ilk gördüğüm an seni görünmeyen bir kuşun kanatlarının gölgesi düştü bulut gibi yeryüzüne
kuş ne kadar büyüktü kanatları ne kadar geniş bilemem, belki hiç aslı yok yalnızca düştü sevgili aklımdan yel gibi bir şey o an geldi geçti düşlerimde hâlâ gölgendeyim senin
oluyor böyle şeyler hayatta beklenmedik hiç hâyale gelmedik, değişiverdiydi o an iklim, karman çormandı aklım
senin ile ben düşten düşe girdim düşten çıkıp duşa girdim gündüzlerin üstüne geceyi gecelere güneşi devirdim sen olmasan ay’ı yıldızları ne bilirdim
aşk ne kadar zor; her kum tanesinden kumsalı süzmek çakıltaşlarını, midyeleri istiridyeleri çıkarıp denizden ay ışığında yakamozlarla dalga dalga kıyılara dizmek, sonra uçup bir anda samanyolu’nda yıldızları gezmek
sen ıt’rısın bir çiçeğin arının yiyeceği nektar bengi su; ab-ı kevser içenin ölümsüzleşeceği heyhat aşk ömür boyunca tenden tene tinden tine düşten düşe minnet ile cinnet ile cehennemine herkesin ve cennetine seyahat
aşk ülkesine sınırsız giriş çıkış hakkım yalnız şu var sen geldin ya hani o ilk gün hâlâ orada, o ilk anda ay yüzünde aklım
ay güneşten alır şuâyı aşk olmasa ışık olmaz ışka düşmeyen aşık olmaz pervane gibi gecelerde kim ne bilirdi dolunayı eksiltmedim senin için yüreğimden sökülen damla damla rahmet dilimden dökülen duayı
yağmur toprağa bereket f/eleğin süzgecinde saf su tuzlusu özlem ile ılık bir sevgi dili aşk ile ışkına minnet ey sen en büyük en güzel nimet çok yaşa, varol eşsiz sevgili
Şaban Aktaş 23.06.2017
Fotoğraf:Şaban AKTAŞ
ELEKTRONİK KUŞLAR
-Öğle olmuş yine vakit Kahvaltı bile yapmadın Haydi kalk, mutfağa git Hâlâ anlamamış gibisin Şaşkın, anla artık Karın doyurmadığını aşkın!
-Ne yapayım, Senden çekecekmişim gibi Çekemiyorum elimi tuşlardan Alışkanlığa dönüştün Her harfine bir dokunuş Sevgim elektronik kuşlardan...
Şaban Aktaş 25.06.2017
MUTLU BAYRAMLAR
Ramazan, babamın adı Artık yaşından dolayı Keyfi pek yerinde olmasa da Geldi yine Ramazan Bayramı..
Babam eski toprak Yaş Seksendokuza vardı Sayrı yatağında bile Güldürmeyi sever, Muhabbet adamıdır Zaman zaman duymadığım Gün görmemiş sözler söyler Kırar geçirir kahkahayla!
O artık sevimli dede Hoş bir delikanlı ihtiyar Köy kültürü Kent kültürü Kahvehane kültürü; Hepsi onda var!
Fakat oruç tutmuyor artık ’Neden?’ diye sorsanız Ne der, kim bilecek, Ben bilirim; ’ Herkes beni tutuyor, ben kimi tutayım ?!’ diyecek...
Söz Ramazan’dan açıldı ya Yarın Arife, ertesi Bayram Adet; kabir üstüne gidilir Eli öpülür büyüklerin Tatlı yenir içilir Bir bayram daha geçilir...
Daha ne diyelim Bayram bahane, dostluk şahane Hısım akraba, eş dost herkesin Özgürlük mahkumlarının; Gazetecilerin, aydınların Atatürk’çe düşünenlerin Bayramı kutlu olsun derim Sağlıklı, çok mutlu günler dilerim!..
Şaban AKTAŞ 23.06.2017
KOCA DÜNYA
Giderayak topla ortalığı biraz, Darmadağın kalmasın "Aslan yatağından belli olur" demiş atalar, anlarsın!..
Becerebiliyorsan kur bir vakıf Akarıyla akıllı garibanlar okur, "İt ürür, kervan yürür" Emin adımlar ile sen de yürü Dimdik, kararlı, vakur!
O büyük güzel insanlar Yapıtlar bıraktılar yeni kuşaklara, Mustafa Kemal Atatürk Türkân Saylan, Aziz Nesin?!
Öyle güzel şeyler yap ki Gelecekte seni ananlar Temiz yürekli, aydın insan desin!
Ömür yeşil bir yaprak Altı üstü kara toprak, Giderayak topla ortalığı biraz Dağınık kalmasın yatak!...
Şaban Aktaş 25.06.2017
MANİ
Gören gözün hakkı var Ne gizli ne saklı var Can erik candan erik Erik değil tatlı nar
Şaban AKTAŞ 25.06.2017
CAN VERMEK?!
Yakıp altını, teflon tavada Yufkayı ısıtayım dedim biraz Bir de ne göreyim Ocağı yakar yakmaz Ekmeğin üstünde Mini minicik bir karınca Yüreğim tutuştu o an; Kaptığım gibi havaya Yanmaktan kurtuldu Hızla tavayı tutup kaldırınca!..
Öyle ya hesap vereceğiz Belki yarın varınca Böyle öğrendik anamızdan!
Gel gör ki Allahsız vicdansız, Değil karınca insana bile acımıyor, İşte Nuriye ve Semih İşlerini ellerinden alıp Açlığa mahkum ettikleri gibi Zindana attılar üstelik Sanki cennete kavuşacak(!)
Mazlumlar can verip, Zalim acımasız can alınca!
Şaban AKTAŞ 25.06.2017
KUZEY YILDIZI
Çip bağlanmış ayaklarına Rotası belli uçuşların Özgür değil kanat çırpınışları; Nefesi dinleniyor kuşların!
Seviniyor ölüden medet uman Sen var etmek istersin, Söyle yaşatırlar mı seni Boşuna doğurmuşsun beni anam!
Şaban AKTAŞ 25.01.2008
MUTLU BAYRAMLAR
Ramazan, babamın adı Artık yaşından dolayı Keyfi pek yerinde olmasa da Geldi yine Ramazan Bayramı...
Babam eski toprak Yaş Seksendokuza vardı Sayrı yatağında bile Güldürmeyi sever, Muhabbet adamıdır Zaman zaman duymadığım Gün örmemiş sözler söyler Kırar geçirir kahkahayla!
O artık sevimli dede Hoş bir delikanlı ihtiyar Köy kültürü Kent kültürü Kahvehane kültürü; Hepsi onda var! Fakat oruç tutmuyor artık ’Neden?’ diye sorsanız Ne der, kim bilecek, Ben bilirim; ’ Herkes beni tutuyor, ben kimi tutayım ?!’ diyecek...
Söz Ramazan’dan açıldı ya Yarın Arife, ertesi Bayram Adet; kabir üstüne gidilir Eli öpülür büyüklerin Tatlı yenir içilir Bir bayram daha geçilir...
Daha ne diyelim Bayram bahane, dostluk şahane Hısım akraba, eş dost herkesin Özgürlük mahkumlarının; Gazetecilerin, aydınların Atatürk’çe düşünenlerin Bayramı kutlu olsun derim Sağlıklı, çok mutlu günler dilerim!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İLK AN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İLK AN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.