MENÃœLER

Anasayfa

Åžiirler

Yazılar

Forum

Nedir?

Kitap

Bi Cümle

Ä°letiÅŸim

Kanlı Sivas
onurumsun

Kanlı Sivas



2 Temmuz 1993…
Yükseliyor dumanlar gökyüzüne
Yanýyor insanlar Sivas’ta
Çýðlýklar karýþmýþ birbirine
Gözlerini kan bürümüþ
Çember sakallý binlerce yobaz
Karayýlan gibi sarmýþ dört bir yaný
Geçit vermez duvar olmuþ kapýlar
Dumanlar sardý vatanýmý

Et kokusu aldýkça burunlarý
Daha bir sevinçle baðýrýyorlar
PÝR SULATANLARA zulüm
Semahlara ölüm, ölüm diye
Yakýn türküleri, ezin halaylarý
Et kokusu sardý dört bir yaný

Karamollaoðlu adý gibi kendi de kara
Vermiþ ölüm fermanýný
Ne devlet var otel önünde, ne millet
Kara yobazlar sarmýþ dört bir yaný

Sinmiþ devlet köþeye, izliyor vahþeti
“Dokunmayýn halk galeyana gelmesin” emri
Kan bürümüþ gözler halk olur mu?
Aðýzlarýnda salyalar millet olur mu?
Halk yok devletim tanklarda yalnýz yýlan var
Karayýlanlar vermiþ ölüm fermanýný.

Allah sandýlar kendilerini
Ellerinde meþale dillerinde nefret
Yakýyorlar türküleri semahlarý
Yok etmek için ant içmiþler Pir Sultanlarý
Doymadýlar insan etine insan kanýna
Yobazlar sardý dört bir yaný

“Allaha inanýrým, Müslüman’ým” dersin
Et kokusundan haz duyarsýn
Sivas’ta 37 caný yakarsýn
Yine doymaz yine et istersin
Müslüman’ým diyen insan yakar mý?
Allah’ýn yolundan giden can alýr mý?
Yüreðin kararmýþ gözlerin kin dolmuþ
Bak aynaya gör kendini
Sor kendini kendine
Sen insan mýsýn yoksa canavar mý?

Zafer naralarý atýp durma
Aðzýndan salyalarýný akýtma
Kazandýðýn savaþ deðil galibim sanma
Rehavete kapýlýp kendini rahat koyma
Sanma ki bu devran böyle kalýr
Bir gün sende yanarsýn o Sivas’ta


Türkan DÝNÇER - Onurumsun

’Her fert istediðini düþünmek, istediðine inanmak, kendine mahsus siyasi bir
fikre malik olmak, seçtiði bir dinin icaplarýný yapmak veya yapmamak hak ve
hürriyetine maliktir. Kimsenin fikrine ve vicdanýna hâkim olunamaz. Vicdan
hürriyeti, mutlak ve taarruz edilemez, ferdin tabii haklarýnýn en mühimlerinden
tanýnmalýdýr.’......Mustafa Kemal ATATÜRK

Sosyal Medyada Paylaşın:



(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.