Yoğurt ne güzel besin Oldukça besleyici İster ayran ister cacık Aklı olan herkes Kaşık kaşık yesin Yaz kış sürekli Yandı içim demesin!
Yoğurt yiyip süt için Kendinize ömür biçin Her yönüyle yararlı Hücreleri yeniliyor Can geliyor; tam besin, Yoğurt süt sevmeyen Sayrı düşüp yeniliyor!..
Kırların havası tertemiz Çayır çimen mis gibi Semiriyor inek semiz Olca bolca gıdası İnekten süte geçiyor Atalar eskidenberi Yoğurt yiyor, süt içiyor...
Ne güzel bir nimetttir bu; İlk yoğurdu Türk’ler buldu Boncuk Nine’nin keş’fi İnsanlığa büyük hizmet; Boy boylasın, soy soylasın Yoğurda doymasın nes’li; Ye iç Boncuk Nine’ ye şükret!
Şaban Aktaş 26.05.2017
Açıklama: ’Olca’ sözcüğü öztürkçe olup ganimet anlamındadır.
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
KİLİT NOKTALARI
Zincire mi vurdular seni Pranglandın mı Kilitlediler mi bir zindana; Sen misin zalimin önünde Düğmelerini ilikleyen; Oysa ilk hedefin kilit Bir de seni kilitleyen!
Dağıtılınca kilit noktası Ne prangası kalır ne pası Özgürlük meşalesi Aydınlık bir güneştir Karanlığı yaran Cesaret ana ile Bilinçtir ümidi besleyen!
Özgürlük için savaşanın Ne derdi kalır ne tasası; Korkma zalimden Savaşacaksın yılmaksızın Bu bir varoluş yasası Sakınma gözünü budaktan Yoksa çıkış yok tuzaktan!...
Şaban Aktaş 26.05.2017
YÜREK YANGINI
Doruklarında yüksek dağların Yıldırımlar, şimşekler Ulu ağaçların başına düşer; Ateş suyun içinde Su ise ateşin içinde Yanar durur çırasıyla Özündeki reçine Yağmur ateşe baskın gelince Söner yürek yangını, Dağ/başları sis duman Yürekte yas güman Gövdesi yanıp tutuşan İçten oyuk bir ağaç Tepeden tırnağa her haliyle Gönüldeki yangına tercüman...
Şaban Aktaş 29.05.2017 - 12.23
SAVRULMALAR
Yalnızlığın elleri yok Ayakları da yok Öfke aniden patlar Kaybolan istek Enerji kinetik, Yola düşen misket Yuvarlanırsın, Gidebildiğin yere kadar...
Ola ki bir çocuk seni bulur Yeni bir dünyan olur Elinden tutup Kaldırır yerden Ya da her önüne gelen Ayrı bir tekme vurur Bir dünya ki boşlukta Oradan oraya savrulur...
Şaban AKTAŞ 29.05.2017
DÖRTLÜK
Kime nasıl söyliyeyim halımı Sevda rüzgarları eğdi dalımı Çaktı bir yıldırım yıkıldım kaldım Esti fırtınalar yaktı yalımı
Şabana AKTAŞ 28.05.2017
DEVRİM
Adım başı araba BMW, Mercedes Volkswagen Man Renault, Mazda Fiat,Hyundai, Ford Devrim nerede; yok!
Bugün için neyin var Yarın hiçbiri yok; Ekme, dikme; yapma Tohum atma, al para Ben vereyim diyor; Ve millet boyun eğiyor!..
Kapitalizm işte bu Kanını iliğini emen Yarınları öldüren Ülkeyi insafsızca Kendi ağına düşürüp Sömürgeye döndüren!..
İşbirlikçi burjuvaziden Tekellerden Tröstlerden Ve onları koruyan Ordu ile polisten Kork halkım kork!..
Bir gün bütün millet Tek yol devrim diyecek Gerçekleştirip Alnının teriyle Devrimini yeniden Kendi arabasına binecek!
Şaban Aktaş 30.05.2017
BÜYÜKŞEHİR
Kent dediğin böyle olacak Altı mermer üstü mermer(!) Yüksek yüksek binalar Delecek göğü Ayağına toz değmeyecek(!) Toprak havasızlıktan Bunalacak, Ne kelebek ne karınca Hava kararınca Bahar akşamları erkenden Bomboş kalacak sokaklar Yere süt dökseler Yalayıp içeceksin Kediler ve köpekler gibi Yerler tertemiz; Bu kent nerede mi Durun söyliyeyim hemen Bir zamanlar hani Gökten iğne düşse Turist başına düşen yer; Benim doğup büyüdüğüm Attalos’un kurduğu kent Antalya, Kalekapısı’ndan Cumhuriyet Meydanı’na Bir akşam yürüyün yeter!
Şaban Aktaş 29.05.2017
30 Mayıs 2017 Salı 14:44:06 İLKBAHAR GİBİSİN
Sarı, yeşil, morlu, engin ovalar İlkbahar mevsimi sana benziyor Ahlat ağaçları çiçek bürünmüş Gelincikler kızıl kana benziyor
Bir günü bir güne uymaz bu mevsim "Nedir bu hâl?" desem, duyulmaz sesim Düşlerim rengârenk sen dolu resim Tüm çiçekli dallar sana benziyor
Gelip geçen ömrün her günü sensin Dalda çiçek bahar sürgünü sensin Coşku, keder, dolu vurgunu sensin Göğe uçan bulut sana benziyor
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YOĞURT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YOĞURT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.