Kim bu hale koydu bizi, yalnızlıktan boğdu bizi Kadir mevlâm ikimizi, her iki cihanda kayır!
Akıyor su gibi zaman, suyun yüzü sarı saman Sarıl bana darılmadan, bana bir gün zaman ayır!
Şaban AKTAŞ 20.07.2017 - 11.51
SEN GİTTİĞİN GÜNDEN BERİ
Sen gittiğin günden beri bir deliye döndüm sensiz Odamda ileri geri, dönüp durdum hiç nedensiz
Usum bir dolap beygiri, gözüm ılık su kevgiri Dön gel artık ey sevgili, çekilmiyor ömür sensiz
Kulak versen bu çağrıya, derman olsan her ağrıya Az mı yalvardım Tanrı’ya, çıkmadı can kâlpten sensiz
Gelsen havada kaparım, kuş gibi yuva yaparım Sana bir ömür taparım, uçmaz göğe ruhum sensiz
Göğsüme çektiğim nefes, bülbülün dilindeki ses, Aşk ney’miş d/inlesin herkes, yok bir figân gülüm sensiz?!
Şaban Aktaş 21.07.2017 - 17.44
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
GÖNÜL TUTUŞMASI
Göz ile görülmez bir alev sardı Gönül zülfündeki tele tutuştu Gözde gizli cennetcehennem vardı Gönül gül yüzünde yele tutuştu
Ilgıt ılgıt eser seher yelleri Açılır yüzünün gonca gülleri Sevip okşamadan tombul elleri Gönül ay yüzünde güle tutuştu
Bu aşk ne bir masal ne bir rivayet Yüzün benim için kutsal bir ayet Yansam da külliyen yok bir şikayet Aşk ateşi dilden dile tutuştu
Göz göze geldikçe hasretle yandım Değmeden zülfünü yelime aldım Hayâl hayâl derin düşlere daldım Gönül ince bir gül bele tutuştu
Şaban Aktaş 21.07.2017 - 10.30
BUZDAĞLARI
Gün sabahtan çok çok kötü Cehennem gibi sıcak var Kutuplar da darmadağın Tuz buz dağlarda saçaklar!
Şaban AKTAŞ 21.07.2017
YAMAÇTAKİ EV
Şu yamaçtaki ev gibi bir evim Olsaydı keşke benim; Ne kat ne yat Ne de avrat isterim Eteğinde dağların Yeşillikler içinde Kalmazdı derdim kederim Ne at ne deve; Sabahleyin çıkardım Karıncalar kuşlar gibi Akşam girerdim eve...
Başka ne isterim ki ben Bağına bahçesine bostan diker Bir dilim ekmek, karabiber Üstüne tuz eker yerim, Dağlarında çobanlık yapar Koyun kuzu güderim Süt, yoğurt, tereyağı Her yanda arı çiçek Kaymağın üstüne bal dökerim Bilirdim dalın kıymetini Arının kahrını çekerdim!..
Şaban AKTAŞ 19.07.2017
DÜŞ/ÜN OLSUN!
Mutlu insan ol be artık Bak dünyanın sonu geldi Yok mu hiç bir öğün katık Derken başka konu geldi?!
Konular, konular eni konu Herkesin bir başka yönü Kimi atlas libas giyer Kimi çıplak, yok ki donu?!
Uzun uzadıya düşün Yazın ardındadır kışın Böyle mi bitmeli dünya Hiç mi yok yapacak işin?!
Şaban AKTAŞ 20.07.2017 -09.37
PERŞEMBE PAZARI
Alacakaranlık Akşam ezanı okundu bile Son müşteriler geziniyor; Alan almış, kalan kalmış Erken satanlar gitmiş Tenhalaşmış ortalık Satıcılar tezgahını topluyor Herkeste ayrı bir telaş Kasalar yeniden dolacak Çürüğü çarığı atılır Sağlamı çuvallanır Cuma Pazarında satılır...
İki saat önce Öteki pazaryerindeydim O da buraya yakın O da Perşembe Pazarı Beni pazar pazar Dolaşıyor sanmayın sakın Öylesi de çok var çünkü, Tapu’dan dönüşte geçtim Orsdan mecburen; Tıklım tıklımdı kalabalık, Ben de alacağımı aldım Balık da alacaktım Göremedim, yoktu balık Erken satıp kaçmışlar...
Daha çok meyve aldım Hatun da yok evde Yaylaya kaçtı gitti sıcaktan Dayanamıyor benim kadar Ana - kız şimdi ikisi bir aradalar, Ne yer insan tek başına?!
Neler aldım azar azar; Soğan, patates, maydonoz Dereotu, salatalık, domates Şeftali, erik, köy yumurtası Limon, siyah üzüm; Yok mu dahası Çilek sordum, almadım Fiyatı tuzluca geldi Zaten geçen haftadan Buzolabında da biraz Sebze de meyve de var Yetmez mi yeter Bu haftalık bu kadar! Alacağımı aldım Haydi yallah şimdi eve, Yere atılanları Belediyeciler süpürür İyi ki belediyemiz var Bize yakın ayrı bir Pazaryeri daha yaptı Alan aldı, satan sattı!
Şaban AKTAŞ 20.07.2017
MANİ
Salın salın salıncak Bizim eve gelincek Yazın söz kesmesi var Güzün gelin alıncak
DOĞA SAVAŞÇILARI
Dağ taş talan, ar hayâ hepsi yalan, Ali Ulvi Büyüknohutçu ve eşi Aysin; Ardında yavruları öksüz ve yetim Hak hukuk savaşından (d)arda kalan!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BANA BİR GÜN ZAMAN AYIR! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BANA BİR GÜN ZAMAN AYIR! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.