Hangi yola düşsem karşıma çıktın Yel misin sen esen, tozkoparan mı Yüzün peçesizdi, gerdan açıktın Ay mısın gecede, filizkıran mı?!
Ayda bir dolunay, parlar hayâlin Zifir zindan gece, aynada halin Saçın gece boyu bitmez vebalin Sarılıp boynuma aşk savuran mı?!
Aşkla ışık yağar dağa ovaya Gökten hüzün sağar yüzün doğ/aya Yâr hasretin boğar her dolunayla Hasret aynaları içe kıran mı?!
Ay doğar, gün batar, dağları aşar Dağların ardında bir ceylan yaşar Yokluğunla hayâl yollara düşer Yağmurlar sağanak aşk hıçkıran mı?!
Şaban AKTAŞ 07.12.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
AŞK NEYE BENZER?!
Kaç mumluk yürek bu güneşe benzer Alev alev fitil ateşte yüzer Yüreğin yağını gözünden süzer Aşk mum gibi yanıp sönmeye benzer
Eriyip özümden mum gibi aktım Yürek yağı ile bir kandil yaktım Gül dalına bağlı mendil bıraktım Aşk gözyaşı ile yanmaya benzer
Aşk fırtına tayfun kaos sonrası Hortumların yerin göğü sarması Sanki yanardağın kül savurması Göklerde savrulup dönmeye benzer
Aşkı tüketenler denizi çaldı Ne senden ne benden bir izi kaldı Yalnız yüreğimde kül izi kaldı Külü görünce gül s/anmaya benzer
Şaban AKTAŞ 07.12.2016
YÜZÜME SU SERP!
Yorgun düşen gözler sana kapanır Kâlbin kapanında sen olursun hep, Kalkıp dışarıya çıkmak istersen Sen uyandır beni; yüzüme su serp!
Ak göğsün üstünde ben yatacağım Kâlbe giren kâlbe can katacağım Gördüğüm düşleri anlatacağım Sen uyandır beni; yüzüme su serp!
Senden esen yele bezensin hüznüm Çiy düşen bir güle benzesin yüzüm Uyanırken sana açılsın gözüm Sen uyandır beni; yüzüme su serp!
HANGİ YOLA DÜŞSEM KARŞIMA ÇIKTIN?!
Hangi yola düşsem karşıma çıktın Yel misin sen esen, tozkoparan mı Yüzün peçesizdi, gerdan açıktın Ay mısın gecede, filizkıran mı?!
Ayda bir dolunay, parlar hayâlin Zifir zindan gece, aynada halin Saçın gece boyu bitmez vebalin Sarılıp boynuma aşk savuran mı?!
Aşkla ışık yağar dağa ovaya Gökten hüzün sağar yüzün doğ/aya Yâr hasretin boğar her dolunayla Hasret aynaları içe kıran mı?!
Ay doğar, gün batar, dağları aşar Dağların ardında bir ceylan yaşar Yokluğunla hayâl yollara düşer Yağmurlar sağanak aşk hıçkıran mı?!
Şaban AKTAŞ 07.12.2016
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
Şaban AKTAŞ 07.12. 2016- 23.31
UMRUMDA MI?!
-Bugün günlerden ne?! -Bilmem Hiç farkında değilim Belki Pazartesi Belki Salı Ooooo, Çarşamba/ya Geçmişiz bile yolu; Demek ki ben yaşıyorum Yüreğimde aşkı Hâlâ dolu dolu!.. .. Çarşamba’nın ovası Perşembe’nin pazarı Noel Baba ölmüş dün Umrumda mı Ben şiirimi yazarım!..
Şaban AKTAŞ 07.12.2016-21.49
UMRUMDA MI?!
-Bugün günlerden ne?! -Bilmem Hiç farkında değilim Belki Pazartesi Belki Salı Ooooo, Çarşamba/ya Geçmişiz bile yolu; Demek ki ben yaşıyorum Yüreğimde aşkı Hâlâ dolu dolu!.. .. Çarşamba’nın ovası Perşembe’nin pazarı Noel Baba ölmüş dün Umrumda mı Ben şiirimi yazarım!..
Şaban AKTAŞ 07.12.2016-21.49
GÖNÜLDEN GÖNÜLE
1) - Şaban’ı nasıl bilirsiniz?! diyerek söze başladı Mürüvet ve devam etti; - Yalnızca düş ve düşünce yaz ve yazınca! -Ne güzel söyledin hatun sabah sabah şiir gibi konuştun!
deyince ben ona, ardından bir de kahkaha; ne güzel güne gülerek başlamak! Oysa ben aklımdaki şiiri yazacaktım kahvaltı bile yapmadan kaçırmadan öncelikle; hiç belli olmaz bazan zembille iner gibi gökten düşüverir sözcükler dile, gerçek şiir budur belki de zorlamadan kendini hiç sessizce geçer içinden yağar gönülden gönüle...
2) Derken uçup gitti öteki şiir bir bulut sessizliğinde, neyse boş ver gerçek ise dönüp gelecektir bir gün gümbür gümbür senin dönüp geldiğin gibi; ne güzelsin aşk aşk , her yeni güne yeni şiirle başlamak!..
Şaban AKTAŞ 07.12.2016
Fotoğraf:Şaban AKTAŞ
BAŞSAĞLIĞI
Duydum ki bugün de Bir şair, Bir doktor daha ölmüş Gençmiş ikisi de!.. İyiler erken ölüyor hep Melekler gibi Uçup gidiyorlar, Üç günlük ömür Ardında güzel düşler Kelebekler gibi...
Kötülere bir şey Olmuyor nedense, Dolmuyor gidenin yeri Çünkü dünyacehennem Gidenin yeri cennet Adem ile Havva’dan beri!.
Şaban Aktaş 07.12.2016 -11.39
ŞİİR EVİ
sözcüklerin evreninde tur atar uzun uzun düşler kurardım eskiden oysa şimdi önce nesneleri bulup seriyorum ortaya kumu, kireci, demiri, takım taklavat, alet edavat hazır zaten her yıl bir yenisini lâzım olur diye alıp koymuşum torbaya; başlıyorum ölçüp, biçip yontarak taşı gediğine koymaya bir de bakıyorum duvarlar tamam sırada kapı pencere ardından tavan kapıkolu, tokmak keser, çivi, çekiç; tak tak çakıyorum şiiri, gerisi ince işçilik boya, badana, cila zımpara falân filan uzun yılların ve yolların ardından biraz alınteri el emeği, göz feri ustalıktır elde kalan; el bebekgülbebek kanatlandı tırtıl uçtu gitti bir kelebek, İşte şiirin bir evi daha tamam!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HANGİ YOLA DÜŞSEM KARŞIMA ÇIKTIN?! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HANGİ YOLA DÜŞSEM KARŞIMA ÇIKTIN?! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.