(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NE HALLERE DÜŞÜRDÜN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NE HALLERE DÜŞÜRDÜN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Yüksek mevkiler herkese göre değildir. Kiminde gaz yapar ve havalanmaya başlar. Ne kadar yükseğe çıkarsa çıksın , düşmesi de o kadar muhteşem ve kısa olur.
"Sahibim T… değil Türkmen’i sevmez Gazza, Mısır diye dört parmak oldu, Hırsız, yalancılar imanı bilmez Hakkı olan üçün birine kondu"…
Güncel konulara değinerek açıklık getirerek haber niteliği taşıyan bu nadide şiirler çokça yazılmalı ve insanlarımızın okumasının vatana büyük faydaları olacak.Yüreğine sağlık üstadım..
Yanardağın Öfkesi Büyüklüğü Kadar İnsanın Yüreğini Dağlar // Zor Günlerin Mensur Şiirleri // Önder Karaçay
"Başım dağ saçlarım kardır, Deli rügarlarım vardır, Ovalar bana çok dardır, Benim meskenim dağlardır." // Dağlar Şiiri // Sabahattin Ali
Bu şiirde beni dağlar;
Yanardağın Öfkesi Büyüklüğü Kadar İnsanın Yüreğini Dağlar // Zor Günlerin Mensur Şiirleri // Önder Karaçay
Yanardağ ateşini püskürttükten sonra, Ateşin soğuması ve lavların dış dünyada, Ateşsiz bir yaşam görevi başlar.
Soğuma çabaları doğal sonucudur, Bu doğal afetin sonrası...
Dünyanın en derin katmanlarından taşınır dışarı bu ateş, Doğanın doğa dışında doğaya verdikleri zarara karşı, Derinden gelen derin mesajıdır.
İnsan yüreğinde biriken acılarda, Duygular yolu ile farklı yollarla, yürekten sözlere ulaşır.. Sanatın herhangi bir dalıyla bir yanardağ volkanı gibi patlar, Lavlar sözlerdedir, gözlerde ateş gibi yakar...
O sıcak lavlar en çok sebeplerini yakmaya başlar...
Yanardağ ağzı bulunan dağ demektir, Karnında magma taşır…
Karnı eğridir bu dağların, birilerine karnı bir sebeple eğilir işte, Sebebini kim ne bilir? Ya da sorumluluğunu kim üstlenir? Zaman zaman açar ağzını, yumar gözünü, görmez kimseyi, Hesabını iyi görür bu dağlar..
Dünyanın fizyolojisi insan fizyolojisi ile aynıdır, Topraktan geldiğini unutanlar bunu ne bilir?
Yüksek basıncı nemli hava ve yağmur sananlar, Yanardağ patlayınca su ve serinlik mi? Bekler!
İnsan ile dağların çeliştiği tek nokta dağların zayıf taraflarından, İnsanların güçlü olanlarından, volkanlar patlar.
Volkanik dağlar lavlarını püskürterek, Bilgisiz cehaletin patladığı gibi patlar…
Yanardağlar dağların eylemci dağlarıdır, İnsanlarında tamamı eylemci değildir hayatta, Her eylemci insanda eylemci değildir, Eylemin yöntemi farkında patlar…
Dağlarda sürekli eylem yaparak lav püskürtmezler, Zaman zaman yorulur, dinlenir, ya da dersini verdiğini düşünür, Ağzını bir müddet kapatırlar…
Susan insanlara çok benzerler, Her susana değil…
Susmak var, susmak var, susmuş olmak var, Susturulmuş olmak var.
Gerçek eylem yapan ve lav püskürten bir dağı, Durdurabilen mi? Var…
İnsanlarda da böyle dağlara benzeyen, Hak için, adalet için, eşitlik için, insanlık için, İsyanını dile, söze, heykele, şiire, romana, destana, Dökerek ders veren insanlar var.
Anlayan var mı? Soran var mı?
Var mı?
Vardır mutlaka! ...
Tamamen umutsuz olmakta ne yarar var…
Bir kül ve toz bulutuna benzer insanın isyan duygusu, Yanardağın öfkesi büyüklüğü kadar insanın yüreğini dağlar..
Bir insana yapılan zulüm, Yanardağlar gibi insanın yüreğini dağlar..
Bak bu dağlar bizim dağlar, Olsaydı yanar dağlar, Seni de, beni de lavları ile yakardı bu dağlar, Düşün bizi o zaman kim ağlar?
Gönülden tebrik ediyorum. Selamlarımla..