İçimde daha kim bilir Doğmamış ne yıldızlar Ne güneşler saklı?! Bir gün gelir, Bir süpernova Yıldız gibi çöker giderim Bulutumu toz duman Doğacak yıldızlara terkederim...
Şaban AKTAŞ 06.08.2017 - 13.43
MİLÂD
Gittin, elde var sıfır Bakakaldım Ardından şaşkın şaşkın, O yüzden işte sıfır Yalnızca Babasız doğumu değil Meryem’den İsa’nın, Ne kadar büyük bir acı Yaprak yaprak Takvimlerden dökülen Günlerin başlangıcı, Doğumudur senden yana Hâlâ kanayan O yangılı büyük aşkın... Şaban Aktaş 04.08.2017 - 19.48
GÜLLÜDERE VADİSİ
Yerinde yeller esenin, Saçlarında gül deseni Gül dalında, gül kesenin Ellerinde gördüm seni
Eğildim kokladım öptüm Derdimi güllere döktüm Ah ben sensiz neler çektim Kâlbe gergef gerdim seni
Ben gönlümü güle verdim Senden esen yele verdim Saçlarında tele verdim İpek nakış ördüm seni
Elimi tut, elimi sar Eli unut, belimi sar Dönelim sabaha kadar Ay’la güne kurdum seni
Güllüdere, Aşk Vadisi Aşkın en mütemadisi B/aktıkça arttı debisi Akan sele verdim seni
Şaban AKTAŞ 05.08.2017 - 12.24
DÜDÜK HERİF
Aylardır derin dondurucuda Çorba olacak; kelle paça Ya Allah bismillah Sıvadım kolları Haydi bakalım işbaşına Eğelenmiş keskin bıçak "Alet işler el övünür" Yoksa el nasıl başa çıkacak Yüzdüm kafa derisini Demek sen ha, vay be Demek yeni devlet ha; Ulan düdük, ulan kelle Sövdürüp saydırma gerisini Elime bir geçirirsem Cadı kazanında kaynatır Düdüklüde oynatırım seni!..
Neyine sıkıldın şu memlekette Neren kaşınıyor Dibinden su mu çıktı Zaten bu vatanı milleti Senin gibi kıymet bilmez hain Yobazlar, eşkiyalar yıktı; Ama bir tek Mustafa Kemal Yalnız senin gibilerle değil Yedi düvel ile başa çıktı Gücün varsa sen de dene Mustafa Kemal’in erleri Şanlı Kuvayi Milliye Dipçiğini mavzerin vurdu mu çenene Oturttu mu göğsüne Evelallah, o süngüyle Kalkamazsın yerinden bin sene!
Şaban AKTAŞ 05.08.2017 - 17.14
VAHAMET
Kurucuları cumhuriyetin Var ettiler yoktan Adi şerefsiz yalakalar Ne var ise sattılar Fabrikalar, bankalar Madenler toptan, Üç kazanç kapısı kaldı; Helâ kapısı Belâ kapısı Selâ kapısı, Lâğım farelerinin işi iş Durum bu kadar vahim Bu kadar boktan; Nasıl gidişse gidiş Ak deliği bok deliği oldu Önüm arkam, sağım solum Her yer sapık insan dolu!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
6 AĞUSTOS 1945 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
6 AĞUSTOS 1945 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.