Ne idi, ne idi o tiz çığlık Sirenler mi bir ağızdan Sur borusu mu yoksa Son hızıyla uçtu güneşe Devrimci Fidel Castro Dev bir meteor taşı Yörüngemizde Kuyruklu bir yıldız gibi Doksan yıl döndü dolaştı O bir dünyalı; Kütlesi kitlesine ışık Islığını güneşten duyduk Bugün sevgilisine ulaştı Çünkü o güneşe aşık; Ayır geceyi gündüzünden Işığın üstümüzde olsun Eksilmesin gün yüzünden!..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
FİDEL şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
FİDEL şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
HAVANA RÖPORTAJI Prag-Havana uçağı Küba bale takımını bekliyor sosyalist şehirlerde dans ettiler altı ay sıcak denizlerdeki adalardan çığlıklarla kalkan renkli kuşlardılar alışamadım bir türlü uçak yerden kesilirken kazaların çeşidi gelir aklıma hele kemeri bağlarken. (...) 956'nın Kasımında Fidel de içlerinde 82 kişi Granma gemisinden denize indi 956'nın kasımında Küba kıyılarına sokulan Granma gemisinden denize inip yarı bellerine kadar suya gömülü ve silahlarını başlarının üstünde tutarak ve ansızın ve bir anda açılan top ve mitralyöz ateşi altında karaya çıkıp ve karanlıkları polis köpekleri gibi koklayan araştıran ışıldaklardan sakınarak ve sarıldınız teslim olun seslerini ve iri kurbağaları çiğneyip bataklıklara ve şekerkamışı tarlalarına dalarak ve palmiyelerle hindistancevizi ağaçlarının ardı sıra tepeleri tırmananlar Siera dağında buluştu. Fidel de içlerinde 82'nin 12'si sağ kalmıştı Fidel de içlerinde 12 kişiydiler 56'nın Kasımında Fidel de içlerinde 150 kişiydiler Aralığında 56'nın Fidel de içlerinde 500 kişiydiler Şubatında 57'nin Fİdel de içlerinde 1000 oldular 5000 oldular Fidel de içlerinde Fidel de içlerinde bir milyon yüz milyon bütün insanlık oldular yıktılar Batista'yı 959'un Ocağında ve 50 binlik orduyu ve şekerkamışı milyonerlerini yerlisini de Yankisini de ve tütün ve kahve milyonerlerinin yerlisi de Yankisini de ve kışlaları ve önlerinde cesetler çürüyen karakolları ve eroin toptancılarını ve kumarhaneleri ve Birleşik Amerika Devletleri hava deniz ve kara kuvvetlerini ve Birleşik Amerika Devletleri dolarını ve Kübanın havasında ağır çiçek kokularına karşık leş kokusu dağıldı yani Birleşik Amerika Devletleri korkusu Havana'ya yaklaşıyoruz dedi hostes (...) dolaşıyorum Havana sokaklarını asfaltla ağaçları birbirine karıştırıyorum otomobillerle asfaltı birbirinden ayırt etmek olmuyor yağmurla güneşi ak bulutlarla masmavi yüzme havuzlarını kadınlarla yemişleri birbirine karıştırıyorum çocuk bahçeleriyle hürriyeti hürriyetle bu şehrin insanlarını birbirinden ayırt etmek olmuyor (...) ve her gün biraz daha keyifli türkü söyleyerek geçiyorum Havana sokaklarından somos sosyalistas palante palante NAZIM HİKMET. (1961 yılında Havana'da başlanıp Moskova'da bitirildi.)
Kalemin daim olsun
_____________________________Selamlar