ENGÜRÜCÜKŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Engürücük, Gemlik ilçesinin Bursa yönünde 3 km uzağında şirin bir beldedir. Bir defasında ailemle birlikte Bursa’ya giderken Bursa’da oturan kardeşime telefon etmiştim. Kardeşim nerede olduğumuzu sorunca tabellada gördüğüm Engürücük’ü söylemiştim...
Bu hoş isim belleğimizde yer etti. Ankara’nın eski adı Engürü olduğuna göre Engürücük, Küçük Ankara anlamına gelir. Daha sonraları ne zaman Bursa, Edremit, İzmir yönünde yolculuk yaptığımızda hem yer bildirmek hem de o şirin beldeyi anımsatmak için ailemin diğer bireylerine "Engürücük" içerikli kısa birer SMS gönderirdim. Ama bugün Edremit dönüşü yazdığım yukarıdaki şiiri gönderdim...
Bursa’dan geçtik m’ola
Suların içtik m’ola Engürücük üstünden Koyulduk yine yola Kahvelerimiz geldi Rakımımız yükseldi Kalkıp dans edemedik Dengesizlik engeldi Beldemiz biraz küçük Çevremiz sanki çöplük Namımız yoksa bile Burası Engürücük Buradan hep geçeriz Tabellasın seçeriz Haber bekleyenlere Birer mesaj geçeriz Kadir Tozlu 19.07.2016 |
Hatırnaz yürek sesiydi şiir.
Engürücük'ü Yalova yönüne doğru biraz geçince,yolun sağında bir tabela da,Orhan Veli'nin şiirinden bir pasaj okunur.
"Denizi göreceksin,sakın şaşırma" diye...
Ve biraz sonra tepe üstünden anide harika körfezi ve onun kucağında Gemlik'i görürsünüz.
Değerli şairim,güzel bir anımsama şiiriydi okuduğum.
Kadirşinas gönlünüzü saygıyla kutluyorum,esenlikler diliyorum.