MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Tırtar / Musa
İbrahim Çelikli.

Tırtar / Musa



davþanýn þansý zýfýr
eninde-sonunda nasibi;
ya baþka bi gurt-ðuþ
ya da omzutüfekli avcýdýr
gaþsa-gaþsa, nereye ðadar
kim demiþ çýkmadýk canda umut var



“-insanlarý heþ sorma ðari
omzuna tüfeð saran soluðu daðda alývýri
sadece Gýzýlbaþlar tavþan eti yemezlermiþ,
Hazreti Ali’nin kedisi diye•

hatta ve hatta “davþannýn geçtiði tarlayý
yedi yýl ekmezler”imiþ
“uðursuzluk gelmesin” deye”..

“-len gara yeðen böyle þeyler mehesizlik..
bizim çocukluðumuzda bile söylenirdi
hiþ olcak iþ mi?.. deel emme
günahý vobalý söyleyennerin boynuna
adamlar iþi ðücü buraðýp da
tarlalarýnýn baþýnda mý bekleycekler
davþan geçdi mi geþmedi mi deye
onnar da senin-benim gibi müslümannar
þia da bizim gibi
Allaha, Muhammede, Aliye itikat ediyollar
yok “gýzýlbaþ” yok bilmen ne deye
hakir görüyollar
yok mum söndü yok bilmen ne deye
olmadýk aðmannar asýyollar
adam baþýna gýrmýzý serpuþ dakmýþ gýzýlbaþ demiþler
çamýr at izi galsýn
bunnarýn kime ne faydasý var
bunun adý besbelli bok yemek..”

“-desene senin davþannara
bi Gýzýlbaþlar acýyoru, bi de Bizim Musa
Gucur Emmi, senin Gabýþ Musa’ya
“-yau gayýnçý böyle evden camiye
camiden eve gelip gediyon
bi i(n)san içine çýk, odaya gayfaya
gelip-getmeyon” demiþ

Derviþden tüfeð isdemiþler
barabar ava ðetmiþler
derkene Bel Tarlada
Halil A(ð)anýn öðüne
bi davþan çýkmýþ
Gucur tüfe(ði) yüzüne almýþ
baksayký karþýsýnda Musa var
“-yau gayýno(ð)lan höyle söykeye ðet
bak bana davþaný gaçýrttýn”
demeye ðelmamýþ, bi davþan daa
Musa emmi ðene garþýda

çok ðeþmemiþ bi davþan daa
emme bu sefte Musanýn annacýna
Musa tüfe(ði) yüzüne almýþ
tetiði asdýlmýþ emme
narasýn tüfeð ataþ almamýþ
Musa baþlamýþ tö(v)be istihfar etmeye

“-az galsýn günah iþleyceðdik
besmele çekmeden ataþ etceðdik
niyemet mekruh olcaðdý,
çok þükür, bin þükür Allahýma
bereket versin tüfeð ataþ almadý”
Halil A(ð)a niþan almadan bille
tüfeð(i) sýkacak emme
annaçda ðene Musa

bi davþan daa
“-len bre ðidi sýk!” demeye ðalmamýþ
gaþla ðöz arasýnda Musa
gene yüzüne almýþ tüfe(ði) emme
bu sefte de
“-Bismillahirrahmanirrahim” deyip
mubarek gene ataþ almamýþ

Musa bire beþ gatmýþ
“-töbe estaðfirillah
mahluðun canýný alayazdýk
þükürler olsun Ya Rabbim Teallallah”

kör þeytana,
nefsimize aldandýk,
hu münafýða gandýk
senin Uluhiyetinden soval olunmaz
niyemetin hesabolunmaz
Gözel Irapbým beni sýnadý
bereket versin tüfek gene ataþ almadý
ma-az-Allah
Rabbim Teal-Allahh!”

Halil A(ða)bi hitdetinen
“-n’oldu len”
“-Canabý Rabbil Alemin müsaade etmedi de
tüfeð ataþ almadý
ýz daa gatil olcaðdým
þeytannýðýna gandým
çok þükür bin þükür Rabbim Teal Allah!”






þükür emrine Tevekkel Tü Rabbim Teal-Allah
gene de Halýk’ýn sevdiði guluymuþuyun ki
emrine Þükür, cem-i cümlemizi Yaradan Yüce Allahýma
verilmiþ sadakam varýmýþ da
mahlukatýn eceli gelmemiþ tabi
yaþanacak ömürü varýmýþ da
tüfek ataþlanmadý
tö(v)beler töbesi gelmen bi taha

ben gediyon eniþde,
hemen bi töbe istiðfar namazý gýlmam ilazým
vakýt bu fakýt.. önþe istiðfar namazý”
Gucur Emmi almýþ elinden Derviþin çifteyi
galdýrmýþ horazýný

tetiðe bi basýyo “gümm!”
“-hani patlamayodu”
“-orasý gakcakmýydý len” deyoru
Musa bu!”
“-Canab-ý Allahýn sef gulu”



































DÝPNOT

kýzýlbaþ: þii mezhebi kolu
• o zamanlar diðerlerini hor görmek adýna uydurulmuþ boþ laflar, bu sonra urum-yonan, daha sonra da kominis oldu, bu konuya kültür yanlýþlarýmýz olarak hicap ile yer verilmiþtir.
söyke: karþý taraflar, yamaç, etraf, bayýr




Resim Hakkýnda
1900’lü yýllarýn baþýnda Mersin taraflarýndan Toroslar boyunca yaylaða gelen Týrtar Aþiretinden 4 aile (Karamehmetler, Hacý Karalýlar, Kartmemetler ve Beyler) bu gün kü Karatepe sýrtlarýna yerleþmiþ, bilahare Aþkar yörükleri (Deveci’ler Sülalesi) de gelip þimdiki köy ortasýna yerleþmiþler ve Yalvaç kaymakamlýðýnca diðerleri de Aþkarlarýn etrafýna konuþlandýrýlmýþ.

Deveci Sülalesinden Deveci (Mevlüt), Týkýrdak(Mehmet Ali), Ormancý (Süleyman) ve Kucur (Halil).
Allah Rahmet eylesin


Sn Þahismail Þen’e teþekkürler
Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.