Aşağıda 1,500,000'dan fazla şiir başlıkları arasından "Hadis" terimini içeren şiirler listelenmektedir. Hadis ile ilgili şiirler "kayıt tarihine" göre listelenmektedir.
Şiirlerin "Hadis" ile ilgili alakalı olup olmadıkları sistem tarafından otomatik belirlenip içinde aradığından konu dışı bazı şiirler listelenebilir.
Hadis ile ilgili "
78
" şiir aşağıdadır.
Yemenin cened valiliğine tayin ettiği muaz bin cebel'e bir cok tavsiyede bulunmuştur Muaza.
Hz.Muaz ya Resulullah biraz daha tavsilerde bulun dedi. Peygamberimiz bu sefer: günahın arkasindan hemen iyilik yap ve hayır yetistirki onu yok edesin dedi
Peygamberimiz Hz Musa ile beraberinde gönderdiği Ebu Musa El Asari'yi uğurlarken
sizden birinin kapısının önünden nehir aksa demişti, nehirde günde beş kere yıkansa kir kalır mı demişti, kalmaz,eey Allah elçisi,hiç kir pas kalmaz demişlerdi, beş vakit namazda böyle asla kir bırakmaz demişti, namazla tüm günahları silinir, yok eder buyurmuştu.
Deney-tecrübeürünüdür ayet-hadis kıyas-icma da...genel hüküm değildir.Ne miras ayati ile genel hüküm verilebilir ne de hz Aişenin 9 yaşında evliliği ile...Peygamberin niyeti de önemli.o niyetin dşında 9yaşında ki kız elendirilemez yani...
Esma genel ölçüdür ama ayet hadis icma kıyas ...örf adet geneli kapsmaz...domuz eti haram der ama haram olmadığı yerler var
Evet...Ayetler hadisler esbabı nuzülle sınırlıdır icma bölgeseldir kıyasda da... Esma ve sünnetullah ise ne tarihseldir ne bölgeseldir ne bir sebeble sınırlıdır zamansız mekansız evrenseldir...
Hz Aişe çocuk gelin oldu deyip genelleştirmek hakikate terstir...Hikmete terstir...hz Aişe çocuk gelin oldu ama fıkıh üleması oldu aynı sonucu vermeyenler kıyaslanamaz der akıl mantık ve vicdan...çocuk gelin olup ilimden mahrum bırakılanlar da oldu...Bu kıyas bu vebali yüklenmek olur...
Gel mü'minler kardeştir de...gazzeliyle biz ol savaş...ama Gazzel önce Allahla biz olmalıydı yıllar yılı savunma sanay-i kurmalıydı...teknolojiye hiç önem vermemişler...esmayı hafife almışlar kardeşlik esmada1biz" olmaktı...adamlar Osmanlıya yyüklemişler cihad işini yan gelip yatmışlar...esmada Allahla "Biz"olmayana kardeş deme...ve "Biz"olma o şehadetleri eksik konulu onların.şehadet esmaya secdedir...namaz oruç zekat demişse de mezhebler "Allahla esmasıyla"Biz" olmayan kardeşin değil...ayeti böyle tefsir et...Esmaya secdeden kopanlar kardeşim değil de...Mezhebler tarikatler İslamın eskiyen değişen tefsirleridir...esmadır ölçü delil ...de ayeti sınırla genelleme aman...hz cabire has bir miras taksimidir nisa/11 ayet...ama genellemişler mezhebler adalete asidir İslam hukukunun miras paylaşımı...
Ayetler hadisler icmalar kıyaslar esbab-ı nüullerle sınırlı görevlerdir sınırsız görevlerimiz esmaya secdedir esmada"Biz" olmaktır...Mü'minler kardeştir ama esmalarda "biz"olmayanlar krdeş değildir...mideci cihadı önemsemez o kardeşin değil...Silah üretelim demedi yeni çerililer ayaklandılar menfaatleri için o amaçları farklılar kardeş değildir..."Biz" olanlar esmada ülkülerde ….kardeş sadece onlardır şehadetlerinde esma yok esmaya kulluk yok kardeşlik bu mu...şehadeti eksik konulu adamların kardeşin değil onlar senin...ayetler sınırlı esbab-ı nüzulle sınırlı görevlerdir ama mezhebler ve tarikatler...ayetleri sınırsızlaştırmış genellemiş...hukuk üretmek için ayetlerin adaleti eksik adalettir...zaten adalt dünyada eksik kalmasaydı mahkeme-i kübra abaes olurdu...