KAYNANA GELİN ATIŞMASI (Muhabbet amaçlı yazılmıştır. Şimdi böyle kaynana gelin bulmak zor) Kaynana kazan gibi Oğlu da sazan gibi Yerli yersiz ötüyor Kötü borazan gibi (Gelin)
Gelin kaynar kazanın Tadı güzel sazanın Oğlan gelip çalınca Öter o borazanın(Kaynana) …………. Tef çaldıkça yerinde Kıpır kıpır derinde Cani karpuz çekermiş Bahar vakti serinde(Gelin)
Eti budu yerinde Huyu varmış derinde Az ötede oynaşın Uyurum ben serinde(Kaynana) ………………. Yünü koydum eğirsin Sinirinden doğursun Orta yerde sallanır Varsın biraz böğürsün(Gelin)
Fabrikalar eğirsin Gelin çocuk doğursun Akşam şamar gelince Yandım diye böğürsün(Kaynana) …………………. Kuşak sardım beline Desti verdim eline Boş oturur mahlata Hizmet etsin geline(Gelin)
Kuşak eski belimde Bal kaşığı elimde Çay keyfimi bozamam Kendi gitsin gelin de(Kaynana) ……………… Oğlu destek veremez Yanına da giremez Kem kum etse birazcık Daha beni göremez(Gelin)
Bu çocuk da veremez Gözümüze giremez Böyle lafı sayarken Gün yüzünü göremez(Kaynana) ……………… Tokmak vurdu dibekte Sallanıyor göbek te Yemeğini az verdim Gözü bizim tabakta(Gelin)
Biber dövdüm dibekte Sefam olsun göbekte Sana koydum artığı Sofradaki tabakta(Kaynana) ………………… Konu komşu yakındı İnkâr etti yekindi Şahit koydum komşuyu Utandı da çekindi(Kaynana)
Komsulara yakınmış Kurtulmaya yekinmiş Tuzu bastım ağzına Korktu benden çekindi(Gelin) ………….. Sırta sardım sabanı Çifte saldım yabanı Gece kaçmış evine Yağlayıp ta tabanı(Gelin)
Dün gelip de yabandan Korkulur mu sabandan Bitirmeden gelme ha İrin aksa tabandan(Kaynana) …………… Sal görelim saçını Herkes bilsin suçunu Kel üstünde peruğun Ucu değer kıçına(Gelin)
Boya vurma saçına Yazdım bunu suçuna Tekrar etsen bir daha Tekme yersin kıçına(Kaynana) …………… Oğlunu bak yakarım İki günde bıkarım Çoluk çocuk götürür Çanına ot tıkarım(Gelin)
Çıra gibi yakarım Şımarıktan bıkarım Ağzını yum a gelin Lafın ağza tıkarım(Kaynana) ………….. Okuyanlar özünü Muhabbettin yüzünü Keyif olsun babından Yazdık kakış sözünü
Söyle gelin özünü Göster artık yüzünü Okuyanlar şaşırsın Muhabbetli sözünü(Kaynana) Adnan SİVRİ/BOZKIRÎ 10.02.2017
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GELİN&KAYNANA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GELİN&KAYNANA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kalemin daim ilhamın bol olsun
__________________________________Selamlar